Mijn corona project ?

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door packard, 21 nov 2020.

  1. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    In navolging van Max ook maar een corona project gestart. .
    Het is de Trianic van Bert Metkemeier geworden.
    Gedachtig de aanwijzingen van Henk wil ik streven naar een gewicht van 1500 gram .
    Dat gaat lastig worden omdat het gewicht van de kist met alle toebehoren net 1350 gram is , en er moet nog kleur op. IMG_0141.JPG IMG_0145.JPG
     
    Bruno van Hoek, jef, Ed_V en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    889
    Locatie:
    Amersfoort
    Nou, Gerben, dat moet toch lukken? Afhankelijk van welk kleurenschema je kiest, natuurlijk. Een kleurlaag hoeft maar pakweg 100 gram te wegen (gebruik geen wit!) en 40 tot 60 gram voor blank?
     
  3. CL carrier

    CL carrier

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    228
  4. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    615
    Ziet er goed uit, welke motor heb je er in zitten?
     
  5. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    er zit een OS 46LA in . Door wat harder te wrijven en wat shuffelen met spinner en landingsgestel is het gewicht nu 1289 gram.
    Ik heb gebruik gemaakt van het systeem van de oude Haarlem Trainer door de 3mm pootjes in een la te schuiven . Het scheelt niet veel in gewicht maar bespaart de ellende van het schuren en lakken met de pootjes vast aan de romp.

    Toch maar een paar nieuwe plaatjes, schokkend nieuws is het niet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bruno van Hoek, DHZ en M.l.v.Doesburg vinden dit leuk.
  6. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    Sorry een fout plaatje. Moet zijn :
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    889
    Locatie:
    Amersfoort
    60 gram winst door 'wat harder te wrijven'. Klinkt zeer bekend! Weet je zeker dat je klaar bent met 'wrijven'?
     
  8. CL carrier

    CL carrier

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    228
    Gerben;

    Ouwe rechtse bal;
    Mooi project;
    OS. la .46 is misschien niet het meest geschikte voor dit monument.
    Ik moet nog meten, maar ;
    uitlaat; 130 gr.
    spoelsoorten; 110 gr.
    uitlaat; 180 g4bdp; 35 gr.
    onp; 35 gr.
    Zou ideaal moeten zijn
    ik kom niet in de buurt van Robbie en zijn vaardigheden, maar als ik ga slijpen aan een OS cilinder, zal er toch opnieuw gechroomed moeten worden.
    Ik g wil graag voor je dremelen; maar wil eerst weten wat de halfgod van 2 takt hiervan denkt.

    MVG

    Max
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  9. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    Voor de duidelijkheid: ik heb niet aan de motor geslepen of gewreven.
    Henk heeft een tijd geleden me geholpen door te zeggen dat de motor pingelt.Ik heb toen mijn LA motoren laten helpen.
    De cilinderkoppen hebben nu een bolvormige verbrandingskamer. .
    Het gedrag is verbeterd.
    Het wrijven van mij heeft betrekking op het tussentijds schuren van de spanlaklagen met 400 en 600 grid.
    De 60 gram winst komt door lichtere metaaldelen.
    Trouwens, de nauwkeurige kijker heeft gezien, dat ik bij de eerste plaatjes de kleine kielvlakjes had vergeten. Dat scheelde 14 gram in de staart..
    En ik weet niet wanneer ik klaar ben met schuren lakken, schuren lakken, schuren lakken.

    Gelukkig heb ik geen kleur verf in huis dus ik heb nog tijd.
     
  10. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    937
    Locatie:
    Lisse
    Hallo Gerben,
    Voor het eerst zie ik iets op de afdeling lijnbesturing heb wat meer tijd om rond te snuffelen.
    Is dit model nog zoals vroeger met Papier bespannen en vastgelakt met spanlak?
    Nog geen E aandrijving zoals Erik ?
     
  11. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    Het model is bespannen met polyspan ,een polyesther vlies.
    Dit keer werd het een drama omdat ik onvoldoende spanlak op het hout gesmeerd had.
    Dus geen makkelijke hechting op hout.
    Als alles goed was gegaan dan had ik met veel minder werk een glad oppervlak gekregen. Het spul laat zich krimpen en spannen met warmte maar gaat ook smelten bij te veel hitte.
    Nu vecht ik met bobbels en blaasjes .
    Nee geen electro voorlopig.
     
  12. CL carrier

    CL carrier

    Lid geworden:
    5 jun 2014
    Berichten:
    228
    Mooi hoor Gerben, deze klassieker.

    MVG

    Max
     
  13. DHZ

    DHZ

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    283
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
  14. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    Niemand spot met mijn Packard !
     
    DHZ vindt dit leuk.
  15. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    8.395
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    For history's sake, wat plaatjes van het origineel (de .35 Mk 1)
    vroeg zw w.jpg
    vrijwel nieuw.jpg
    Eendrachtpark 1.jpg
    Eendrachtpark 2.jpg
    Eendrachtpark 3.jpg
    Eendrachtpark 4.jpg
    Eendrachtpark 5.jpg
    Eendrachtpark 6.jpg
    Trianic .35.jpg
    1965-66.jpg
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2020 om 17:39
    Gea, DHZ en HansH vinden dit leuk.
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    8.395
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    En hier de .46 Mk 3:
    Trianic  Mk 3 .46.jpg
     
    HansH vindt dit leuk.
  17. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    929
    Locatie:
    naaldwijk
    Ik heb ook nog de volgende plaatjes. Eerlijk gekregen van de prachtige uitvoering van Glen Allison
    Glen Allison doet Bruno en Henk de groeten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    DHZ, Bruno van Hoek en HansH vinden dit leuk.
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    8.395
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    :thumbsup:
    Ik vind het één van de mooiste stunters ever....
     
  19. Willi Schmitz

    Willi Schmitz

    Lid geworden:
    15 jan 2006
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Heinsberg-Karken
    @Bruno:
    Ik vind het één van de mooiste stunters ever....

    So it is!!
    Schitterende plaatjes van Bert en de Trianic!

    Question: what do the letters 'AD' mean? I suppose, the '4963' is Bert's individual number?

    Groetjes
    Willi
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  20. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    889
    Locatie:
    Amersfoort
    Bert en ik hebben in 2010 de Engelse wedstrijdleiding op de Nationals er nog van overtuigd dat deze Trianic 'Classic Legal' was. (Niet verder vertellen, scheelde een jaartje, maar wat een mooie replica, niet?) Als iemand er ook nog één wil bouwen, ik heb het origineel van de tekening.
    AD betekent Amsterdam Daedalus.
     
    Bruno van Hoek, DHZ en verfbrander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina