mijn heli werkt niet

• Topicstarter Topicstarter leuss
  • Startdatum Startdatum
L

leuss

Guest
hallo,
ik heb laatst bij rcvliegshop een walkera hm22e aangeschaft
ik heb hem opgeladen. en de gashendels netjes naar beneden gedaan.
maar als ik dan wil gaan vliegen, kan ik alleen de rotor een beetje draaien.
kan iemand mij de oplossing geven voor dit probleem, want ik ben niet zo technisch en ik kan het niet in de handleiding vinden

mvg, Dominique

Hoi Dominique,

misschien dat je even beter kunt uitleggen wat je bedoelt met "de rotor een beetje draaien".

En het is ook heel handig om in je profiel aan te geven waar je woont, zodat mensen uit de buurt misschien kunnen helpen!

SUcces ermee!!

het deel waar de bladen aan vast zitten,
ik kan de hoofdbladen en die kleintjes wat er boven zitten een beetje bewegen

je hebt hier een collective pitch heli gekocht, hoe en wat precies die werken weet ik ook nog niet. maar ik weet wel dat op het moment dat jij ''throttle'' geeft de stand van de rotorbladen alleen veranderd.

op jouw zender zitten nog 2 schakelaars met idle up en throttle hold. hou eens je throttle stick omlaag en schakel de schakelaar van idle up eens om, en kijk eens wat er dan gebeurd.

kijk wel uit met deze heli want de rotorspeed is vele malen hoger dan die van een fixed pitch.

Ik heb ook zoiets (falcon 400 se) en daar staat in de handleiding precies hoe en wat...

Dus ook hoe je de motor wel en niet moet/kunt laten draaien!

ben voor de zekerheid de handleiding even voor je aan het downloaden... als die binnen is zal ik wel ff zoeken voor je haha...

is het trouwens wel een beetje goede kwaliteit heli ? heb je je eigen goed laten informeren of zomaar 1 gekocht ? en is dit je eerste heli ?

laat ff weten want ben van plan hem binnenkort ook te kopen als opstap naar CP

ok heb hem binnen:

je hebt boven de sticks links een schakelaar en een draai knop en rechts een schakelaar en een draaiknop.

om te beginnen de rechtse schakelaar omhoog zetten (normal flight mode)

nou moet je de linkse schakelaar omzetten op on (denk ik) als het goed is gaat ie nu optoeren. doet ie dit niet draai dan de rechtse draaiknop iets. gebeurt er nu iets ?

ok weer iets wijzer:

De linkse draaiknop is de PIT knop, hiermee bepaal je de hoek van je rotorbladen bij bepaalde toerentallen (voorlopig vanaf blijven)

de rechtse is de PLT knop, hiermee bepaal je de uitslag van de servo's helemaal links is geen uitslag en helemaal rechts vol. hou deze dus ook maar op standaar en blijf daar voorlopig ook maar vanaf haha.

dus: rechtse schakelaar omhoog.

en linkse schakelaar omschakelen dan moet ie optoeren. (hou wel je linkse stick naar beneden tot ie op toeren is.)

succes

Back