Mijn A300 op de bouwplank

@Eric

Hij staat aan de bouwplaat vastgemaakt, dat naar beneden knikkerren dat zag ik al aankomen vandaar ik ben niet gek ma wel een A300

@Jan

Ik ben even naar men bouwhok gegaag om naar die natuurfoto te kijken oeps je hebt gelijk man, nooitttttttttttttttt gezien nu wel, waar jij allemaal niet naar kijkt, had ik niet achter je gezocht.

@Ger

Jij gaf mij weer die schop onder men kont kerel.

Kijk zo moet het worden maar dan in aluplaat van 10mm.
626346594_6_yTn5.jpeg

En verwisselbaar met een turbine
626346470_6_R58h.jpeg

Toedeloe

Laatst bewerkt:
@Jan

Ik ben even naar men bouwhok gegaag om naar die natuurfoto te kijken oeps je hebt gelijk man, nooitttttttttttttttt gezien nu wel, waar jij allemaal niet naar kijkt, had ik niet achter je gezocht.

Ja Jaap ik ken jou nu al wel een beetje,dat ik die werkplaats zag toen dacht ik, er moet zo een natuurfoto hangen, Jaap kenende...:mrgreen:

Groet Jan.

Laatst bewerkt:
alu?

Hoi Jaap.

Alu motorophanging? wordt dat niet een beetje overdone?
Is Pertinax of gewoon multi beuken een optie? scheelt zeker in gewicht en is vele malen eenvoudiger te maken.
Ik denk dat je zowizo het gewicht een beetje in de gaten moet houden om niet boven de 160 of 180 gr/dm te komen, hoe lichter hoe beter.
Ongeveer 700cc brandstof per motor is voldoende voor minstens 10 minuten vliegtijd, alleen voor take off gebruik je max vermogen, tijdens rondfladderen half gas.

Groet Ger.

@Ger

Valt best mee het meeste frees ik toch weg en frees die steun op vele plaatsen ook dunner en alles komt erop zoals de motor de gasservo en de tank, dus 3 boutjes los en je pakt de hele gondel met alles erop en eraan er zo af.
Zo maak ik het ook met de KJ alleen geen gasservo ma wel de hopper en de turbine erop de hoofdtanks komen in de romp op de vleugel gemonteerd.

Er zitten tankjes bij die zijn denk ik 300cc als ik het zo inschat, maar ik zit te denken aan ronde tanks en dan inderdaat meer inhoud, ik zal Norbert eens bellen en vragen hoelang hij met die tanks kon vliegen.

Ik ga nu eerst een paar dagen naar Elburg ff met de camper en met men mop opstap zijn leuke dagen daar en natuurlijk credits scoren bij mop.

Gr toedeloe

Laatst bewerkt:
Jaap,

30 augustus mag je er bij ons mee komen vliegen.

of mee laten vliegen he

maidendag : ik wil er bijzijn, wil ik gerust km's voor rijden

Jaap, kan je jezelf en de rest van de schaalbouwers een plezier doen en geen methanol motoren in deze kist zetten? Niets is zo vreselijk om te horen als een turbine schaalkist met methanol. Hier horen gewoon turbines in :wink:

@Arvid

Nee dat ga ik dus even lekker niet doen, op veel vliegveldjes mag je niet met turbine vliegen dus maak ik het uitwisselbaar.

Gr Japiooooooooooo

Dan is plotterweld zijn idee een betere optie want je mag ook niet op alle velden met 2Tmotoren vliegen :sleepy:
In de romp is plaats genoeg voor een paar lipootjes

ps als ik het goed zag op het filmpje vloog die Airbus daar met motoren met resonatie pijpen , en ik zag bij jou standaart dempers :infinity:

(ps de pijn in mijn rug van het dragen van die A300 van jou, is bijna over):hammer:

Dan is plotterweld zijn idee een betere optie want je mag ook niet op alle velden met 2Tmotoren vliegen
Anders kun ie er altijd nog mee gaan hellingzweven op de duinen ;-)

@Eric

Dat klopt Eric die van mij heeft een standaard potje en die bouw ik helemaal in dat vindt ik een stuk mooier.

Anders knup ik er een touwtje aan, dan kan ik er mee vliegeren.

Gr Japioooooooo

Anders knup ik er een touwtje aan, dan kan ik er mee vliegeren.
Haha, dat zal "zeker en vast" niet nodig zijn, ook met standaard potjes zal die kist best van de grond komen :yes:

O alleen dat uitrekken zijn we vergeten in Oss.
Daar heeft deze schitterende kist twee dagen aan een elastikie gehangen.

Groeten Onno

En wij hem steeds maar weer op z`n pootjes zetten :roll:
Zondags maar de cilinders in z`n lock geduwd en toen bleef die wel staan ;-)

Back