mijn eerste crash met de LMH 120 en nog een vraagje

• Topicstarter Topicstarter vergnano
  • Startdatum Startdatum
V

vergnano

Guest
Hallo allemaal

Was zondag mooi weer dus mooi aan het viegen ging goet tot dat ik
even mijn consetratsie verlies PLOF!!! :oops:
Snel naar toe ge hold niks aan de hant. ok allen de staarvin eraf gevallen.
Wat een heli de LMH 120. het klop dus wel wat al die berigten wat je leest en hoor.

Oja moet een rcheli 100% trilling vrij zijn?(ik hep al proberen tezoeke naar trillling maar kwam er niet egt uit dus niet boos worden aub) :lol:

(hoop dat het goet getiep is :oops: )

mestal werken de die taalfouten software niet voor mijn
wat ik tiep de woor den als ik zo hoor of zeg.
Maar ik zal het proberen.

vergnano zei:
hoop dat het goet getiep is :oops: )

IK ben dyslectisch sorie foor de taal fouten

Als je dyslectisch bent en je hebt dat aangegeven, lijkt het me niet nodig dat je je dan ook nog zou moeten verontschuldigen voor taalfouten.
Je bent gewoon zo en dus hebben we dat maar te accepteren.

vr.gr.

Joyce

Ik ben het ook met Gerard eens. Het tooltje is een kleine moeite om je post een stuk leesbaarder te maken. Alles wat fout getypt is wordt rood aangegeven met suggesties wat wel goed is.

Voorbeeldje van de topic start:
typefouten.gif

Heb je moeite met de taal, moet je iets meer moeite doen. ook een goede oefening voor je zelf.

Verder heet ik je welkom Vergnano, het is niet mijn bedoeling om je draadje verder te Hijacken en/of te zeuren over spelfouten. Daar zijn al genoeg draadjes over gesloten. Veel forum plezier en veel plezier met je LMH. Een vergelijkbare crash met een gewone heli had je zeker 100 tot 200€ gekost!

:ontopic:

Het tooltje is een kleine moeite om je post

Tja..........dan zouden we eigenlijk allemaal dat tooltje moeten gebruiken.
Eventjes gezocht naar een paar voorbeeldjes:

 je ze ook vertraagt kan opnemen --> vertraagd
 topic opgeschoont --> opgeschoond
 om zulke loos uit --> ??
 weer gekanld --> gekanteld
 olie vllamt --> vlamt

Dus....................Vergnano....maak je niet druk om je taalfouten.
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen :wink:

vr.gr.

Joyce

henk niet zo miepen jongen :? , ik zie een degelijk verschil in d of dt fouten tegenover een post die totaal onleesbaar is van de spelfouten en woorden die helemaal niet kloppen.

daar is de google toolbar een hele goede oplossing voor.
zoals michel al aangeeft is het ook een goed hulp voor de training van het herkennen van die fouten door onze vrienden die de taal minder goed beheersen.

en het kan het forum stukkel leesbaarder maken en die mensen helpen :P

Gerard_nl zei:
henk niet zo miepen jongen :? , ik zie een degelijk verschil in d of dt fouten tegenover een post die totaal onleesbaar is van de spelfouten en woorden die helemaal niet kloppen.

daar is de google toolbar een hele goede oplossing voor.
zoals michel al aangeeft is het ook een goed hulp voor de training van het herkennen van die fouten door onze vrienden die de taal minder goed beheersen.

en het kan het forum stukkel leesbaarder maken en die mensen helpen :P

Gerard, beste kerel,

"jongen" en "miepen" ........mooie bedacht :lol:
Wel een beetje contradictoir.

Natuurlijk is het tooltje een goed hulpmiddel.
Michel en Jij hebben daar natuurlijk helemaal gelijk in.
Maar het misstaat zeker niet om die zelf ook te gebruiken.
Dan wordt het forum inderdaad en ik citeer: "stukkel leesbaarder" :wink:

vr.gr.

Joyce

Henk of Joyce,

Het forum zou stukken leesbaarder zijn als je niet van die onzinnige discussies zou aangaan.

Graag weer ONtopic.

vergnano zei:
Oja moet een rcheli 100% trilling vrij zijn?(ik hep al proberen tezoeke naar trillling maar kwam er niet egt uit dus niet boos worden aub) :lol:
Het liefst wel natuurlijk. Hoe erg trilt je heli?
Meestal is de boosdoener van trillingen on balans in de rotor bladen. In dit verslag heb ik een tutorial hoe je op een eenvoudige manier je bladen kan balanceren zonder special gereedschap.
Hummingbird Elite CP verslag voor beginners

Als je staart niet echt trilt maar meer links en rechts zwaait moet je even je gain op je gyro wat minder gevoelig zetten.

Nog een algemene Corona tip: Plak een dik stuk balsa op de staart pijp waar de rotor bladen de staartpijp kunnen raken als je ze doorbuigt. De bladen zijn namelijk erg flexibel en een boomstrike (=rotor bladen raken staart buis) bij een harde landing is snel gebeurd.

Ik weet niet waar de trilling zit maar ik kan het zien aan de staart en canopie en antenne.
En de trilling is niet zoo erg dat alles er af valt.
het is wel lastig voor het afstelen van de giro.

groetjes
mark vergnano

Ik heb ook een corona, en hééél lang gezocht naar de oorzaak van trillingen.

Op runryder.com en rcuniverse.com staan 1001 onderwerpen over de oorzaak van trillingen bij de corona, maar niet één kwam ook maar in de buurt van mijn probleem.
Ik had namelijk verticale speling op de mainshaft. Ook al had ik de colars goed tegen de lagers gezet, toch was er een nauwlijks voelbare speling op en af.

Als oplossing heb ik de colars heel tegen de lagers gedrukt gehouden, terwijl iemand anders ze aan draaide. En tada een trilingsvrije heli.

Als het egt 1001 8O oorzaken kunnen zijn is het nog effen zoeken.

En nog iets als ik in de bergen ga vliegen moet ik dan de Pitch
veranderen? (2000m hoog)

Groetjes

Mark Vergnano

Dat moet je gewoon uitproberen toch ? de lucht is op 2000 meter wel wat ijler dus kan het zijn dat hij wat minder fel omhoog wil.

Back