Mijn eerste GR130

Hoi Ger,

Thanks voor de feedback. Vlam lijkt inderdaad nog te ver naar achteren te zitten. Suggesties hoe ik die wat naar voren kan halen ? En ook meer "swirl" kan introduceren in de luchtstroom ?
 
Wat je kan doen zijn schuine buisjes maken in sommige voorste gaten waardoor de lucht gaat draaien voorin de kamer. De gaten iets schuin buigen kan misschien ook al genoeg zijn.

CIMG4780.JPG
 
Dat is inderdaad een simpel idee en gemakkelijk uit te voeren. Het proberen waard denk ik. En dan gelijk ook een nieuwe gloeistift bestellen.

Ik heb ook nog een mailtje gekregen van Michael Stern, maar hij schreef dat hij het jetvliegen al in 2015 aan de wilgen heeft gehangen en er niks meer in doet. Jammer, maar dat maakt de keuze simpel: het wordt dus de JETCO XL van PAF (had ik toch al een voorkeur voor ontwikkeld)

Screenshot_20240918_150703_Google.jpg
 
Laatst bewerkt:
Misschien is de shockjet van Norbert trost ook wel een optie?
Niet zo mooi als de jetco maar wel hufterproof met vast landing gestel.
Vraag wel aan Norbert de leverdatum want het duurt altijd lang bij hem is onze ervaring.
 
Hoi Arjan,
Die Shockjet is echt een partij lelijk . En op een jet hoort gewoon een intrekbaar landingsgestel, vind ik. En de JETCO XL is ook nog eens snel leverbaar .
Dus mijn keuze staat echt wel vast .
Het kleurschema zal wel iets anders worden, misschien iets zoals het F-16 shockwave design of zo...
 
Hoi Arjan,
Die Shockjet is echt een partij lelijk . En op een jet hoort gewoon een intrekbaar landingsgestel, vind ik. En de JETCO XL is ook nog eens snel leverbaar .
Dus mijn keuze staat echt wel vast .
Het kleurschema zal wel iets anders worden, misschien iets zoals het F-16 shockwave design of zo...
Je hebt helemaal gelijk is ook mijn mening, hopelijk krijg je direct een goed lopende turbine die ook betrouwbaar is.
Zodat je geen buiten landingen hoeft te maken want dan word het vervelender met intrek baar landing gestel.
Dan is een vast landing gestel gewoon veel sterker.
Veel succes verder met turbine en kist.
Ga je ook de bouw van de jetco laten zien op het forum?
 
Wat mij betreft is een intrek baar onderstel juist een voordeel bij een buitenlanding, zolang het ingetrokken is dan :) Jetco heeft ook flaps en lijkt me ook een prima les toestel dan.
 
Ik ben ook weer wat stapjes verder :)
- diffusor kap en diffusor beter passend op elkaar gemaakt
- behuizing op lengte gedraaid. helaas wel een foutje gemaakt :( iets minder mooi maar valt gelukkig niet heel erg op.
- Fusion 360 model in 3D flink bijgewerkt, klopte op bepaalde punten niet helemaal en nog iet alle onderdelen waren ingetekend.

Volgende stapje is het fabriceren van de banjo boutjes waarmee de diffusor en diffusor kap mee aan elkaar vast zitten en deze fungeren tevens als brandstof doorvoer.

En dan moet ik toch echt met de verbrandingskamer aan de slag, iets waar ik een beetje tegenop zie. Heb genoeg spullen om te draaien en frezen maar plaatwerk is nieuw voor mij.
Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe boor je een mooi rond gat in 0,5mm rvs?
Waarmee is rvs plaat netjes mee te knippen?

Ik ben ondertussen ook aan het kijken naar een geschikte ECU. De Xicoy is niet meer te krijgen(?), is er een geschikt alternatief? Of heeft iemand nog iets liggen + data terminal en hall sensor bordje etc.?


paar plaatjes, altijd leuk :)



 
Laatst bewerkt:
Hoi Jeroen,
Leuk om te lezen dat je ook nog steeds bezig bent. Foto's zien er goed uit. Boren in RVS gaat het best met boortjes met 5% cobalt. Gewone HSS boren zijn in no-time versleten. Boren in dunne plaat weet ik niet zoveel van. Mijn plaatmateriaal is gelaserd en heb ik gekregen . Voor het knippen van dunne plaat heeft HBM een "rolknip" apparaat voor niet al te veel. Werkt goed volgens Gerald.

Succes, Raymond
 
Back
Top