micropuller

hallo mensen,

Ik moest even wat opzoeken op dit forum, dus ik dacht laat ik er gelijk een paar foto's van mijn nieuwe micropuller in aanbouw opzetten. :D

Ik ben al een tijdje bezig dus er is al het een en ander gebeurd. de micropuller die ik bouw is bedoeld voor de 3,5 kg vrije klasse en word voorzien van twee 3,5cc marine motoren (m21sz).

alle onderdelen zijn gefreesd uit aluminium plaat (ja dat was best veel werk) :p

http://img593.imageshack.us/img593/7835/1001472.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/604/1001471j.jpg

http://img522.imageshack.us/img522/201/1001473f.jpg

Ik hou jullie op de hoogte

Groeten,

Zo, je even lekker uitgeleefd in de werkplaats van je pa ;)
Ziet er goed uit, maar wordt het niet te zwaar?

@Shadesinblack: remmen doet de sleepwagen wel voor je :D

het ziet eruit als een echte hobby zo;).
alleen het punt waar het grote aandrijf tandwiel zit, daar is een stukje weg gefreest uit het chassie.
is dat niet te zwak nu???
(ik denk even mee met het fream).
misschien een kruis in het stuk naar achter, wat op het oog nu erg dun en zwak lijkt.

maare mooi werk hoor.

succes verder.

gr Sander.

bedankt voor de enthausiaste reacties :D

@xxsanderxx het frame is sterk genoeg daar, het lijkt alleen vrij dun in vergelijking tot de rest. maar als je buigt er niks aan, is super stijf :)

verders valt het met het gewicht wel mee, wat je op de foto ziet weegt precies 1 kilo :wink:

De groeten, en ik hou jullie op de hoogte !!

Het kan wel, maar je komt niet veel verder dan rijden met een bijna stationair toerental of door kleine stootjes gas te geven. Verder is de stuurinrichting niet echt gebouwd om bochten te maken en is er van wegligging niet echt sprake.
Daarnaast zijn de koppelingen vaak niet geschikt om gecontroleerd aan te grijpen. Los rijden is op wedstrijden van de NMPO dan ook niet toegestaan.

Natuurlijk is het gas wel regelbaar, maar stel je het volgende eens voor:
Een auto met een stijf chassis, zonder vering, kleine wieltjes voor, grote ballonbanden achter, 60% of meer van het totaalgewicht op de vooras, nauwelijks stuuruitslag, een gewicht/vermogenverhouding van ca. 1:1,5/1:2 en een wielsnelheid tussen de 80 en 120 Km per uur.
Niet bepaald geschikt om eens lekker mee te gaan crossen :wink:

even gegoogled naar het reglement

ELECTRO MOTOREN

Geen limitering qua prijs

Maximaal 2 electro motoren, asdiameter max. 3.2mm

Geen borstelloze motoren toegestaan

Maximaal 1 accu met 9.6 Volt rijdspanning

Maximaal 1 elektronische of 2 mechanische rijregelingen

jammer dus maar dat zal denk niet gebeuren:rolleyes:

even gegoogled naar het reglement

ELECTRO MOTOREN

Geen limitering qua prijs

Maximaal 2 electro motoren, asdiameter max. 3.2mm

Geen borstelloze motoren toegestaan

Maximaal 1 accu met 9.6 Volt rijdspanning

Maximaal 1 elektronische of 2 mechanische rijregelingen

jammer dus maar dat zal denk niet gebeuren:rolleyes:

zo zo wat een klote regelement je kunt ook de 3e fase via het chassis laten lopen dan die je maar 2 kabels :rolleyes: maar aan de regelaar kan je wel zien dat het een brushless

Let ook op dat electromotoren alleen zijn toegestaan in de instapklasse en voor zover ik weet is deze nog steeds niet officieel:
5.1. Wedstrijden worden alleen verreden in officieel erkende klassen.
5.2. Voorwaarden voor erkenning van een klasse:
- 2/3 van de leden gaat akkoord met de oprichting.
- Er zijn minimaal 5 micropullers aangemeld bij de oprichting.
Dat laatste is dus volgens mij niet het geval.

zo zo wat een klote regelement je kunt ook de 3e fase via het chassis laten lopen dan die je maar 2 kabels :rolleyes: maar aan de regelaar kan je wel zien dat het een brushless
Het is maar net wat je wilt. De leden van de NMPO zijn nu eenmaal meer gecharmeerd van brandstofmotoren.
waar ze overigens niet van gecharmeerd zijn, zijn valsspelers, dus als ik jou was zou ik gewoon verder blijven spelen met je electro-autootje ;)

Laatst bewerkt:
(gewoon omdat het een rotor is, en weet iemand waar je die kan halen?)
Wat bedoel je met "gewoon omdat het een rotor is" ?
En een motor zoals op het filmpje kun je nergens "halen". Je kunt wel twee os-max wankelmotoren kopen (informeer bij de betere modelbouwzaak) en ze zelf koppelen.
Daarna zul je nog een startschijf/vliegwiel, koppeling, koppelingsklok, luchtfilteraansluitingen en uitlaatbochten moeten fabriceren, dat is wat de bouwer van deze puller heeft gedaan.

Laatst bewerkt:
ow ik raakte geïnteresseerd in micropulling en ging op zoek, ik poste het gewoon omdat ik een rotor fan man ;)

bedank voor de motor tip, ben al een het zoeken nu :D

Back