G
Ger Kovacs
Guest
Eindelijk een 'oud' projectje afgerond wat al een paar jaartjes ligt.
Een soortement van ARF en semi-schaal gevalletje zeg maar.
Heb het ding een beetje aangepast naar eigen inzicht.
Eerst de orginele folie eraf gehaald, dit is echt troep, zit totaal geen sterkte aan en is loodzwaar, hierna weer met echte Oracover gefolied.
Vleugel ingekort, span was veel te groot, oogt nu wat meer schaal, span is nu 1 meter en 49 centimetertjes
Er moet nog een rode pijl striping aan de beide zijkanten komen en wieldeuren uiteraard, misschien wil Ton zich op dit kissie uitleven, is tenslotte de 'wheatering' specialist :wink: maar eerst maar eens de lucht in met dat ding, hopelijk is het morgen een beetje weer anders kachelen we er maar weer een paar litertjes peut doorheen.
De orginele motorkap is veel te zwaar en ziet er niet uit, deze zelf maar gemaakt van balsa.
Aansturingen naar achter, hoogte en richting ingebouwd en niet die achterlijke stangen gebruikt maar closed loop.
Retracts zaten er niet bij maar had ik nog liggen en deze ingebouwd.
De gehele voorkant aangepast voor de aandrijving, electrisch natuurlijk
Aandrijving is een Turnigy van 250 gram en doet 940 rpm per volt, prop een ingekorte masterairscrew van 13 X 8 en is nu 11.5 X 8.
Accu is een 4S lipo samengesteld van 2x 1800mA/h en is nu dus 4S 3600 mA/h zou 25 C moeten kunnen trekken.
Regelaar is de plug and play 70 Amp regelaar van hobby city (cheapo)
Ik gebruik een UBEC van 3 Amp en geen ontvanger accu, ook geen schakelaar ertussen, KISS principe.
Retract servo is een Hitec 75BB en voor de rest 3 Graupner 8077 digitaal servo's.
Heb het ding gemeten met de wattsup en hij trekt nu 55 amp en zuigt 800 watt uit de accu, trekkracht aan de unser is een mooie 2,4 kilo, aangezien de kist maar 2,7 kilo weegt gaat dat geen probleempjes opleveren.
Mooi dingetje om die stinkende 'Pfeil' van Berto mee op te jagen.
Dus hier had het stinkende methanol tankje moeten zitten
Dacht het niet dus.
Ger.
Een soortement van ARF en semi-schaal gevalletje zeg maar.
Heb het ding een beetje aangepast naar eigen inzicht.
Eerst de orginele folie eraf gehaald, dit is echt troep, zit totaal geen sterkte aan en is loodzwaar, hierna weer met echte Oracover gefolied.
Vleugel ingekort, span was veel te groot, oogt nu wat meer schaal, span is nu 1 meter en 49 centimetertjes
Er moet nog een rode pijl striping aan de beide zijkanten komen en wieldeuren uiteraard, misschien wil Ton zich op dit kissie uitleven, is tenslotte de 'wheatering' specialist :wink: maar eerst maar eens de lucht in met dat ding, hopelijk is het morgen een beetje weer anders kachelen we er maar weer een paar litertjes peut doorheen.
De orginele motorkap is veel te zwaar en ziet er niet uit, deze zelf maar gemaakt van balsa.
Aansturingen naar achter, hoogte en richting ingebouwd en niet die achterlijke stangen gebruikt maar closed loop.
Retracts zaten er niet bij maar had ik nog liggen en deze ingebouwd.
De gehele voorkant aangepast voor de aandrijving, electrisch natuurlijk

Aandrijving is een Turnigy van 250 gram en doet 940 rpm per volt, prop een ingekorte masterairscrew van 13 X 8 en is nu 11.5 X 8.
Accu is een 4S lipo samengesteld van 2x 1800mA/h en is nu dus 4S 3600 mA/h zou 25 C moeten kunnen trekken.
Regelaar is de plug and play 70 Amp regelaar van hobby city (cheapo)
Ik gebruik een UBEC van 3 Amp en geen ontvanger accu, ook geen schakelaar ertussen, KISS principe.
Retract servo is een Hitec 75BB en voor de rest 3 Graupner 8077 digitaal servo's.
Heb het ding gemeten met de wattsup en hij trekt nu 55 amp en zuigt 800 watt uit de accu, trekkracht aan de unser is een mooie 2,4 kilo, aangezien de kist maar 2,7 kilo weegt gaat dat geen probleempjes opleveren.
Mooi dingetje om die stinkende 'Pfeil' van Berto mee op te jagen.







Dus hier had het stinkende methanol tankje moeten zitten

Dacht het niet dus.

Ger.
Laatst bewerkt door een moderator: