M
mark
Guest
Ik zal mijn Hilux eens voorstellen.
Het is geen Highlift onderstel, maar een SCX10 van Axial.
Waarom de overstap van chassis? Wel, als volgt:
Ik wilde er een 2de chassis bij, het high-lift chassis voor de show, en het SCX10 chassis voor de prestaties.
De prestatie's zijn er gigantisch op vooruit gegaan, de ruimte niet, omdat bij de SCX10 de spur in het middenzit, en zijn favoriete kostje is draden.
Genoeg letters, foto's zijn veel leuker:
Zo begon de Hilux zijn leven:
Standaard 1,9, ongelockt en ongelijmd. Kwam dus niet ver, zag er ook niet uit.
Al snel 2,2 Gmade, met idioot grof profiel.
Rijdt zeer lekker op zand, modder en andere losse troep
Hier nog op het High-lift chassis, reed lekker, maar was het net niet helemaal
Voor de gein tussendoor nog een verkeersbord erop geprakt.
Stond stoer, reed voor geen meter door het hoge zwaartepunt:
Het Axial SCX10 chassis, met de standaard 1,9 Fi's.
Inspiratiebron was deze: (let op!!, niet de mijnes)
Keertje testen omhoog de prullenbak op.
Weinig nut natuurlijk, maar je moet wat te doen hebben natuurlijk

Een keertje samen wezen rijden met me pa op de maasvlakte.
Hilux nog op het High-lift chassis, SCX10 chassis in de testfase.
Leuke foto van de Hilux, nog op het High-lift chassis:
Toen was de montage van de Hilux op het SCX10 chassis een feit:
Vlak na deze foto de 2,2 Gmade gemonteerd, en wezen rijden in los zand.
Allemachtig, dat rijdt 10x zo goed als een HIgh-lift chassis.
Toen begon het te kriebelen dat ie nog steeds zo wit was.
Het aanbod van Coen(=SpeedieRC) kon ik niet weerstaan.
Hilux kap terug van Coen, alles er weer aangeschroeft, incl extra led'jes.
Alle led gaten zijn gevuld, op 5 na. de knipperlichten voor en achter, en het achteruit rijlicht.
Die komen mischien later wel, maar dat zien we wel weer.
14 Maart was het dan zover, de meeting via Tamiyagekken.nl(voortaan noem ik het TG) op de Utrechtse Heuvelrug( voortaan noem ik het UH)
Dik 30 man(en vrouw) waren aanwezig, veel lol gehad.
1,5 uur gewandeld door het bos, was zeer leuk, ik was al meerdere keren op de UH geweest, maar ik had alleen nog maar "de Walk" meegemaakt.
Ik heb geen foto van de achterkant, die is ook schitterend, maar die ben ik volkomen vergeten te nemen.
Mijn elektra:
Robbe FC-16 icm Robbe 8 kanaals ontvanger.
Robbe Rookie truck regler
LRP 80T of Mabuchi 35T
2x Hitex 6KG digitale servo
12 kanaals multiswitch van Cheeta hier op het forum
9x 32000MCD led naar voren gericht(4x voorbumper, 5x rollbar)
5x gloeiende spijker achter
4x gele led aan de zijkant als markering.
2x zwaailicht op het dak
3Racing lier met King Kong XL haak.
Dat is de elektra die erin zit. Ik ben er heel tevreden mee, en ik wil Coen nogmaals bedanken voor het geweldige spuitwerk wat hij geleverd heeft.
De Hilux is echt een werkpaardje, komt heel ver op de UH, ook in Purmerend bij MvW.
Voor de geïnteresseerde die willen weten wat er met het High-lift chassis is gebeurt;
Daar staat nu een 1:16 MAN op, met rolkooi. De opbouw heb ik gekregen van Jason(Import Scooby). Deze auto presteert zo leuk, zeker nu er 1,55 Mud Slingers onder zitten, binnenkort nog eens stevig aan de kaak voelen.
Het is geen Highlift onderstel, maar een SCX10 van Axial.
Waarom de overstap van chassis? Wel, als volgt:
Ik wilde er een 2de chassis bij, het high-lift chassis voor de show, en het SCX10 chassis voor de prestaties.
De prestatie's zijn er gigantisch op vooruit gegaan, de ruimte niet, omdat bij de SCX10 de spur in het middenzit, en zijn favoriete kostje is draden.
Genoeg letters, foto's zijn veel leuker:
Zo begon de Hilux zijn leven:

Standaard 1,9, ongelockt en ongelijmd. Kwam dus niet ver, zag er ook niet uit.
Al snel 2,2 Gmade, met idioot grof profiel.
Rijdt zeer lekker op zand, modder en andere losse troep
Hier nog op het High-lift chassis, reed lekker, maar was het net niet helemaal


Voor de gein tussendoor nog een verkeersbord erop geprakt.
Stond stoer, reed voor geen meter door het hoge zwaartepunt:

Het Axial SCX10 chassis, met de standaard 1,9 Fi's.

Inspiratiebron was deze: (let op!!, niet de mijnes)

Keertje testen omhoog de prullenbak op.
Weinig nut natuurlijk, maar je moet wat te doen hebben natuurlijk


Een keertje samen wezen rijden met me pa op de maasvlakte.
Hilux nog op het High-lift chassis, SCX10 chassis in de testfase.

Leuke foto van de Hilux, nog op het High-lift chassis:

Toen was de montage van de Hilux op het SCX10 chassis een feit:

Vlak na deze foto de 2,2 Gmade gemonteerd, en wezen rijden in los zand.
Allemachtig, dat rijdt 10x zo goed als een HIgh-lift chassis.
Toen begon het te kriebelen dat ie nog steeds zo wit was.
Het aanbod van Coen(=SpeedieRC) kon ik niet weerstaan.
Hilux kap terug van Coen, alles er weer aangeschroeft, incl extra led'jes.


Alle led gaten zijn gevuld, op 5 na. de knipperlichten voor en achter, en het achteruit rijlicht.
Die komen mischien later wel, maar dat zien we wel weer.
14 Maart was het dan zover, de meeting via Tamiyagekken.nl(voortaan noem ik het TG) op de Utrechtse Heuvelrug( voortaan noem ik het UH)
Dik 30 man(en vrouw) waren aanwezig, veel lol gehad.
1,5 uur gewandeld door het bos, was zeer leuk, ik was al meerdere keren op de UH geweest, maar ik had alleen nog maar "de Walk" meegemaakt.


Ik heb geen foto van de achterkant, die is ook schitterend, maar die ben ik volkomen vergeten te nemen.
Mijn elektra:
Robbe FC-16 icm Robbe 8 kanaals ontvanger.
Robbe Rookie truck regler
LRP 80T of Mabuchi 35T
2x Hitex 6KG digitale servo
12 kanaals multiswitch van Cheeta hier op het forum
9x 32000MCD led naar voren gericht(4x voorbumper, 5x rollbar)
5x gloeiende spijker achter
4x gele led aan de zijkant als markering.
2x zwaailicht op het dak
3Racing lier met King Kong XL haak.
Dat is de elektra die erin zit. Ik ben er heel tevreden mee, en ik wil Coen nogmaals bedanken voor het geweldige spuitwerk wat hij geleverd heeft.
De Hilux is echt een werkpaardje, komt heel ver op de UH, ook in Purmerend bij MvW.
Voor de geïnteresseerde die willen weten wat er met het High-lift chassis is gebeurt;

Daar staat nu een 1:16 MAN op, met rolkooi. De opbouw heb ik gekregen van Jason(Import Scooby). Deze auto presteert zo leuk, zeker nu er 1,55 Mud Slingers onder zitten, binnenkort nog eens stevig aan de kaak voelen.