mijn ervaring met parkzone trojan

ik ben al een tijd in bezit van de parkzone trojan (grijze schuim) t28
maar dan meer als les vliegtuig (ik ben beginner)
ik heb er meteen flaps onder gezet, dat werkte overigens prima,
maar later bleek dat het eigenlijk helemaal niet nodig is.
meer omdat buiklandingen in eerste instantie toch noodzakelijk waren
( alles moet leren nietwaar)
ook het vliegen op zich gaat uitstekend hand launcing is geen enkel probleem.
ook crashes zijn geen probleem , en komen in de beste families voor.
crashes zijn (meestal) natuurlijk te wijten aan domme fouten van de piloot, of zoals ik het pleeg te noemen japans luchtafweer.
en ik moet zeggen, het spul weer lijmen, hier en daar een tape-je
en het kan de lucht weer in.
inmiddels heb ik het idee dat er meer tape en lijm de lucht in gaat dan schuim.
de motormount heb ik inmiddels vervangen door een eigen exemplaar van nylon.
( die alle crashes overleefd)
achterna kan ik zeggen , die trojan, da's een dikke 9 van parkzone
tot nu toe snelheden van over de 160 km/h ,ik vind het schitterend.
een geweldige hobby.
sk
 
Laatst bewerkt:
Snelheden van over de 160kmph met een parkzone trojan ???????????
Lmao dat moet nogal een beest van een motor zijn dat je er dan in gestoken heeft.
Heb nog nooit zo een snelle trojan gezien en geloof me ik heb er al wat in de vernieling gevlogen en geplakt en gemod.

Ben je zeker dat je er niet 100kmph naast zit ??

ik ben al een tijd in bezit van de parkzone trojan (grijze schuim) t28
maar dan meer als les vliegtuig (ik ben beginner)
ik heb er meteen flaps onder gezet, dat werkte overigens prima,
maar later bleek dat het eigenlijk helemaal niet nodig is.
meer omdat buiklandingen in eerste instantie toch noodzakelijk waren
( alles moet leren nietwaar)
ook het vliegen op zich gaat uitstekend hand launcing is geen enkel probleem.
ook crashes zijn geen probleem , en komen in de beste families voor.
crashes zijn (meestal) natuurlijk te wijten aan domme fouten van de piloot, of zoals ik het pleeg te noemen japans luchtafweer.
en ik moet zeggen, het spul weer lijmen, hier en daar een tape-je
en het kan de lucht weer in.
inmiddels heb ik het idee dat er meer tape en lijm de lucht in gaat dan schuim.
de motormount heb ik inmiddels vervangen door een eigen exemplaar van nylon.
( die alle crashes overleefd)
achterna kan ik zeggen , die trojan, da's een dikke 9 van parkzone
tot nu toe snelheden van over de 160 km/h ,ik vind het schitterend.
een geweldige hobby.
sk
 
ik heb er een gps ingestoken, dus alle gegevens beschikbaar
kwam van ca 200 meter volgas naar beneden, ( wel met een
ander motortje inderdaad, )
sk
 
( wel met een
ander motortje inderdaad, )
Dat telt dus al niet ;-)

Betwijfel trouwens ook of een GPS recht naar beneden goed functioneert.
Zal voor de gein eens een echte snelheidsmeter (IAS) op mijn standaard Trojan zetten dan weten de werkelijke snelheid.

En dat is zeker geen 160 km/uur :nooo:
 
Laatst bewerkt:
Zo eens even testvluchtje gemaakt met de standaard Trojan.

Vlakke vlucht maximale snelheid: 67km/uur

Tijdens duikvlucht was de max. snelheid: 95km/uur
 
Dat lijkt er idd al veel meer op ja :)

Ik had ook zo een gedacht dat mijn stock trojan rond de 60 zat vlakke vlucht en duikvlucht rond de 85 ofzo.
 
Back
Top