Mijn eerste heli... (hd filmpje)

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hier een filmpje van mijn vliegen met mijn eerste heli.
Hij is opgenomen in hd, dus je kan oveschakelen op 720P...

Emil

Laatst bewerkt door een moderator:
ALs dit je allereerste vlucht is kan ik alleen maar zeggen dat je er aanleg voor hebt.

Maar... Waarom bij je in de straat en niet bij een club op een vliegveld?
Heb je ook niet zo'n gezeik met de verzekering als het een keer fout gaat.

Maar voor de rest, netjes gevlogen hoor. Ik ben er ooit mee gestart 15 jaar geleden maar het heeft bij mij nooit echt doorgezet. Toen kostte de gemiddelde kist ook wel wat meer dan 4 a 5 honderd euro van nu natuurlijk. En met die wetenschap in mijn achterhoofd ben ik nooit over de drempel van het hoveren heen gekomen.

Volgens mij vlieg deze beste man ook wel eens met een multicopter:p = toch ook een soort heli

Maar toch knap stabiel gehouden, aangezien multicopters naar mijn mening makkelijker zijn

Thnx...

Ik heb een 2 tal lessen gehad, meer voor de basics, heb al (de nodige) ervaring opgedaan op de sim, en in het echt met mijn quadcopters. Zoals hier boven al word gemeld... De quads zag ik als tussenstop voor het echte werk.

Een club is mooi, maar heb er de tijd, en de zin er niet voor... (met mij nog een aantal)
Ik werk zeer onregelmatig, heb soms geen auto ter beschikking,en we vliegen/rijden/varen hier (dan ook) ook met een clubje wild...

Verzekering is gebeld,en schade welke ik aanbreng word vergoed,wat geen vrijbrief is om niet meer op te letten natuurlijk...Laten we daar duidelijk in zijn.

Multicopter zijn op zich makkelijker, maar niet zo direct, ik waardeer de directheid erg van deze heli erg.....
Ik heb bewust voro deze gekozen, omdat deze nog goed betaalbaar is, en de crash kosten meevallen, de 450 size is wel een finnig rakkertje vergeleken bij een 500 of 600 size, maar goed de kosten wil ik nu niet dragen. Mocht dit helemaal fout gaan, en het is niets, dan is er nog niet veel aan de hand, ja het is zonde van het geld... Maar had ik bv een logo500 vliegens gehad, dan was ik pakken meer geld kwijt, en zeker aan spare parts en accu's. Dit is heerlijk betaalbaar... (voor mij iig)

Laatst bewerkt:
Verzekering is gebeld,en schade welke ik aanbreng word vergoed,wat geen vrijbrief is om niet meer op te letten natuurlijk...Laten we daar duidelijk in zijn.

Tja, materiele schade kan nog vergoed worden...
Wildvliegen is op zich niks mis mee maar doe het niet in een woonwijk op openbare grond aub. Doe het dan in de tuin of ergens achteraf waar amper iemand komt.

Maar desalnietemin. Netjes gedaan. Hoeveel % gas was dat? wellicht aan de lage kant.
En niet achter de staart aan lopen he, moet je zelf sturen :)

Ff over die verzekering, ik vlieg ook wild en heb me daar eigenlijk nooit echt druk over gemaakt.Ik vlieg ook alleen op afgelegen gebieden.Heb je hiervoor een apparte verzekering voor afgesloten of is het gewoon je aanspakelijkheids verzekering?

Netjes gehooverd trouwens!

Mocht je ooit uit willen breiden heb ik nog een leuke set voor je te koop ook op het forum ;)

Groeten

Peter

Nee ik houd het eerst hierbij, is tenminste betaalbaar.... Ook bij eventuele crashes.. Zo kun je nog eens wat proberen...

Ben goed zat geweest met het avontuur met me logo 10. Een grote mislukking.
Nu heb ik toch nog uiteindelijk wat ik wou: een heli, en hoveren wil al, dus ik ben op zich al blij... Nu verder leren....

Ik heb gebeld met de verzekering, en valt gewoon onder de WA verzekering, ik heb wel gevraagd hier even schriftelijk een bevestiging van te ontvangen... Ze wist me ook te vertellen dat ik ook al ooit gebeld had vanwege modelbouwauto's schaal 1op 8 ,bigscale,, en later voor electro wagens, en later voor vliegtuigjes van schuim, onder de 2,50 span.. En over 4 motorige gevallen, onder de 1,2 kilo.

Meende dat ze voor tuigjes tot 15 of 23 kilo gingen of zo... Nou ja ik zat er iig ruim onder...
Voor auto's waren er geen beperkingen en/of afwijkende voorwaarden.

Gewoon even bellen, dus...

Tja, materiele schade kan nog vergoed worden...
Wildvliegen is op zich niks mis mee maar doe het niet in een woonwijk op openbare grond aub. Doe het dan in de tuin of ergens achteraf waar amper iemand komt.

Maar desalnietemin. Netjes gedaan. Hoeveel % gas was dat? wellicht aan de lage kant.
En niet achter de staart aan lopen he, moet je zelf sturen :)

In de tuin met dit warme weer??, met al die mesen die genieten, in zwembad, bbq, of anders buiten in de tuin zitten/ligge'/zonnen??? Hij zal je maar over het hekje/heg gaan....
Nee, dit leek mij de veiligste optie. Naast iemand die filmde was een kamaraad de bijde kanten van de straat in de gaten aan het houdne als extra veiligheid. Tuurlijk niets is volledig te garanderen, maar dit leek mij de veiligste optie...

Thnx voor de complimenten!
Hoveel procent gas. geen idee, hij is iig rustig, hij kan nog een stukj hoger... Maar lijkt me op zich voor een absolute beginner niet nodig.. Idle up heb ik op 80% staan, maar daar vlieg ik nog lang niet mee. Hoeveel ik nu op het filmpje vlieg ? Dat moet ik nakijken, ik heb gewoon een gas/pitch curve aangehouden welke de leeraar erin heeft geplant, naar aanleding van de lessen en mijn wensen... ;) Dus zeker weten doe ik het niet..

Dat ik even mee liep was dat ik dan de heli op een andere hoek op de cam heb. Vlieg liever eerst niet anders dan tail in.
Zeker waar ik nu vloog, wil ik er zeker van zijn dat ik ales onder controle heb en houd, en das met tail in bijna 100%
(je bent nooit 100% safe) side is word het al beduidend anders/lager... De filmer had ook kunnen verstappen, maar die stond nu mooi veilig, dus lekker laten staan...

Laatst bewerkt:
Netjes man :cool:
Ik vloog ook zo de aller eerste keer en nog wel met een HB2 :p

EDIT is wel grappig , een hoop mensen geloven gewoon niet dat je meteen een Heli kan besturen.
(ik heb ook een vreemde snelle aanleg hiervoor),
ik ging eerst vliegen toen aan de simulator, beetje verkeerd om maar werkt bij mij prima !

Laatst bewerkt door een moderator:
Back