Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6)

Door mijn recente opload van een Russische tekening weet ik dat het laatse woord tank betekent dus Stalin valt buiten de boot :)
Toch niet hoor.
Ik was al vergeten wat ik er had opgeschreven maar Dolfje wist nog precies wat er op staat:

514.jpg


;)
 
Losse bandjes...

Vervolg

Het rijden door allerlei terreinen heeft bij Erika door wel z'n sporen nagelaten:


863_zpsdbwb4vrw.jpg



864_zpsvbaqburn.jpg



865_zps99e9ukpj.jpg



866_zpsqf5o7opw.jpg



867_zpsdoimczq9.jpg



868_zpset1zwsjq.jpg



869_zpsjdu1itba.jpg




Wordt vervolgd,
 
Ik heb nog niet kunnen verder werken, Bram (druk, druk, druk...). Vanaf komende maandag ben ik een weekje thuis maar de tuin is nu ook al aan het lonken.... .... Pffff ... pfffff... :rolleyes:
 
Ondanks dat het vandaag snikheet is in de Werkstatt heb ik me toch terug op de werkzaamheden gestort.

Bij het nakijken van de torsiebaren bleek nu dat er her en der enkele inbussen waren losgekomen en dit bracht natuurlijk het doorzakken van de Tiger teweeg.

Enkele foto's van de werkzaamheden:

DSC_0005_zpsggsb2dlh.jpg

Klaar voor het medisch onderzoek.

DSC_0003_zps7hi79s4i.jpg

De herstelde veerpoten zijn hier met 'ok' gemerkt.


DSC_0007_zps2c5c5pyi.jpg




Wordt vervolgd,
 
Bedankt Johannes. :)

------------------------------------------------


Toen ik aan de torsiebaren bezig was merkte ik dat er op de linker sprocket enige speling zat.
Door het rijden waren er daar ook enige inbussen los gekomen en terwijl ik nu toch bezig was besloot ik ook maar om de veel te kleine 'meenemer' die Armortek bij het model had ingesloten, te vervangen door een veel beter home made model:


a_zps7fg2pyii.jpg

Links zien we de véél te kleine Armortek meenemer en rechts mijn home made model.
Toen ik dit stukje staal op model had geslepen hoefde ik het nog enkel te temperen (verhitten en laten schrikken door middel van een koud water bad) zodat dit item nu praktisch onbreekbaar is geworden.



c_zpsmcokfvej.jpg

De nieuwe meenemer zit hier op z'n plaats: netjes tussen de aandrijfas en de sprocket.


d_zpseeqxbmn1.jpg

Het wieldeksel zit terug op z'n plaats en klaar is Erika.



d1_zpsuzjmwaa0.jpg

Ziezo, de torsiebaren staan terug op de goede spanning en dit is te merken aan de positie van de wielen ten opzichte van de sprockert. De bovenkant van de loopwielen is bijna gelijk aan de bovenkant van de sprocket''s wieldop, en zo moet het dan ook. Door het regelen van de torsiebaren heb ik wel de rupsen met één schakel moeten verlengen zodat ik nu de perfecte spanning gecreëerd heb.



d2_zpss4505uv6.jpg

En aan de andere zijde is natuurlijk ook alles mooi afgeregeld.


Zo, de werkzaamheden zitten er op.
Nu hoef ik enkel nog het een en ander binnen in de Tiger te herschikken en dan kan terug de koepel op z'n plaats gezet worden. De oude, taaie Erika is bijna terug klaar voor de strijd.

Wordt vervolgd,
 
Het jaarlijkse onderhoud aan m'n Tiger is nu ten einde.
Erika is terug klaar om het slagveld te gaan overheersen.

Twee foto'tjes van uit de Werkstatt:

DSC_0009_zpsnbiupgjw.jpg


DSC_0002_zpsjulxsfcr.jpg
 
Back
Top