mijn graafmachine[wat spuitfoto,s update1]

hey ron,

ik zie dat je je arm verstevigd met hout aan de binnenkant.
hoe werk je de randen af, zodat na het spuiten/lakken er geen onderscheid is tussen het hout en de alu?

het hout, zijn dat verschillende lagen triplex op elkaar gelijmd?

hoe vlot de ombouw??
groetjes
nicolas
 
hoi
ik wil een verrieker gaan bouwen maar weet niet op welke schaal mooi is
en petje af voor de bouwer van de baggers of te wel rubs,en mobile graafmachine
 
hey Ron,
prachtig hoor!!

Ik ben inmiddels ook gestart met mn graver :-).

Waar zou jij je pomp halen? om te beginnen zal het geheel draaien op de "gewone" druk. (max 10 bar)

Bij Leimbach of toch maar bij Kampfer?

Alvast bedankt.
Succes met de verder bouw!
Nicolas
 
Hey,

Wil het een beetje vlotten met bouwen?

Hoe gaat 't met de nieuwe hydrauliek...is het wat je ervan mag verwachten?

De nieuwe pomp en ventielen ziet er goed uit, ben benieuwd naar het resultaat
 
Laatst bewerkt:
ja ik ben druk bezig

zo eerst wat spuitfoto,s
zo eerst de coating
dsc02776hb7.jpg
[/URL][/img]

en dan de kleur
dsc02784cp1.jpg
[/URL][/img]
dsc02785pi4.jpg
[/URL][/img]

nu ben ik pas tevreden.geel ,is toch mooier en g..ler haha
 
deze kraan is niet uitgerust met gps zo te zien?
je hebt toch gelijk hoor:P
2 van die paddestoelen achterop staat ook niet altijd mooi
groetjes wesley
 
Je kan zeker zeggen dat het moderne techniek is.
Maakt het GPS systeem het werk eenvoudiger? Of nauwkeuriger soms?
GPS wijkt toch altijd af, behalve de militaire GPS?
 
nou gps is wel leuk je hebt als landmeter nix uitgezet
en de machinist kijkt op zijn beeldschermpje waar ie de bak in de grond moet duwe
tenminste zo heb ik t vernomen
groetjes wesley
 
hallo collega's

even over GPS. Dat gaat natuurlijk verder dan "als de uitzetter mikes te doen heeft".
GPS is een concept.

Voorafgaand aan de bak in de grond wordt van de 2D tekening een 3D model gemaakt. Dit kan met Autocad 3D.... wij werken met TerraModel van Trimble.
het voordeel hiervan is dat ontwerpfouten eerder worden ontdekt.
Veel worden piketten geslagen en komt met er dan pas achter dat bepaalde zaken verkeerd zijn ontworpen.
En laat dit duidelijk zijn. Fouten die je van te voren kunt oplossen zijn altijd goedkoper dan gemaakte uitvoeringsfouten herstellen.

En dan naar de uitvoering.
Werken met piketten gaat uiteraard ook goed. Vroeger werd alles zo gemaakt. Problematisch wordt het als er per ongeluk piketten zijn verdwenen. Tussen de piketten moet je met een laser werken of ambachtelijk met touwtjes en arbeiders.

Lasers werken niet in de mist en grondwerkers zijn 's middags niet meer zo fit als 's ochtends.
Daarnaast kunne laser niet rond of om de hoek stralen, het is en blijft immers een vorm van lichtstraling.
GPS wordt niet moe en werkt bij regen, mist, sneeuw en zelf in het donker.
het is wel duur. Voor een basisstation en 1 complete machinebesturing ben je snel 85.000,- excl BTW kwijt.

De militairre GPS is dezelfde GPS.
De goedkope apparatuur vanuit de auto is nauwkeurig op 10-20 meter.
De grondverzet apparatuur op 2 cm. Dit komt dat het GPS signaal gecorrigeerd wordt door een basisstation dat op exact bekende 3D co"ordinaten is neergezet. Een aantal keren per seconde zend dit basisstation een conrrectiesignaal uit naar de machines. Hierdoor weken de graafmachines even nauwkeurig als de veronderstelde militaire apparaten.

Even over de nauwkeurigheid. bekend is een afwijking in de hogte van ca. 2-3 cm. Maar probeer maar eens met een touw en een duimstok nauwkeurig te werken op 2 cm.

Het voordeel van GPS is dat er op elke plek van het werk plaats en hoogte gemeten kan worden ten opzichte van het ontwerp. Daardoor wordt de controle mogelijkheid natuurlijk ook groter.

De digitale vooruitgang heeft dus ook zijn intrede gedaan in het grondverzet. het kost wat, maar dan heb je ook wat.

What is GPS?
The Global Positioning System (GPS) is a worldwide radio-navigation system formed from a constellation of 24 satellites and their ground stations.
GPS uses these "man-made stars" as reference points to calculate positions accurate to a matter of meters. In fact, with advanced forms of GPS you can make measurements to better than a centimeter!
In a sense it's like giving every square meter on the planet a unique address.
GPS receivers have been miniaturized to just a few integrated circuits and so are becoming very economical. And that makes the technology accessible to virtually everyone.
These days GPS is finding its way into cars, boats, planes, construction equipment, movie making gear, farm machinery, even laptop computers.
Soon GPS will become almost as basic as the telephone. Indeed, at Trimble, we think it just may become a universal utility.
[/b][/b]


groetjes grondboer

www.janssen-grondverzet.nl
www.mcs-laser.nl
http://www.trimble.com/gps/index.shtml
 
nog wat foto,s
dsc02850eo6.jpg
[/URL][/img]
dsc02836ry4.jpg
[/URL][/img]
dsc02855dl6.jpg
[/URL][/img]
dsc02856up0.jpg
[/URL][/img]
dsc02857kt0.jpg
[/URL][/img]


we komen steeds verder,nu ben ik bezig met de losse armen.
als deze klaar zijn,komt het onderstel aan de beurt.
weet er iemand,die aan raam rubbertje,s kan komen,of waar ik ze kan halen.de plaat werk van de cabine is 2mm
dsc02846yk8.jpg
[/URL][/img]
 
prachtig ron!!!!

ik heb ondertussen mn cilinders en ventielblok binnengekregen :-)

nu rest mij enkel mijn uiterste best te doen zodat het resultaat in de buurt komt van de jouwe......

Heel mooi !!!!

Groetjes
Nicolas
 
Zekers ziet er goed uit

@R.O.N.

Raamrubbers kun je proberen bij conrad. Uit m'n hoofd staat het vermeld bij onderdelen vliegtuigen.
Anders mss het materiaal wat je aantreft om scherpe kanten in een schakelkast ofzoiets.

Heb je daar iets aan?

Even een vraag; hoe zit dat met de olietoevoer van de hydro pomp. Kan de pomp voldoende opbrengen?
 
kjik is aan zeg,tuurlijk zijn we druk bezig.
maar moet foto.s maken.
ik ben nu met het onderstel bezig.
en dan messchien in de verkoop:-}






 
Back
Top