Middag knuttselen. Vreemd vliegend iets :)

Tadango,

Bij de vliegende vleugeltjes die ik geprobeerd heb, bleek het zwaartepunt te voorlijk te zijn, als ze slecht reageerden op hoogteroer. Ook het iets te veel up staan van je roeren duidt daar op.
Het lijkt me dat je zwaartepunt naar achteren moet ipv naar voren.

Groeten,
Gerben

eeh nee :) De roeren stonden heel lichtjes up en hij wou dus omhoog (neutraal met onderkant). Ook hing hij heel makkelijk (vanzelf) achterover. Zwaartepunt zit op 1/5 nu.

Eigenwijs! Je moest het per se achterlijk proberen, he? ;) ;) ;)

[bond voor bescherming van guntherpropjes]

Eigenwijs???? Zwaartepunt moest 1/5 tot 1/6 zijn. Ik zit nu op 1/5 en wil naar 1/6 toe werken, dus naar voren??? Ik snap het even niet.... Hij gaat vanzelf hangen dus zwaartepunt te ver naar achteren.... Hij reageert ook wel o pup maar ik had niet zoveel uitslag geprogrameerd op up en veel op richting omdat hij in de hand zo het beste aanvoelde.

Ja :) accu zit erg naar achteren dus plek zat om de proberen. Alleen die wind..... :( Misschien eind volgende week...

Het gekke was was dat als hij in een bocht lag hij netjes rondjes bleef vliegen :) Zonder dat ik iets hoefde te doen. Dus geen neiging tot wegvallen. Tipboards moeten goed helpen ;)

Yeah :) Net weer testvluchten gemaakt :) Zwaarepunt ligt nu iets naar voren. Hoogteroer heeft nu effect genoeg. Rol was heel erg en heb ik 1/2 van gemaakt. Nu was hij niet te sturen?? Heel voorzichtig een bocht wou net dus maar landen. Opvangen werkt perfect en hij land netjes. Roer uitslag weer verdubbeld. Al stukken beter maar nog steeds erg rustig op rol. Naja, lekker stabiel vliegen dan maar :) Rollen is onmogelijk. Zodra je vol rol gooit draait hij +/- 90 graden en blijft dan een beetje hangen. Zwaartepunt zo gekozen dat hij in een zweefvlucht nog net met de neus omhoog kan landen. Met roer neutraal met de bodem vliegt hij dan ook nagenoeg rechtdoor.

Toen stak de wind iets op. Hij begon enorm te schommelen maar bleef stabiel :) Zodra hij tegen de wind in draait wil hij iets stijgen. Rollen blijft gelijk. Hij draait niet weg en de wind heeft ook weinig invloed :)

Conclusie : Dit vliegt best aardig :) Als ik een vliegtuig stuk vlieg gaat die aandrijving in een groter model van 700 gram :) Eens kijken of dat net zo vliegt.

Dus niet op de stapel van mislukte projecten.
Nog even de rolverbeteren en dan maar indoorvliegen ermee.
Groeten Han.

Indoor wil zo ook goed hoor :) Je kan hele scherpe bochten vliegen alleen rollen wil gewoon niet goed. Naja, jammer dan :)

Is het bijna een schaalmodel.

Mooie plannen die Horton. Vliegtuig met badkamer met warm en koud stomend water.

Wel iets voor interex.

Inderdaad Pjotter wat een gekke dingen, was ze nog nooit tegengekomen.
Maar bedankt voor de tip.
Heb ik nog wel iets aan voor mijn winterproject. Deze heeft nog wat vraagtekens.
Hier het project.
afb9061.jpg

He Tadango kun je hem nog mooi verfraaien met die voorbeelden.

Groeten Han.

Harold zei:
Is het bijna een schaalmodel.

Mooie plannen die Horton. Vliegtuig met badkamer met warm en koud stomend water.

Wel iets voor interex.

Dan moet wel die badkamer en dat warme en koude water zichtbaar zijn.

komt voor mekaar. Alleen als het een schaal model was dan missen nog de vleugels ;) Ik zat al te denken om met dubbelzijdig tape er dingen tegen aan te plakken als expiriment : breder maken, v stelling tippen, naar voren lopend, naar achteren lopend enz... Dan is dit een zelf vliegende basis :)

Ook leuk : 4 van die dingen naast elkaar met 4 mensen en dan in de lucht ontkoppelen :)

EDIT : Onee, de horton is er ook zonder vleugels. Of is de horten met vleugels.... :?:

En nog meer op een Robbe Funfly of hoe heet dat ding ook maar... bij dat toestel komt zelfs de vorm van de kielvlakken overeen ;)

groeten Vip-er

Back