Mijn heli wil niet opstijgen?!

• Topicstarter Topicstarter Levis
  • Startdatum Startdatum
L

Levis

Guest
beste lezer,

3 jaar geleden heb ik een LAMA V3 gekocht met een 4-ch transmitter E-sky.
Er is 1 maal mee gevlogen in de huiskamer maar toen is hij gecrashet tegen het plafon.

Nadien heb ik hem herstelt en 2 x gevlogen maar dan is hij gecrashet op een ijsblok :nooo:. Bij deze crash was het fataal en waren alle blades stuk, het onderstelsel stond scheef, en het verticale staafje voor de bovenste blades was bovenaan afgebroken.

Ik heb alles nieuw besteld en terug gemaakt. Na 3 x vliegen lande hij niet ruig op het gras. Nu wilt hij niet meer opstijgen maar blijft hij ter plaatse roteren op de grond. Zelf op max. snelheid wilt hij niet opstijgen maar gaat hij juist harder roteren :(. Ik heb alles gechekt maar ik zie de fout niet.

Weet jij raad? antwoord dan aub in deze disscusie.

alvast bedankt, Levis :bye:

... Nu wilt hij niet meer opstijgen maar blijft hij ter plaatse roteren op de grond. Zelf op max. snelheid wilt hij niet opstijgen maar gaat hij juist harder roteren :(. Ik heb alles gechekt maar ik zie de fout niet. ...
Stijgen wordt bepaald door twee factoren: toerental en bladinstelhoek.

waarschijnlijk 1 van de hoofdtandwielen los.

+1
als je de heli uit hebt staan,houd dan de tandwielen vast, probeer dan eens een van de twee bladhouders te bewegen.
als een van de twee bladhouders meebeweegt, krijgt hij niet genoeg energie via de as,
waardoor hij niet genoeg lift creëert, en de torsie van de andere as, laat de heli dan om z'n as draaien...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back