Mijn eigen kruiwagen

Discussie in 'Model truckers' gestart door Edwin M., 11 feb 2006.

  1. Edwin M.

    Edwin M. Guest

    Luitjes,

    Hierbij een foto van mijn karretje waarmee ik dagelijks in de Nederlandse wegenbouw te vinden ben. Het is een 8x8 met 420 pk's aan boord met een vloeistofdichte en geïsoleerde bak. De bovenkleppen zijn dan ook te te openen en te sluiten.
    Zoiets heb ik nog nergens gezien in de RC modelbouw. De voorste 2 assen en de achterste as sturen.
    Is dit een uitdaging voor de echte cracks?

    [​IMG]

    Groeten Edwin
     
  2. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hai Edwin,moet je maar eens bij onze Duitse modelbouwers kijken.Die zijn er gek op!
    Ik heb trouwens ook geen kieper hoor,alleen een racetrailer,een tankwagen en een platte trailer.
    gr Marcel.
     
  3. Stefan666

    Stefan666 Guest

    http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img1546_15092005200354_main.jpg

    M'n zomer-speeltje, in de winter moet ik me behelpen met een oude cf met een kipper erachter gehangen.
    Kom "jullie" geregeld tilrood brengen :)


    Nabouw, best mogelijk, eigelijk is alleen maar het geld het limiet, vooral voor de bovenluiken en het kipmechaniek zou je aan hydrauliek moeten beginnen. ... prijzig! :)

    momenteel een goedkoper altanatief aan het onderzoeken (perslucht systeem) ... "word vervolgd"

    Stefan
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die kruiwagentjes komen mij ook wel een beetje bekend voor en de lasten die jullie wegrijden ook. Ik heb afgelopen jaar enkele weken op de Echter Asfalt Centrale mogen invallen ivm verlof en ziekte van vaste medewerkers. Het werk aan de weegbrug is behoorlijk afwisselend en soms heel stressig als er veel verkeer is, vooral in de ochtenduren als ze allemaal tegelijk willen laden.
     
  5. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    HOI.
    of dit een uitdaging voor de echte bouwers is?
    nou je begint al met een cabine die niet in de handel is.
    met schroefspindels is het gebruik van hydrauliek niet echt nodig.
    maar als je naar het chassis kijkt is dat nog maar een klein beetje extra.
    en het ergste is straks als je 'm af hebt. er eigenlijk niemand ook echt vanaf ziet dat er een modeltruckje van een kleine 3000 euro staat.

    groete Peter
     
  6. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
  7. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    HOI dat is www.pvr-modelbouw.nl
    maar dat is een CF van DAF en geen FM van volvo.
    die Terberg hier gebruikt heeft.
    een terberg cabine staat wel in de planning maar dat is de nieuweste YT terminal trekker ( maar dat ff tussendoor)
    ;-)

    groete Peter
     
  8. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Oeps :oops: helamaal niet zitten opletten dacht dat het om een cf ging :oops: :lol:
    En dat is inderdaad de site die ik bedoelde.
     
  9. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    ja.. inderdaad...en ehum... het is namelijk mijn site en ook mijn advertentie ;-)

    groete Peter
     
  10. truck-freak

    truck-freak

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    866
    Ohw haha :oops:
    Oke ik dacht al je naam komt me bekent voor.
    Ook op minitruckers.

    Loopt het eigenlijk wel die cf's ?
    Hoeveel verkoop je er nou per week / maand ?

    Je moet er is een paar op de duitse ebay neerzetten dat loopt denk ik goed. :wink:
     
  11. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    of het een beetje loopt? nou ik had me een doel gesteld van 5 stuks per jaar van 1 type cabine.
    ik heb er op dit moment 2 verkocht. en de winst daarvan zit in een ".nl" website. en een optie voor nog 3 maar daat moet ik het een en ander nog van horen.

    het grootste comentaar is. die XF van samo bij hobma zijn 450 euro. wat is er mis met die van jouw.
    en met die van mij is niets mis. het detail is iets lager. maar ik ben ook maar hobbyist. en dit is nog maar de 1e cabine.. de 2e die bijna af is. is rete strak. die doet niet onder voor een xf van samo.
    en dat wordt een daf NAT/NTT. daar zijn er ook al 2 van besteld... dus die gaat bijna net zo goed

    groete Peter / peerke
     
  12. bred last

    bred last

    Lid geworden:
    7 mrt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    brugge belgie
    hallo

    de volvo komt weldra op de markt
    eerst de fh ,dan de fm ditalles op tamiya basis

    mvg
     

Deel Deze Pagina