mijn eerste pylon 400

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door anthony, 21 feb 2004.

  1. anthony

    anthony Guest

    Ik ben nu bijna klaar met mijn eerste pylon 400 juist nog de radiobesturing erin en dan naar het veld. Ik hoop dat het gaat vliegen want het is een volledig zelf ontworpen model hij meet 80 cm spanwijte en met alles dat nodig is voor te vliegen op de weegschaal weegt hij 380gr ik denk dat dit zeker niet te veel is.Ik zou graag een foto hierbij zetten maar ik weet hoe ik dat moet doen. Heeft iemand tips daarvoor. Alvast bedankt.
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
  3. anthony

    anthony Guest

    ik heb het juist geprobeert en ik heb mijn foto kunnen uploaden maar ik weet nu nie echt waar ie heen is en ik hem onder een beicht kan zetten.
     
  4. anthony

    anthony Guest

    hier het zou nu moeten lukken om een foto te zien van mijn vliegtuig.[​IMG]
     
  5. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Hoi Anthony,

    Waarom niet posten in het speciaal daarvoor gemaakte pylonforum? ;)

    Leuk toestelletje! Het gewicht is zeker niks mis mee. Wat voor setup komt er in?

    Gr,

    Paul
     
  6. anthony

    anthony Guest

    ok. Ik zal hem posten in het pylonforum hij zal zich daar meschien meer op zijn gemak voelen. Als setup komt er een speed 400 6V in van graupner met een 4.7 x4.7 cam speed prop 7 x 500ar cellen en micro ontvanger en hitec hs55 servo's
     
  7. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Misschien kan deze post wel verplaatst worden door 1 van de moderators?

    Dat zal wel lekker gaan met die setup. Als je wat langer wilt vliegen moet je eens KAN1050 cellen proberen. Iets van 2 gram zwaarder dan 500 AR maar daar merk je weinig van.

    Paul
     
  8. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    natuurlijk :)
     
  9. anthony

    anthony Guest

    merci voor te verplaatsen. :D
     
  10. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    En, heeft tie al gevlogen?

    Paul
     
  11. anthony

    anthony Guest

    neen. Ik heb hem nog niet doen vliegen want ik zit nog met een probleem voor de rolroer servo te plaatsen in het model, er is namelijk heel weinig plaats ik moet al worstelen met mijn regelaar om die onder mijn batterypack te krijgen anders kan de vleugel er nie op.
     
  12. sitting duck

    sitting duck Guest

    Kijk eens ff op paulraaf zijn site naar zijn PR 400 2 dan kan je zien hoe dat hij zijn aparatuur heeft ingebouwd,ik heb zelf een speedster http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4417 .

    Ik ga een nieuwe maken en ga dan aan de voorlijst van de vleugel een stukje romp(soort deksel) hangen dat er bij het verwijderen van de vleugel mee afkomt en aan de achterkant ook (zoals bij paulraaf) . Ontvanger en hoogteroer servo ga ik dan zover mogelijk naar achteren zetten, rolroer servo ook en dan heb ik mischien plaats voor 10 cellen in plaats van 8 :wink: en ik kan de accu er gewoon inleggen in plaats van er in te friemelen.
     
  13. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    10 maar? ;) Een zeker persoon heeft weleens 14 cellen i.c.m. met een 480 type motor in een PR400-2 gekregen. Respect! Niet dat dat nog leuk vloog..... :D

    7 cellen in een Pr-400:
    [​IMG]

    Aileronservo:
    [​IMG]

    Paul[/img]
     
  14. anthony

    anthony Guest

    mijn rompje is wel wat kleiner dan dat van jullie denk ik. Mijn rompje meet maar 32mm bij 38mm aan de binnenkant .[​IMG]
     
  15. anthony

    anthony Guest

    zo zou de servo er in moeten komen .[​IMG]
     
  16. sitting duck

    sitting duck Guest

    Mijn rompje meet op het dikste punt 41 mm * 39 mm aan de binnenkant is idd iets dikker maar ik denk dat die van paulraaf toch nog wel een stuk dunner is. :wink: Zijn romp is in het midden niet breder dan aan het motor gedeelte ,terwijl die van ons daar wel breder wordt.

    greetzz :wink:
     

Deel Deze Pagina