mijn heli piept????

ik heb een kds 550 sv en heb vandaag de pitch afgesteld echter toen ik buiten alles wou gaan testen ging hij piepen als volgt
1x langzaam,1x snel,2x snel3x snel ????
hij reageert wel maar de blades gaan niet draaien wat moet ik doen???? ik heb geen flauw idee wat het kan zijn.

alvast dank

walter

Stel je regelaar eens opnieuw in.

Waarschijnlijk gaat het daar niet goed

Doorgaans krijg je bij de heli een aantal boekwerken
Handleidingen

Ergens in die papierhandel zal vast staan hoe dit moet.
Daarnaast is google erg makkelijk, bijna alle handleidingen zijn zo te vinden

Kijk eerst daar even naar.
Iedere esc heeft zijn eigen manier

Maar heeft ie ooit wel wat gedaan dan?
Wat is je ervaring met heli's?
Een absolute beginner met een 550, die met een esc gaat prutsen vind ik persoonlijk niet zo'n handige combinatie

typ op google in manual kds 800 bec 8v

bij t met student eens.. als dit een van je eerste heli's is sluit dan gauw een levensverzekering af.

denk toch dat hij een 450sv bedoeld ,een 550sv bestaat volgens mij niet:p

denk inderdaad dat het een ecs probleem is .
heli al een keer opnieuw gebonden?
gas hendel ook helemaal na beneden met accu aansluiten?
trim voor het gas ook helemaal na beneden?

nick

esc kds450

nu blijkt dat mijn esc kapot is

ik heb een kds 450 sv met n290 servo ,en n590 tail servo met motor van 3500kv.

wie weet een goede esc graag een die ik met card kan programmeren.
heb gehoord dat scorpion esc wel goed was?

wie heeft advies?.

alvast dank

hoi
de standaard esc van align (trex450) prima esc goede soft start
35A Align Brushless ESC Trex450 HES35P01 K10304A hobbymaniac.com
heel makelijk met zender te programeren

8c0bc83fa168f8042d7726953e0823b0.image.529x499.jpg

maar de standaard esc van kds zou ook moeten voldoen hoor had 2 stuks(kds450) maar nog nooit problemen gehad met de esc
Brushless ESC (40A) KDS-2003-3 hobbymaniac.com

bf742b7ba2d387154e53d9d5c4841bcd.image.500x333.jpg

scheelt weer een paar euro's ;)

nick

hoe weet je zeker dat je esc kapot is? (of waarom denk je dat?)
kabels ook goed aangesloten?
wat is je heli ervaring , en deed de heli het eerst wel?

gr nick

hij ruikt echt alsof hij is doorgebrand en werd heel heet dus als hij nog niet kapot is gaat he dat wel snel denk ik. ik zoek een esc die men met een card kan programmeren. wie weet raad?.

Niet lullig bedoeld, maar echt lezen doe je niet...
De align esc die eerder al werd neergezet is een goede vervanger.
Doet het bij mij al 4 jaar probleemloos.

Die van jou zal ook kunnen, alleen even goed kijken of jouw accu er wel op kan.

Maar waarom is jouw esc over de huizen gegaan?
Je blijft achterhouden wat je ervaring met heli's is, dus het kan makkelijk zijn dat je heli nooit gevlogen heeft, en je de + en - verkeerdom in de stekker hebt zitten...
Of is er een servo versleten of rot, waardoor er veels te veel stroom naar de besturing gaat.
In dat geval brand de bec van de esc door, en dit gaat dan ook in de nieuwe esc gebeuren.

Al nagedacht over een losse bec?

ga eind van de maand naar winkel daar wordt hij nagekeken ennkijken wat er mogenlijk is. ik heb de heli destijds vliegend gekocht maar heb toen crasch gemaakt opnieuw blades vervangen en af gesteld toen is esc probleem gekomen .heb alleen motor los gehad tijdens afstellen van blades esc ruikt echt doorgebrand ik heb deze heli nu 1,5 maanden dus ben beginner heb veel via internet (finless bob) enz gekeken hiervan het nodige opgestoken.

ik heb deze heli nu 1,5 maanden dus ben beginner
heb veel via internet (finless bob) enz gekeken hiervan het nodige opgestoken.
met theorie alleen kom je er niet...
en om eerlijk te zijn, een beginner met een 450 CP helikopter word hier al te vaak als een gevaarlijke combinatie gezien...
ik hoop niet dat je echt alles alleen probeert te doen.
feeling kweken met de apparatuur kost veel tijd, en zeker met 't nogal snelle reactie vermogen van een 450, kan 't leer proces in een grote teleurstelling veranderen...

en geloof me: ik heb 't op dezelfde manier geprobeerd te leren, en weet nu zeker dat ik 't iedereen afraad om zomaar met 0% praktijk ervaring te gaan lessen met een 450....

doe er een trainings kruis onder en leer eerst de basis zoals hoveren
eerst met de staart na je toe , dan de staart na rechts (side in hoveren)staart na links , en als laaste met de neus na je toe
als je dit alles beheerd ga dan eens van links na rechts vliegen.
dan een 8 proberen te vliegen en dan circels vliegen.

leer eerst het bovenstaande voordat je rond wilt gaan vliegen want anders gaat dat zeker niet lukken:p

Nick

bedankt ja, je moet inderdaad onderaan beginnen veel lezen en navragen kost tijd maar scheelt hoop teleurstellingen .
en inderdaad
geduld is hier een gewenst iets

groetjes en bedank

@heliknaap

geduld is echt het belangrijkste in deze hobby net als doorzettings vermogen:p
heli vliegen leer je echt niet in een paar dagen, eerder met maanden of zelfs jaren
de een leert weer sneller als de ander

een sim is inderdaad ook een overweging waard ,is vrij realitisch ook kun je hier met modellen vliegen die ook echt bestaan en kun je een makelijkere keuze maken na een volgende heli

nick

Back