Mijn eerst crash

• Topicstarter Topicstarter Rover junior
  • Startdatum Startdatum
R

Rover junior

Guest
hey

Vanavond mijn allereerste crash. Ik vlieg nu een jaar ook nog nooit gecrasht. Met de Raptor ook nog niet, terwijl ik wel gewoon lekker aan het rond schuren ben. Nu vanavond met de T-rex ,bam tegen het hek aan geen wind gewoon lekker weer.

Ik baal als een stekker :mad:

wat er stuk is

1 hoofdas krom
2 bladas weet ik nog niet zeker
3 peddelstang krom
4 bladen stuk
5 skids stuk
6 horizontale vin stuk
7 body ook stuk

het valt geloof ik nog wel mee maar is wel schrikken zeg

crashtrex12uf.jpg

crashtrex22to.jpg

DE OORZAAK

peter

Zonde hoor,
Valt me wel tegen, ik dacht dat dit alleen bij de standaard kunstof swashplate voorkwam.
Een ieder is dus gewaarschuwd, ook de upgrade goed controleren.
Groeten en succes met de opbouw,
Fred.

Shit, dat is balen zeg! Zeker als je er zelf totaal geen schuld aan hebt.
Volgens mij kan zoiets ook voorkomen al je van te voren de swash hebt vastgelijmd, er komen gigantische krachten op dat ding.......

Het is inderdaad algemeen bekend dat de "oude" types align metalen swashplates weleens uitelkaar willen vallen. Ik heb er zelf ook zo een maar die kreeg ik niet uitelkaar (zelfs niet na warm maken) om hem goed inelkaar te plakken...

Het nieuwe type (duidelijk herkenbaar, staat ALIGN op) heeft een randje, waar het lager invalt en deze hangt dus niet meer van de lijm (die er niet altijd genoeg op gesmeerd is in de fabriek :wink: ) aan elkaar.

Cheers,

Rich 8)

Balen man!

Ik ken het gevoel, zelf ook pas gelee megemaakt :(

Fixen die hap en je bent er weer klaar voor! 8)
Helaas een bekend probleem bij de swash :(

Sterkte

bedankt jongens :wink:

het is inderdaad gelijk een >>waarschuwing<< voor meer mensen die ook zo'n swashplate gebruiken, je kan echt helemaal niks meer doen volkomen stuurloos je schrik je echt helemaal lam

nou dat word vanavond maar weer bestellen

peter

Welkom in heliland :D

Je hebt kans dat je door gevolgschade opnieuw op je gezicht gaat dus kijk de heli goed na ! Als hij weer airborn is doe dan even rustig aan zodat eventuele problemen er nog uit kunnen komen zonder dat je een hek vernielt :wink:

hey

Nou dat komt wel goed ik zorg altijd goed voor mijn spullen. altijd poetsen na het vliegen met de raptor dan met de T-rex bekijk ik om de zoveel keer is

peter

hey

de T-rex is weer op gebouwd. Mijn hoofdas was krom maar mijn bladas niet, dus die heb ik laten zitten. hij vliegt ook weer ik hoefde niks te trimen of afstelen. Ik moet alleen nog even kijken of hij gaan bladspoor heeft.

Er komt alleen nog een set vinnen binnen en Skids daar heb ik de verkeerde van gekregen.

hier een foto

dscn17567lb.jpg

dscn17543qa.jpg

peter

Leuk dat hij weer heel is.

Ik zou alleen je gyro extra borgen met bijvoorbeeld een stuk klitteband dat je om de staarbuis bevestiging trekt, als je schuimtape nu loslaat weet je niet waar je blijft.

gr Remco

@dutchhelipilot
ja inderdaad als hij los laat krijg je rare dingen maar die zit goed vast hoor dat dubbel zijdinge spul werkt echt prima bij de praxis gekocht geloof ik :wink:

@NFSavage
hey bedankt die sticker's heb ik nog niet binnen. ik heb nog niks aan de vinnen gedaan die moeten ook nog binnen komen. ik heb ook gelijk maar een carbon staartbuis bestelt :D ik kan het niet laten liggen :turn-l:

was nou wel de bedoeling om hem heel te houden ik blijf niet aan de gang :lol:

peter

Ziet er weer mooi uit Peter.
Ik wil niet zeuren, maar heb je de nieuwe swashplate nu wel gecontroleerd?
Veel vliegplezier toegewenst.
Fred.

hey

@Eloi
ja inderdaad dat was niet grappig maar hij vliegt weer

@Fred Pfeijffer
nou je zeurt niet hoor, ik heb geen nieuwe swashplate dat is de zelfde maar nu zitten ze op elkaar met een een of ander lagerlijm op elkaar vast ik heb hem goed gecontroleerd n komt hij echt niet meer uit elkaar hoor :wink:

NOG EEN KEER LET GOED OP MET DE ALU SWASHPLATE VAN ALIGN
dat scheelt je een hoop geld

peter

hey

nou hij is nu weer helemaal de oude en nog beter zelfs. Met de nieuwe staart vinnen en de stickers van NFSavage nogmaals bedankt :D

hier een foto
dscn17632cg.jpg

vervangen na de laatste foto
staart buis (carbon)
staart vinnen (carbon)
landings gestel (geel)

peter

Back