Mijn eerste balsa vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter Jerommeke
  • Startdatum Startdatum
ik gooi die tips hier gewoon neer. dan kun je ze beter nu veranderen dan dat je de eerste keer op het vliegveld staat en dan weer naar huis kunt om alles te veranderen ;)
ontvanger zou ik nog wel even inpakken ;)

ik moet wel zeggen dat je de romp lekker strak hebt gefolied. ;)

ik gooi die tips hier gewoon neer. dan kun je ze beter nu veranderen dan dat je de eerste keer op het vliegveld staat en dan weer naar huis kunt om alles te veranderen ;)
ontvanger zou ik nog wel even inpakken ;)

ik moet wel zeggen dat je de romp lekker strak hebt gefolied. ;)

Gewoon doen, ik ben hartstikke dankbaar voor de tips die ik krijg.

Ik heb straks ook wat meer plek voor als ik net als erik de accu tegen het motorschot moet plaatsen i.v.m. het zwaartepunt, dan maak ik het helemaal van schuim en maak ik iets anders voor de ontvanger ook iets met schuim.

Bedankt voor de tips Robert. ;)

Greetz Jeroen

ik heb een keer in een taxi 2 trainer de ontvanger gewoon bloot in de kist ingebouwd maar die ontvanger is nu kapot. kon niet tegen trillingen. alle servo's begonnen helemaal te shaken.

Oei, dat begint inderdaaad wat erg lang te duren.
Is er een modelbouwzaak bij jou in de buurt? misschien is het handig om daar maar even langs te gaan.

Oei, dat begint inderdaaad wat erg lang te duren.
Is er een modelbouwzaak bij jou in de buurt? misschien is het handig om daar maar even langs te gaan.

Daar heb ik het besteld,
Volgens de verkoper zou het binnen een week binnen zijn en ik wacht nu al 2 weken.
Ik ga maandagmiddag bij hem langs om te vragen waar het blijft.
Normaal gesproken ben ik erg positief over deze winkel, maar ik begin me nu lichtelijk te ergeren aan het wachten.

Er is ook een winkel in Papendrecht waar ik al veel geld heb uitgegeven, maar als ik het daar bestel moet ik persé de hele rol van 10 meter afnemen. (K'tsjing kassa)
In het winkeltje waar ik het nu besteld heb (in Gorinchem) kan ik het per meter afnemen, moet het wel eerst binnen komen. :(

Waar bestel jij normaal gesproken je ORA Cover?
Online?
Of in een winkel?

Greetz Jeroen

Mijn folie heb ik in Bussum gehaald en daar hebben ze het zo liggen. Je kiest de kleur uit en je vraagt zoveel meter (ook 1 meter kan) als dat je nodig hebt. Vandaar dat ik ervan sta te kijken dat je het moet bestellen.
Ik heb even op hun site gekeken maar die twee broers doen ook aan postorders.

In Bussum hebben ze vaak wel Oracover op voorraad al vis ik vaak achter het net bij hun (mhhh, misschien komt dat omdat we teveel willen en net in de verkeerde kleur?!?!?!).

Zaak nummer 1 blijft toch over het algemeen dan wel Hobby-In, in een paar gevallen hebben ze een levertijd maar dat zijn dan ook onderdelen die je niet vaak ziet.

De standaard spullen hebben ze gewoon in huis en na een telefonische bestelling ligt het een dag later bij je in de brievenbus met een faktuur erbij :-)

hobby-in is inderdaad lekekr snel, laatst moest ik een motor hebben, rond 4 uur 's middags gebeld, volgende dag om 10 uur 's ochtends stond de postbode al voor de deur. verzendkosten zijn €7.95 maar wel supersnel

Zeg eens eventjes een vraagje tussendoor,
Waar kopen jullie allemaal die bouwpakketten ?
Ja, Jerommeke bij de winkel, maar ik heb toch liever iets van Internet.
MVG

Modelbouwers bedankt voor jullie informatie voor ORA Cover.

Greetz Jeroen

haal het dan in duistland staufenbiel ofzo ken ze niet allemaal daar weten anderen meer van moet je maar ff naar vragen
Zeg eens eventjes een vraagje tussendoor,
Waar kopen jullie allemaal die bouwpakketten ?
Ja, Jerommeke bij de winkel, maar ik heb toch liever iets van Internet.
MVG

Hallo bouwers.

Slecht nieuws ik kan, zo wie zo, een week lang niet bouwen.

Waarom?
Zal ik je vertellen.

Ik was wat testen aan mijn motor met propellor.
Op een gegeven moment rijdt het vliegtuig van de tafel.
En mijn eerste reactie was vangen.

Niet slim met een draaiende propellor! (wat ben ik toch een oetlul!)

Gevolg:
Propellor gebroken (op mijn duim) en 2 hechtingen in mijn duim. :nooo:
Stom hé!

Duim een week in het verband dus knutselen gaat voorlopig niet.
Volgende week hechtingen er uit.

Greetz Jeroen

Auw dat is zeker niet handig nee. Altijd je vliegtuig vastzetten als je de motor aanzet die fout heb ik namelijk ook een keer gemaakt;). Sterkte met je duim hehe.

Dan heb je gratis les 1 van de vliegerij ontvangen. "Even standing still, a prop can kill!"
Je bent er met 2 hechtingen goed vanaf gekomen :cool:.
Van harte beterschap!

Nou, kunnen we mekaar (g)een hand geven...
Ik heb, alweer bijna 3 weken geleden, mijn bovenarm gebroken, bij een klunzige start met deltavliegen. Metalen pen erin, ruim 30 krammen (die zijn er inmiddels weer uit, auwauw) en nou maar wachten tot de pezen en spieren weer een beetje aan het werk gaan, dat is nu het grootste probleem. Niet bouwen, niet vliegen, niet autorijden... (en typen met 1 hand...)

suc6 met je vinger, ik heb ook een keer een vinger in een draaiende prop gekregen en toen had ik op het topje een hele plak eraf, niet fijn kan ik je zeggen :lol:

Back