Satoer
Forum veteraan
WOW!! De laatste keer dat ik mij zo voelde was vlak voor ik rij-examen moest doen. What a rush!
Heb nog nooit een modelbouwheli in het echt zien vliegen, laat staan dat ik zelf achter de knoppen zit.
Maar fijn, ik heb mijn Logo 10 eindelijk (o.a. na veel hulp en advies van jullie
) af. En vanavond (23:00) vond ik het een goed idee om er even wat inverted flips en diverse pyro turns mee te oefenen
Geen wind, geen regen, grootte parkeerplaats, goed licht en geen mensen in de buurt (behalve m’n vriendin achter de camera).
M’n kontronik Beat in Helimode geconfigureerd. M’n zender (Eclipse 7) throttle op 100%,100%,100%,100%,100% ingesteld… alles nog een keer gechecked, afstand genomen en starten die motor…
Jaja ik moet eens naar de kapper
Alles checken
Wohoho…. Wat een power… brrr best eng zo’n ding.
Nadat hij z’n top aan toeren had bereikt de motor weer gestopt (zodat de controller geprogrammeerd was). Alles nog een keer gechecked. De zender Throttle op 80%,80%,80%,80%,80% ingesteld. Canopy erop (Hij moet er natuurlijk wel even netjes uit zien op de foto
)
de canopy
En opnieuw starten van de motor…
Het moment… na anderhalve maand ploeteren en knutselen…. 1400 Euro aan m’n vingers… daar gaat tie dan. Beetje meer pitch… nog een beetje (Ondertussen was mijn hart ook naar mijn keel “gepitcht”)… en hij kwam wat los en begon te glijden. Weet meteen het nut van die pingpong balletjes
Na een paar minuten heb ik m toch een tijdje boven de grond weten te houden. Jammer dat je het op de fotos niet goed ziet. Door de flitser heb je geen schaduw (dus geen oriëntatie hoe hoog de Heli is) en door die snelle sluitertijd lijkt het of de bladen stil staan.
Ik ben blij dat ik vlak voor het vliegen de staart nog versterkt had. Ik heb hem een paar keer toch best ruw weer op de grond gezet.
here goes nothing…
De heli bij een hartslag van 200 bpm
Nog een foto
Ook inverted flight is een kleine moeite voor mij
Moet zeggen dat het mij mee en tegen viel. Het viel mij mee dat de heli zo goed vloog, ik bedoel dat ik had verwacht dat ik nog heel veel in moest stellen enzo maar ik kon meteen de lucht in. Hij was stabiel geen trillingen bladen waren goed uitgebalanceerd. Het vliegen viel mij alleen een beetje tegen. Ik had eerlijk verwacht dat het vliegen wat makkelijker was. Denk dat het grootste probleem mijn angst was… god wat is dat spannend! …in een simulator boeit het niet zo of je er 1 of 30 crasht. Op een gegeven moment ging hij wat te hoog voor mijn gevoel toen raakte ik een beetje in paniek, het ging niet fout hoor maar merkte dat ik makkelijk een fout had kunnen maken. Ik denk wel angst de grootste factoor is wat het zo moeilijk maakt. Vraag mij af hoe lang het duurt tot ik mij zo zelfverzekerd voel alsof je een auto bestuurd.
Sooowww… sorry hoor dat moest ik dus echt even kwijt. Wauw, zit er vol van
Dan ga ik nu toch maar proberen te slapen.
Groetjes Michel
(edit: foto's op andere server)
Heb nog nooit een modelbouwheli in het echt zien vliegen, laat staan dat ik zelf achter de knoppen zit.
Maar fijn, ik heb mijn Logo 10 eindelijk (o.a. na veel hulp en advies van jullie


Geen wind, geen regen, grootte parkeerplaats, goed licht en geen mensen in de buurt (behalve m’n vriendin achter de camera).
M’n kontronik Beat in Helimode geconfigureerd. M’n zender (Eclipse 7) throttle op 100%,100%,100%,100%,100% ingesteld… alles nog een keer gechecked, afstand genomen en starten die motor…

Jaja ik moet eens naar de kapper

Alles checken
Wohoho…. Wat een power… brrr best eng zo’n ding.
Nadat hij z’n top aan toeren had bereikt de motor weer gestopt (zodat de controller geprogrammeerd was). Alles nog een keer gechecked. De zender Throttle op 80%,80%,80%,80%,80% ingesteld. Canopy erop (Hij moet er natuurlijk wel even netjes uit zien op de foto


de canopy
En opnieuw starten van de motor…
Het moment… na anderhalve maand ploeteren en knutselen…. 1400 Euro aan m’n vingers… daar gaat tie dan. Beetje meer pitch… nog een beetje (Ondertussen was mijn hart ook naar mijn keel “gepitcht”)… en hij kwam wat los en begon te glijden. Weet meteen het nut van die pingpong balletjes

Na een paar minuten heb ik m toch een tijdje boven de grond weten te houden. Jammer dat je het op de fotos niet goed ziet. Door de flitser heb je geen schaduw (dus geen oriëntatie hoe hoog de Heli is) en door die snelle sluitertijd lijkt het of de bladen stil staan.
Ik ben blij dat ik vlak voor het vliegen de staart nog versterkt had. Ik heb hem een paar keer toch best ruw weer op de grond gezet.

here goes nothing…

De heli bij een hartslag van 200 bpm

Nog een foto

Ook inverted flight is een kleine moeite voor mij

Moet zeggen dat het mij mee en tegen viel. Het viel mij mee dat de heli zo goed vloog, ik bedoel dat ik had verwacht dat ik nog heel veel in moest stellen enzo maar ik kon meteen de lucht in. Hij was stabiel geen trillingen bladen waren goed uitgebalanceerd. Het vliegen viel mij alleen een beetje tegen. Ik had eerlijk verwacht dat het vliegen wat makkelijker was. Denk dat het grootste probleem mijn angst was… god wat is dat spannend! …in een simulator boeit het niet zo of je er 1 of 30 crasht. Op een gegeven moment ging hij wat te hoog voor mijn gevoel toen raakte ik een beetje in paniek, het ging niet fout hoor maar merkte dat ik makkelijk een fout had kunnen maken. Ik denk wel angst de grootste factoor is wat het zo moeilijk maakt. Vraag mij af hoe lang het duurt tot ik mij zo zelfverzekerd voel alsof je een auto bestuurd.
Sooowww… sorry hoor dat moest ik dus echt even kwijt. Wauw, zit er vol van

Dan ga ik nu toch maar proberen te slapen.
Groetjes Michel
(edit: foto's op andere server)