Mijn eerste Quadcopter (zelfbouw)

op budget moet je wat geduld hebben en je kan voor 300 euro een quad in de lucht hebben.

een ARF quadcopter kit van GoodLuckBuy scoren met FF Rabbit of KK controller.(zijn goed en goedkoop)
dan van Hobbyking de turnigy 9X scoren en een usb programmer. (dan kan je de zender omflashen naar ER9X firmware en heb je een top zender!)
bij dezelfde bestelling van HK gooi je de IMAXB6AC lader en 2 lipo's van minimaal 2200Mah 3S (3 cellen).
om de boel nog wat op te vullen een lipo alarm, en wat extra nylon stand offs. (kan je nooit teveel van hebben)
en gooi de laatste grammen van je shipping weight vol met props, CW en CCW, HK verkoopt setjes met CW en CCW per 3 of 6 in een zak. je moet alleen ff weten welke maat je moet hebben, dit is afhankelijk van welke arf kit je koopt of welke motoren een esc's je hebt(die ga je zeker te weten slopen. dat hoort bij het leer proces en zolang je voldoende props hebt kan je blijven oefenen)

alles wat je uit china haalt duurt ff voor het er is, helemaal bij goodluck buy.. maar het scheeld bergen en bergen met geld..

als je je goedkope quad de grond in boort doet het niet zo veel pijn als dat je een totaal van 700 euro uit de lucht ziet vallen..

Volgens mij worden hk zendingen met een lipo capaciteit van meer dan in totaal 4000mah standaard door de douane gecontroleerd. Zou hier wel rekening mee houden ivm invoer rechten.
Eventueel pakketjes splitsen.

Laatst bewerkt door een moderator:
op budget moet je wat geduld hebben en je kan voor 300 euro een quad in de lucht hebben.

een ARF quadcopter kit van GoodLuckBuy scoren met FF Rabbit of KK controller.(zijn goed en goedkoop)
dan van Hobbyking de turnigy 9X scoren en een usb programmer. (dan kan je de zender omflashen naar ER9X firmware en heb je een top zender!)
bij dezelfde bestelling van HK gooi je de IMAXB6AC lader en 2 lipo's van minimaal 2200Mah 3S (3 cellen).
om de boel nog wat op te vullen een lipo alarm, en wat extra nylon stand offs. (kan je nooit teveel van hebben)
en gooi de laatste grammen van je shipping weight vol met props, CW en CCW, HK verkoopt setjes met CW en CCW per 3 of 6 in een zak. je moet alleen ff weten welke maat je moet hebben, dit is afhankelijk van welke arf kit je koopt of welke motoren een esc's je hebt(die ga je zeker te weten slopen. dat hoort bij het leer proces en zolang je voldoende props hebt kan je blijven oefenen)

alles wat je uit china haalt duurt ff voor het er is, helemaal bij goodluck buy.. maar het scheeld bergen en bergen met geld..

als je je goedkope quad de grond in boort doet het niet zo veel pijn als dat je een totaal van 700 euro uit de lucht ziet vallen..

Bedankt voor je nuttige informatie, dan denk ik dat ik sowieso de volgende items neem:
- USBasp AVR Programming Device for ATMEL proccessors
- Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
- IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)
- On Board Lipoly Low Voltage Alarm (2s~4s)

Graag zou ik het frame van Flame Wheel willen gebruiken, aangezien deze er vrij robust en volgens mij ook licht uitzag, en vervolgens de centralboards en motors en EMC's weg te halen bij Hobbyking. Volgens mij heb ik dan een compete multicopter. Wat ik me overigens wel afvroeg, past elke motor op het frame van Flame Wheel?

Alvast bedankt! :)

Edit: misschien als controlboard één van deze? link

Hallo,

Stel ik koop de FJI Naza 450, in combinatie met de volgende items:

Dan is het toestel in principe klaar om te vliegen, kan ik hiermee snel vliegen door de lucht, en wat zijn ze upgrade mogelijkheden hiervoor.

Ja, oke, die zijn ongeveer 40-50 euro per stuk als het goed is. Maar wat zijn bij die Naza de upgrade mogelijkheden, stel ik wil sneller kunnen vliegen, moet ik dan meteen een heel nieuw toestel kopen?

Bedankt voor je nuttige informatie, dan denk ik dat ik sowieso de volgende items neem:

Graag zou ik het frame van Flame Wheel willen gebruiken, aangezien deze er vrij robust en volgens mij ook licht uitzag, en vervolgens de centralboards en motors en EMC's weg te halen bij Hobbyking. Volgens mij heb ik dan een compete multicopter. Wat ik me overigens wel afvroeg, past elke motor op het frame van Flame Wheel?

Alvast bedankt! :)

Edit: misschien als controlboard één van deze? link

Als je niet kan wachten kun je deze eventueel ook doen. is het zelfde als de 9X.
New FlySky 2.4G 9CH FS-TH9X-B/TH9B TX Transmitter+R8B RX Receiver Radio Control | eBay
Ombouwen met een FrSky module, zoals al eerder gezegt, ER9 FW erop, CP antenne op je quad en je bent de man, met een bereik tot 5km!

Ik zou als frame toch de Warthox boven de flameWheel verkiezen.
En daarom snap ik ook al helemaal niet waarom mensen je de originele Flamewheel aanraden, omdat de originel een soort plastic heeft wat teveel flex veroorzaakt in de armen. Dus high torgue motors is uitgesloten.
De Clone's zoals van RCtimer schijnen stuger te zijn, maar nog raad ik je aan geen high torgue motors te nemen op dit frame.
Dji Flame wheel frame (RED / White version ) Twisting / flexing PART 2 - YouTube
De wartox heeft hier totaal geen last van. en Is zoweizo al een kwart lichter. 15x15x1mm heb ik je de link al van gegeven , maar je kan ook voor 13x13x0.8mm koker gaan deze verkopen ze hier. Aluminum Square Tube 13mm x 13mm x 0.8mm x 400mm 4-Pack for Quadcopter Multicopter $10.08 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Standaard regel voor ESC's op Multirotors is De Flyfun, Plush ESC's!!!!!!!
Zijn de beste standaard ESC's voor multirotors (tot 400hz).
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4312__TURNIGY_Plush_18amp_Speed_Controller.html
http://www.multiwiicopter.com/products/sku-18

Je kan er nog een stapje bovenop doen en de Hobbyking F20a ESC's doen, maar die beginnen pas goed te werken als ze geflasht zijn. komt dus wat hack werk bij kijken.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15202

Als je goeie motortjes op je Warthox quad wil moet je deze KDA 28M doen.
HobbyKing R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-28M

Accutje erbij. Deze kun je het beste in het duitse warehouse bestellen, omdat hij aardig zwaar is. ALs je hem dus mee besteld met wat anders wordt je pakket er al gouw tussen uit gepikt.
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 3S 30C Lipo Pack (DE Warehouse)

Met de USBASP programmer van hobbyking kun je zowel je Turnigy 9x, HK KK V2.1 als ESC's mee flashen.

gr

En daarom snap ik ook al helemaal niet waarom mensen je de originele Flamewheel aanraden, omdat de originel een soort plastic heeft wat teveel flex veroorzaakt in de armen. Dus high torgue motors is uitgesloten.
De Clone's zoals van RCtimer schijnen stuger te zijn, maar nog raad ik je aan geen high torgue motors te nemen op dit frame.
Dji Flame wheel frame (RED / White version ) Twisting / flexing PART 2 - YouTube
Dat filmpje heb ik ook gezien en ik kan je vertellen dat ik daar bij mijn frame absoluut geen last van heb.

Als je niet kan wachten kun je deze eventueel ook doen. is het zelfde als de 9X.
New FlySky 2.4G 9CH FS-TH9X-B/TH9B TX Transmitter+R8B RX Receiver Radio Control | eBay
Ombouwen met een FrSky module, zoals al eerder gezegt, ER9 FW erop, CP antenne op je quad en je bent de man, met een bereik tot 5km!

Ik zou als frame toch de Warthox boven de flameWheel verkiezen.
De wartox heeft hier totaal geen last van. en Is zoweizo al een kwart lichter. 15x15x1mm heb ik je de link al van gegeven , maar je kan ook voor 13x13x0.8mm koker gaan deze verkopen ze hier. Aluminum Square Tube 13mm x 13mm x 0.8mm x 400mm 4-Pack for Quadcopter Multicopter $10.08 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Standaard regel voor ESC's op Multirotors is De Flyfun, Plush ESC's!!!!!!!
Zijn de beste standaard ESC's voor multirotors (tot 400hz).
HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller
ESC HobbyWing 18 amp - FlyFun - MultiWiiCopter.com

Je kan er nog een stapje bovenop doen en de Hobbyking F20a ESC's doen, maar die beginnen pas goed te werken als ze geflasht zijn. komt dus wat hack werk bij kijken.
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 20A ESC 3A UBEC

Als je goeie motortjes op je Warthox quad wil moet je deze KDA 28M doen.
HobbyKing R/C Hobby Store : hacker Style Brushless Outrunner 20-28M

Accutje erbij. Deze kun je het beste in het duitse warehouse bestellen, omdat hij aardig zwaar is. ALs je hem dus mee besteld met wat anders wordt je pakket er al gouw tussen uit gepikt.
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 3S 30C Lipo Pack (DE Warehouse)

Met de USBASP programmer van hobbyking kun je zowel je Turnigy 9x, HK KK V2.1 als ESC's mee flashen.

gr

Hoi,

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties, ik heb zojuist een setje van 2 (Warthox) besteld. Het volgende dat ik ga bestellen zijn 4 alluminum kokers. Ik denk dat ik die van 30 centimeter neem, dat lijkt me wel genoeg.

Dat filmpje heb ik ook gezien en ik kan je vertellen dat ik daar bij mijn frame absoluut geen last van heb.

De feiten spreken in het filmpje voor zichzelf. Hier heeft een warthox design quad absolute geen last van. plus dat hij een stuk lichter is.

warthox heeft de flamewheels zelf ook uitgeprobeert en zijn uitspraak was hetzelfde als van Quadaddict op RCG; frame vliegt prima, maar voor high torgue motors and sport gebruik zijn er gewoon betere frame's.

Ik ga straks even naar de metaalwinkel om 4 kokers tussen de 25 en 30 centimeter te laten zagen, wat is jullie voorkeur over het algemeen?

De feiten spreken in het filmpje voor zichzelf. Hier heeft een warthox design quad absolute geen last van. plus dat hij een stuk lichter is.

warthox heeft de flamewheels zelf ook uitgeprobeert en zijn uitspraak was hetzelfde als van Quadaddict op RCG; frame vliegt prima, maar voor high torgue motors and sport gebruik zijn er gewoon betere frame's.
Dus als zijn frame wel tordeert maar het frame wat ik hier heb staan niet, heeft hij gelijk?
Het zal best zo zijn dat er betere frames zijn voor highpower toepassingen, maar ik zie een beginner die nog nooit gevlogen heeft niet zomaar de stunts van warthog nadoen.
Voor beginners is een flamewheel prima, en zoals letterlijk in het filmpje wordt gezegd, vliegt het frame in combinatie met de Dji motoren en ESC's beter/stabieler dan menig andere combinatie.
Oftewel: je kunt als beginnend automobilist wel meteen in een Ferrari willen stappen, maar waarschijnlijk heb je er dan maar kort plezier van. Beter eerst wat ervaring opdoen in een oud Golfje.

Ik ga straks even naar de metaalwinkel om 4 kokers tussen de 25 en 30 centimeter te laten zagen, wat is jullie voorkeur over het algemeen?

Ik heb hier ook een Warthox quad voor mn pa gebouwt en die heeft 25cm armen, maar ik denk toch dat 30cm iets beter zal zijn.
Je kunt door de extra lengte ook de motortjes iets terug zetten, zodat ze niet helemaal op het uiteinde van de pijp komen te zitten. Hierdoor heb je minder kans dat er een motor beschadigt na een crash.

Dus als zijn frame wel tordeert maar het frame wat ik hier heb staan niet, heeft hij gelijk?
Het zal best zo zijn dat er betere frames zijn voor highpower toepassingen, maar ik zie een beginner die nog nooit gevlogen heeft niet zomaar de stunts van warthog nadoen.
Voor beginners is een flamewheel prima, en zoals letterlijk in het filmpje wordt gezegd, vliegt het frame in combinatie met de Dji motoren en ESC's beter/stabieler dan menig andere combinatie.
Oftewel: je kunt als beginnend automobilist wel meteen in een Ferrari willen stappen, maar waarschijnlijk heb je er dan maar kort plezier van. Beter eerst wat ervaring opdoen in een oud Golfje.

Je vergeet het belangrijkste. Het gewicht van de Flamewheel is al 280gram. en van een warthox model rond de 180gram.
Dat kan je dus al 5 minuten aan hover tijd schelen.

Dji maakt heel leuk spul, maar te duur voor wat je krijgt.
Als je een warthox frame hebt en je flasht ook nog eens je ESC's.
Dan heb je een super platform. Want hoe goed een flame wheel ook is een warthox quad is op elk punt beter. niet alleen acrobatic's

Immers kun je ook rustig rijden met een Ferrari. Dus ik zie het probleem dan niet om gelijk voor een Ferrari te gaan?

als je niet eens het verschil ziet om als eerste auto een ferrari te kopen, heeft het geen zin dit uit te leggen denk ik...

Aangezien ik toch ergens moet beginnen heb ik bij de Metaalhandel 5 kokers laten zagen van 30 centimeter, die 5e is bedoeld als reserve, stel ik boor mis of wat dan ook.

Daarnaast heb ik nu ook een Warthox besteld. Volgende stap is om de ESC's, de motor en de centralboard aan te schaffen.

Bedankt voor jullie zinvolle tips trouwens!

Edit;
Ik heb zojuist 4 motors, 4 ecs's, centralboard en een USBasp besteld bij Hobbyking. Nu is het een kwestie van wachten denk ik voordat ik weer verder kan.

Laatst bewerkt:
Ik ga nu een oplader bestellen, en 'On Board Lipoly Low Voltage Alarm'. Hier kan ik ook nog wat props bij doen, wat raden jullie aan? Als het kan bij hobbyking, dan kan ik ze meteen meenemen in de bestelling namelijk.

Ik raad je aan om geen props bij Hobbyking te kopen. Gewoon een paar degelijke Graupner E-props gebruiken. Afmetingen zijn afhankelijk van je motoren en accu, maar zal waarschijnlijk 8, 9 of 10 inch zijn.

nee man, dat is nergens voor nodig zulke dure props.

Die dingen knappen achter elkaar. Een flip in het gras en ze knappen al, zo weinig kunnen props hebben. Dan ga je zeker geen dure graupner aan wagen ca. 5/10euro stuk.

Gewoon zo goedkoop mogelijke props van 9'' die werken prima met de KDA 28m motors.

Back