Vandaag heb ik mijn eerste mid-air crash gehad.
Ik was (geloof ik) Rainbows aan het doen toen een rode parkflyer recht in mijn bladen vloog.
Het ging zo snel dat ik niet meer precies weet wat er exact gebeurde.
Ik hoorde de crash en zag het rode dubbeldekkertje naar beneden fladderen.
Ik had nog controle dus ik trok mijn heli recht en deed een autorotatie om ergere schade te voorkomen.
Wat was de schade aan mijn kant?
Één blad kapot, en mijn staartbuis was verdraaid.
De parkflyer dubbeldekker was totaal weg.
Ik had de gehele voorkant er af geslagen met mijn blad.
ik had ook foto's van de parkflyer gemaakt met mijn GSM maar die zijn mis gegaan.
Even later heb ik bladen van Ed geleend om te vliegen.
En om het verschil tussen de 690 en 710SB te bekijken.
Alles OK dus, behalve de bladen dus.
Dus ik dacht: "Ik heb thuis nog één 690 Radix blad liggen".
En een Radis 710SB, en een 710 SAB......
Maar bij ik kreeg ze niet gebalanceerd. Nu bleek er 8gr. verschil in te zitten. Dit krijg je niet weg gewerkt met tape
Ik was (geloof ik) Rainbows aan het doen toen een rode parkflyer recht in mijn bladen vloog.
Het ging zo snel dat ik niet meer precies weet wat er exact gebeurde.
Ik hoorde de crash en zag het rode dubbeldekkertje naar beneden fladderen.
Ik had nog controle dus ik trok mijn heli recht en deed een autorotatie om ergere schade te voorkomen.
Wat was de schade aan mijn kant?
Één blad kapot, en mijn staartbuis was verdraaid.
De parkflyer dubbeldekker was totaal weg.
Ik had de gehele voorkant er af geslagen met mijn blad.

ik had ook foto's van de parkflyer gemaakt met mijn GSM maar die zijn mis gegaan.
Even later heb ik bladen van Ed geleend om te vliegen.
En om het verschil tussen de 690 en 710SB te bekijken.
Alles OK dus, behalve de bladen dus.
Dus ik dacht: "Ik heb thuis nog één 690 Radix blad liggen".
En een Radis 710SB, en een 710 SAB......
Maar bij ik kreeg ze niet gebalanceerd. Nu bleek er 8gr. verschil in te zitten. Dit krijg je niet weg gewerkt met tape

Laatst bewerkt door een moderator: