Microjet met mijn setup in afpd, kan het?

BadBert

Forum veteraan
Hallo

ik sim al geruime tijd met AFPD icm mijn mx12.
Nu heb ik een microjet bijna vliegklaar, maar de setup is wat anders dan in de sim, en als ik motocalc moet geloven, gaat hij heel wat meer toeren en snelheid maken enzo.

Nu vroeg ik me af, hoe ik het volgende aan kan passen:

origineel VS mijn setup:

Sp400 6v VS Sp400 7.2v
accu?? VS 3s lipo (1000mah)
gunther VS 4.75x4.75 apc sp400 prop

Dit zodat het model zou vliegen zoals mijn echte ongeveer vliegt, kan ik nog wat beter oefenen :P

Alvast bedankt

als hij snller moet kun je bij het model menu naar ... uhm vergeten:P maar daar waar je je model aanpast
en dan naar battery of batteri of wat dan ook :P en daar maak je van de volts 3.6 en number of cells 3 of 4 gaat hij stukken harder.. :lol:

Kijk, da's een begin, prop weet ik ook hoe ik die aan moet passen, nu de motor nog.

Zal het zsm eens gaan proberen ;)

ik rpobeer heel vaak iets met de motor te veranderen en altijd worden ze stukken slomer of komen de lucht niet meer in :evil:
dan maar standaart motor met een 4 cells :lol: ( motor kan daar alles hebben dus zoveel cellen als je wilt (tot je vleugel eraf knapt onder het vliegen :P ) )

Ja ok, maar je zal toch ook wel de kenmerken van de motor moeten kunnen veranderen, toeren per volt enzo...

Volgens mij is het gelukt, en heb ik alles gevonden.
Nu vliegt hij een stuk sneller, en meer power.

Alleen kan het kloppen dat een microjet met de door mij genoemde setup 100km/h gaat????

lol, heel waarschijnlijk niet helemaal :wink:

veranderen van de motor prestaties:
engine -> ns = toeren per volt
R = hoeveel weerstand de motor heeft, meer weerstand is minder snel
het aantal cellen en voltage spreekt voorzich.
een sp400 7.4volt heeft een kv van zo'n 2500 schat ik, en 50 ohm aan weerstand is een goede waarde om mee te starten.

Back