MIJ EERSTE VLIEG ERVARING!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
gerard zei:
ik vertrouw op je enthousiasme in de helivliegsport, en anders ben je altijd welkom bij ons op het veld met je heli waar ik je (waar ik kan) ook graag mee zal helpen.

Bedankt voor je aanbod Gerard! Jammer dat je zo ver weg woont. Eindhoven Zaandam das anderhalf uur rijden :cry:

Satoer zei:
Ik denk dat ik hierbij ook wel zo'n 30 vergezochte scenario's kan bedenken waarbij je dus wel iemand anders in gevaar brengt door als fietser door rood rijden.
dat doe je uiteraard alleen als de situatie dat toelaat (geen andere weggebruikers)
situatie tijdens het vliegen veranderd continu, en als je geconcentreerd aan het vliegen bent heb dat heus niet allemaal door.

Satoer zei:
Toen ik 17 was kon ik nog niet eens een goeie fiets betalen, laat staan dat ik met helis aan het klooien was.
vlieg ook geen heli :wink:

Het probleem is gewoon dat vele modelvliegers zich realiseren dat onze hobby zich in een zeer kwetsbare positie bevindt. Elk incident dat plaats vindt kan een gemeente, die op een bepaald moment over het voortbestaan van een club kan beslissen, doen besluiten er een streep door te halen.
De gezamelijke modelvliegers wapenen zich hiertegen door regels op te stellen in de hoop dat wij gevrijwaard blijven van incidenten.

Zo is het destijds met auto's gegaan. Rijbewijs, een riem om, APK keuring, verkeersregels. Alles om dit in goede banen te leiden.

(Helaas) moet het met modelvliegen ook zo. Er is te weinig ruimte en er kunnen zich te veel mensen ergeren aan onze hobby.

Het is daarom ook niet in dit geval zo of het wel of net niet gekund had. De discussie gaat ook niet over of het had gekund omdat het net buiten de bebouwde kom is gebeurd. Het gaat er om dat modelvliegen nou eenmaal moet binnen de spelregels die er gelden.

En verder veel succes en lekker vliegen toegewenst.

Ok jongens, genoeg gemekker zo.

We horen nu vast niets meer van satoers evt verdere woonboulevard heli vlieg pogingen..
(vliegen of er hier over schrijven, doorhalen naar keuze)

Joost zei:
... Die heli kan ook onbestuurbaar recht omhoog vliegen en ergens anders in de woonwijk neerkomen... :roll:
Geen probleem, als de staartrotoraandrijving ermij ophoudt, gaat de heli als een tol om zijn top-as draaien, tegengesteld aan de draairichting van de hoofdrotor, en wordt zeer stabiel. Ik heb het zien gebeuren.

Dat zeg ik al 4 post geleden. Niek weer een keer met elkaar eens

gr Remco
Ik zei het al 27 post geleden. Het was mij toen al helemaal duidelijk. :D

Ik hoop dat niemand hier meer een kut gevoel over mij heeft.

Bedankt allemaal voor de welgemeende tips en alle goeie bedoelingen. En van mij mag er een slotje op!

Groetjes Michel.

Stoppen jongens.

Iedereen zijn ei kwijt gekund?

Slotje niet direct nodig..
(zeker na al die aanmaningen aan mijn adres om dit draadje weer open te doen :roll: )
Als er verder niet meer wordt gereageerd zakt dit draadje vanzelf weg.

jongens kom op nou die jongen zit vol van enthousistme wordt ie door idereen op z'n fingers getikt jammer erg jammer

als je ziet wat er gevaarlijk is allemaal kan je elke sport wel verbieden
crosmotoren schansspringen scateboarden autoraces noem maar op
maar daar zeikt niet iedereen over want dat is legaal of levert de staat
een hoop centjes op.

daarkomt bij dat als er niet maar een beetje gevaar of spanning in zit zou de lol er ook snel vanaf zijn dat geld vaak voor elke sport die adrealiene kick en als hij het juist alleen wil uitzoeken geef ik hem nog gelijk ook mits hij uiteraard er zeker van is niemand verder om zich heen te hebben en dat zei die al wat is dan het gevaar ????? ik vindt het zwaar overtrokken ik vlieg in een weiland bij een boer en dat mag lees maar goed.

daar komt bij om het nog maar ff over autorijden te hebben sommigen mogen rijden maar KUNNEN HO MAAR.
dat geld dus ook over heli vliegen ik ken zat decadenten bekakten trutten die wel 10 heli's kunnen betalen hun brevet hebben maar niet kunnen vliegen maar wel een grote bek hebben over de veiligheid.

snap het wel zelf kunnen ze het niet omdat ze een werkschema van 60 a 70 uur in de week werken en op zondag 2 x 3 min vliegen met hun heli derest koffie zuipen en sterke verhalen vertellen over hun vlieg ervaring wat ze niet hebben en dan maar gelijk denken dat niemand het kan

nou kerel ik vindt het toppie zet hem op want die heli ziekte wordt steeds erger whahahahhahahaha

Miki, het lijkt me zinvoller wanneer je echte argumenten gebruikt i.p.v. op de persoon gerichte, niet relevante kritiek. (koffie drinken, geld teveel, zelf niet kunnen vliegen enz.)

Beste mensen, Ik barst van de koppijn doordat mijn Zoon hier tijdelijk ADHD patient is geworden door Sint Nicolaas... Lees ik een beetje de topics door (met een apirine en een glas water).

Als ik dan dit topic doorlees kan ik maar tot 1 conclusie komen -> slotje.

Ik laat het topic wel staan, omdat er toch een hoop meningen en aanbevelingen in staan die erg zinvol en zelfs erg belangrijk zijn.

Robert (die satoer toch wel even complimenteerd met zijn photoshop-kwaliteiten of met zijn vriending die zo goed heli-vliegt, knipt zij ook bij klanten thuis?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back