Mijn auto met dit weer ingereden.. Slecht?

• Topicstarter Topicstarter Daffyeend
  • Startdatum Startdatum
Dat "klem gedoe" is juist van toepassing op de eerste paar tankjes , die zijn juist het belangrijkst hierin ... In de eerste paar tankjes vind namelijk het belangrijkste deel van het passend maken van alles plaats...

Overigens maakt het niet uit of je door een weiland peert of over een circuit knalt , een motortje wat verkeerd is ingelopen zorgt hoe dan ook voor problemen ... Om maar ff wat te roepen b.v. de stationair ;) maar goed .... Time will tell ...

pff da word dan een nieuw blokje in de zomer :(
vink jammer mja, ik heb al gelezen dat er een force motortje is van 4cc voor 100 euro :) dus dat valt opzich nog wel mee :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom staat zoiets btw niet bij WOT inrijd methode? :) dat bespaart een hoop mensen geld ;)

Mvg Daffy

Als je het hele topic doorleest kom je wel dergelijke verhalen tegen over het niet op temperatuur brengen.

Geen idee waar je dat heb gelezen, maar als hij koud MOET blijven, dan zul je in de zomer een motor hebben die vaak afslaat, omdat hij ingereden is op een koude motor, dus veel klemming, en die klemming heb je er dan afgesleten, dus heb je weinig compressie als hij goede, hete bedrijfstemperatuur bereikt.. (zomer)...

dit is wat ik opmaak uit al de andere topics in ieder geval..

ik heb ook niet gezegd dat hij koud moet blijven (goed lezen!!) ik zeg alleen dat hij niet te WARM moet worden

en die klemming blijf je toch wel even houden:)

ik heb ook niet gezegd dat hij koud moet blijven (goed lezen!!) ik zeg alleen dat hij niet te WARM moet worden

en die klemming blijf je toch wel even houden:)

NIET TE WARM+HEEEELE RIJKE AFSTELLING=erg koud.

Bij de wot, wordt in de zomer de motor de eerste 4 tankjes maar een graad of 70, als je dan in hele erge kou gaat inrijden, blijft hij koud..

Rij je zelf trouwens ook nitro? want dan hoor je te weten dat je het niet ''toch wel even'' blijft houden als je je motor altijd te koud laat worden, dat heeft ook mijn 1e motor gesloopt, uiteraard klopt het dat je tijdens de wot de zuiger en cilinder in laat slijpen op een koude motor, maar door wrijving wordt dat deels overgenomen, en later in het inloop process is de wrijving minder, en dat ga je compenseren door armer te zetten.

Offtopic; dit begint weer eens een inlooptopic te worden..

Joh, de motor heeft al 7 tankjes in de kou gelopen, het "inlopen" is al gebeurd.

Als hij met diezelfde snelheid gewoon lekker aan het rijden is op de parkeerplaats en in het weiland, is de motor tegen het voorjaar al aan vervanging toe. ;)

Joh, de motor heeft al 7 tankjes in de kou gelopen, het "inlopen" is al gebeurd.

Als hij met diezelfde snelheid gewoon lekker aan het rijden is op de parkeerplaats en in het weiland, is de motor tegen het voorjaar al aan vervanging toe. ;)

Denk het wel..

mja dan is het in het voorjaar :) koop ik mooi zoon force, 4cc motor :
100 euro :p en dan op de goede manier inrijden :P

Ik zal die onderdelen bewaren voor je als je daar een 4cc motor op gaat zetten, die zullen dan wel van pas komen:p

Hoezo? Kan het Diff de 4cc motortje niet aan dan?

Mvg

PS: Roland kijk je privé berichte ;)

Hoezo? Kan het Diff de 4cc motortje niet aan dan?

Mvg

PS: Roland kijk je privé berichte ;)

Lijkt mij allemaal ff net te. Kijk deze rtr auto's zijn wel goed maar als je dan naar de kyosho US sports die is ook uitgerust met een .28 motor maar die heeft zowiezo al stalen diffs. En waarschijnlijk is deze aandrijflijn ook aangepast. Het lijkt mij niet zo'n goed idee.

Het zal wel mee vallen, zoveel verschillen motoren op dat niveau ook niet en het is ook aan jou hoe goed je hem kunt afstellen voor de maximale prestaties.

Ik stel hem vet genoeg af ;)
ik zorg gewoon dat er mooie rook wolkjes uit de uitlaat komen.
en dat hij bij de toptoeren een beetje 4takt ;)

Mja, eerst dik blok aan gort rijden dan zien we wel weer ;)

Mvg Daffy

Ik stel hem vet genoeg af ;)
ik zorg gewoon dat er mooie rook wolkjes uit de uitlaat komen.
en dat hij bij de toptoeren een beetje 4takt ;)

Mja, eerst dik blok aan gort rijden dan zien we wel weer ;)

Mvg Daffy

Het is niet alleen zaak dat je de motor rijk genoeg afsteld, de motor moet ook op bedrijfs temp. komen. Wordt de motor niet warm genoeg slijt ie sneller en treed er op den duur compressie verlies op zodat je motor niet meer blijft lopen.

Het is niet alleen zaak dat je de motor rijk genoeg afsteld, de motor moet ook op bedrijfs temp. komen. Wordt de motor niet warm genoeg slijt ie sneller en treed er op den duur compressie verlies op zodat je motor niet meer blijft lopen.

aah oke! :)

NIET TE WARM+HEEEELE RIJKE AFSTELLING=erg koud.

Bij de wot, wordt in de zomer de motor de eerste 4 tankjes maar een graad of 70, als je dan in hele erge kou gaat inrijden, blijft hij koud..

Rij je zelf trouwens ook nitro? want dan hoor je te weten dat je het niet ''toch wel even'' blijft houden als je je motor altijd te koud laat worden, dat heeft ook mijn 1e motor gesloopt, uiteraard klopt het dat je tijdens de wot de zuiger en cilinder in laat slijpen op een koude motor, maar door wrijving wordt dat deels overgenomen, en later in het inloop process is de wrijving minder, en dat ga je compenseren door armer te zetten.

Offtopic; dit begint weer eens een inlooptopic te worden..

ik rij al 15 jaar nitro 1 op 8 dus ik weet heus wel waar ik het overheb
en heb meerdere high end motoren ingereden
ik blijf erbij dat de motor niet te warm moet moet worden en als jij denk dat een niet te warm + rijke afstelling gelijk is aan TE koud dan is dat prima

130 is wel erg heet lijkt mij ? beter gewoon normaal koelen hoor. man o man.. als dit echt zou kloppen mag straks iedereen de auto voor de deur laten staan swinters...

het duurt alleen langer voordat die warm wordt. je kan eventueel een luchtkoel gat afplakken.. maar ik verwacht geen problemen mee hoor.

Back