Mijn Devine II, eindelijk gevlogen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Coenen, 26 apr 2004.

  1. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    ik er ook een aantal gebouwd :p
    Mijn vergrote versie vloog lekker traag(vond ik)
    dus 95.5cm en met sp280 en 2s1p 700mah lipo
    deze woog eerst 190gram en na een aantal keer gerepareert te zijn weegt hij nu 210gram, ik vind dat hij niet zo leuk vliegt nu.
    Nu heb ik een aantal weken geleden ook een orginele devine gebouwd.
    deze vloog ook super, maar door een storing de grond in geboord :lol:
    dus ben ik weer van zin een andere te bouwen.
     
  2. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Thanks for the info....Ik dacht dat ze steeds maar sterker werden.

    Dan maar een BLM002 GWS 2208/18T brushless buitenloper monteren.
    Maar met wat voor een schroef zou ik deze motor moeten uitrusten ...
    Want die heeft een pak meer power als een Sp280.
    Iemand voorstellen.

    Greetz
     
  3. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
  4. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Die versie heb ik op een PICO-J3-S in de vaart, bijna vertikaal ... gaat wel lekker met een 8*4,3 ...

    Ik kan toch ook een heel kleine prop op die versie 2 monteren, en dan moet er toch nog meer snelheid inzitten ??? Of zie ik dit verkeerd.


    Greetz
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    De snelheid hangt meer af van de spoed van de prop dan van de grote ervan.

    Stevo
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    nog effe terug op mijn postje over die speed 300 7,2 volt. Deze motor kan wel met een heel goed gasmanegement op 3 lipo's ingezet worden. Dus niet constant volgas vliegen, maar alleen volgas gebruiken bij de snelle klimfiguren. en dan ook gewoon een goedkope Guntherprop erop.
     
  7. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    en als je een kleinere prop gebruikt gaat het rendement ook omlaag met gevolg dat de moter meer ampere's gaat trekken en warm word, en sneller kapot gaat

    @Theo
    Bedoel je dan ook de gewone 125X110 gruntherprop?
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    jep, de standaard guntherprop.
     
  9. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Laat ik hier nou nog een Sp300 hebben liggen en een pak 3S1p 800mAh (dat van een pibros komt die uit de vaart genomen is--> Devine vliegt veel lekkerder 8) )

    dit moet dan toch nette resultaten opleveren. joepie

    Thx for the tip

    --> vanavond moet ie toch nog maar eens aan de bak met de Sp280 en een gunthertje
     
  10. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Denk eraan, wel de speed 300 7,2 volt.
     
  11. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Was een gemakkelijk kunstvlucht programmatje aan het vliegen ... toen mijn Devine opeens op doellanding wou gaan oefenen .... het gekke is enkel het richtingsstabilo is volledig op de lijmrand doorgescheurd ... heeft dus toch een serieuze smak gemaakt ... Voor de rest niets van schade te bemerken. De gunther heeft het zelfs overleeft.

    Conclusie: De Devine II is echt wel stevig.


    @Theo: Jammer niet in huis enkel de 6V versie. .... een sp 400 ook niet geschikt (met een gunther) ????

    Hoe komt het eigenlijk dat een sp280 6 V wel geschikt is en een sp300 6V niet kan dienen op 7.4 V ???

    Greetz
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat komt door dat de speed 300 6 volt een hoogtoeren motor is. Deze houdt ervan om met ongeveer 28.000 tot 30.000 toeren rond te draaien in een vertraging. Met een direct drive prop moet hij te hard werken (haalt zijn lievelings toeren gebied niet eens) en vreet hij stroom en wordt heet (kachel) na enkele minuten draaien kun je hem al niet meer vastpakken. Dit heeft te maken met de manier van wikkelen van de anker.

    De speed 300 7,2 volt is bijna gelijk gewikkeld als de speed 280 maar levert eigenlijk iets minder vermogen en het verbruik is daardoor ook een behoorlijk stuk lager. Gebruik je hem echter met 3 lipo's en heel goed gasmanagement dan heb je dus veel meer vermogen met een "kleine" toename van het verbruik. Terwijl het gewicht niet veel hoger wordt.

    Deze motoren zijn eigenlijk niet specifiek gemaakt voor de modelbouw. Je kan ze in vele diverse huishoudelijke apperaten tegen komen. Alleen zijn er een aantal modelbouwers geweest die ontdekt hebben dat die motoren ook voor onze doeleinden best geschikt waren, eventueel met enkele aanpassingen.
     
  13. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Had ook ergens gelezen dat je een Devine II vliegt met 70% expo ???(kan het ff niet terugvinden)

    Wat bedoelen jullie hier mee ...

    Ik kan wel vliegen (lang vervlogen tijden)

    maar heb nog weinig kaas gegeten van computerzenders ;-(
    en ragbakjes zoals de Devine II.

    Ik vlieg hem nu gewoon op rol en hoogte niks gemixed.

    Greetz
     
  14. cauli

    cauli Guest

    mijn devine II is bijna klaar maar maakt het nog uit waar ik de electronica plaats of is dat gewoon ongeveer 10 cm van de onderkant
    hoe maak ik / of waar mee maak ik de regelaar en de ontvanger vast
     
  15. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    De ontvanger op de vleugel met plakband (ik wou niet in de vleugel beginnen snijden -->Behalve dan voor de servos.)

    De regelaar heb ikzelf gewoon met tiewraps vlak voor de vleugel rond het koolstofstaafje gedaan.

    Greetz and Have FUN with the Devine II.

    P.S. 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.

    [​IMG]
     
  16. cauli

    cauli Guest

    maar stuurt dat niet als je de ontvanger op de vleugel plaats.
    en als ik het in de vleugel wil plaatsen ?
    kan dat dan met dubbel zijdig tape of laat dat los als die een keer hard neer komt.
     
  17. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Langs de bovenzijde ook voor de zekerheid nog een plakbandje en gewoon ff bekijken na elke landing ... en indien nodig vervangen. Reden waarom hij er bij mij bovenop zit--> ik wil niet meer snijden in de vleugel dan nodig is ... kwestie van de stijfheid te bewaren.

    En wat bedoel je met stuurt dat niet ???? --> Kan ik ff niet volgen.

    Greetz

    Tim
     
  18. cauli

    cauli Guest

    mijn devine is klaar maar moet hem alleen nog uitlijnen hoe kan ik dit het beste doen
     
  19. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Daarstraks de Devine II nog eens meegenomen naar het veld.
    uitgerust met
    motor: sp400 7.2V 8)
    accu: 11.1V Lipo
    Graupner Klapprop 6-3"

    Jongens dit is een beest ... HOT liner avant la lettre. 8O

    Heb hem ook nog een paar keer zeer brut geparkeerd. Nauwelijks schade ... hij rolt sneller als mijn ogen konden volgen :roll: ... en vliegt sneller als mijn snelste zagi.

    Aan alle Need for speed freaks ... Installeer een sp400 op de Divine II ... 't is de max. :evil:


    Greetz
     
  20. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    das dan de Devine II turbo dan :wink: :lol:
     

Deel Deze Pagina