Rob, dat is wel wat pessimistisch hè, de meeste 12V camera's doen het nog prima bij voltages waarmee je eigenlijk niet meer normaal kunt vliegen. Bij 10V is je accu sowieso op en kun je niet verder en sommige camera's lopen op iets minder spanning ook nog wel. Toch vind ik dat je gelijkt hebt m.b.t. 5V uit de vtx; beter een 5V camera dan een 12V via step-up. Om een soortgelijke reden (2s lipo) heb ik een 5V camera; een step-up voegt alleen maar complexiteit, gewicht en inefficiency toe. Bovendien, sommige camera's (o.a. de mijne) hebben een spanningsregelaar die de 12V weer terugbrengt naar b.v. 5V. Als je dat by-passed dan spaar je dus 2 spanningsomzettingen uit en wordt de zaak veel simpeler en betrouwbaarder.
Dat neemt niet weg dat goede 12V camera's beter verkrijgbaar zijn, zoals de genoemde Sony 600TVL CCD super HAD. In dat geval kun je een step-up gebruiken, maar met een 3s vliegaccu zou ik hem gewoon rechtstreeks op de lipo aansluiten. Ik heb me laten vertellen dat deze camera het nog doet bij 8V, maar Daan kan dat beter zelf even testen want hij heeft nu zo'n camera

. Een step-up heeft wel het kleine voordeel dat zelfs als je lipo al praktisch overleden is, er nog steeds 12V uit komt.
Daan, om op je vragen terug te komen. bij 150 - 200mA is het inderdaad 6.6 - 5 uur. De stroomsterkte is trouwens niet "mAh", maar "mA". "mAh" is capaciteit, zoals b.v. de 1000mAh van je accu. Dat wil zeggen dat de accu bij 1000mA een uur meegaat, of bij 150mA 6.6 uur, of bij 200mA 5 uur

.
Qua tin heb ik alleen (goede) ervaringen met 60/40 tin/lood verhouding, met harskern. Je hebt ook loodvrije varianten, maar het belangrijkste is dat het geschikt is voor elektronica. Dus geen hardsoldeertin gebruiken want die heeft een ander smeltpunt en er zit geen harskern in.
Martin