mig 15 composite arf

hey frank

bedankt voor de tips ,

nog een vraagje , de spanten waar het neuswiel word op gemonteerd daar zitten 2 gleuven in waar er 2 triplexen op elkaar moeten worden gelijmd, maar de opening is groter dan de twee triplexen samen was dit bij jou ook?
en frank waar de carbon buisjes in de romp aan de vleugelstangen word gelijmdaar zijn uitstekels van de abrikatie heb jij die ook gelijk met de romp gemaakt?
gjs
wim
gtjs
wim

Wim; belangrijk!
Het voorste spant is niet goed!, (die heeft nog de maat van het oorsponkelijk Carf landinggestel, toen Intairco later met een nieuwe versie kwam is dit spant nooit aangepast !)daar moet dus een nieuwe voor gemaakt worden met de sleuven op een andere positie! zie foto:

Mig15-049.jpg

die blauwe balpen strepen geven de oorspronkelijke positie aan!

Dat die sleuven breder zijn dan de strips komt omdat die strips er onder een hoek ingelijmd worden, en de overgebleven kieren gewoon dichtsmeren met verdikte epoxy.....

De oneffenheden waar de carbon bussen in de romp komen moet je inderdaad eerst wegschuren, (je moet elke lijmplek in de romp altijd flink opruwen met grof schuurpapier)

Frank

hoi frank,

bedankt voor de info , hetlandingsgestel is besteld maar was niet voorradig, zou wel niet zo lang duren.

dan moet ik het best even wachten tot ik het heb.

gtjs
wim

hoi frank,

die van digitech kosten ongeveer 45 euro zitten deze per stuk verpakt zodat ik er 2 in de schoppingcar moet zetten?

die van avonds de bvm cilinder hoeveel heb je er zo nodig?

gtjs
wim

de rompgaten uitgevijld zodat de stangen erdoor passen

vleugel aan geschoven om te zien dat deze perfect op hoogte is met de romp , is niet het geval en word weer een beetje veilen

en dan toch de perfecte aansluiting

en nu wachten op de carbon stangen

en ja eventjes dit draadje omhoog krikken zodat we er terug tegenaan kunnen eerst de carbonstangen bestellen dan kunnenw e ermee verder:-)

gtjs
wim

zowel dit draadje als de mig onder het stof gehaald :-)

zal nu eens echt werk maken van de carbon stangen deze te bestellen :-):-)

eerdaags meer

hey frank , als je dit leest heb je toevallig de foto nog met de aanpassing van het neuswielspant?
alvast bedankt

gtjs
wim

Back