Mijn Honey bee will niet hoger dan 1 meter

  • Topicstarter Topicstarter Gallas
  • Startdatum Startdatum
Ik denk ook dat het aan je lipo ligt, wat voor een lader heb je erbij ?
en heb je hem al eens gebalanceerd ? anders kan het zijn dat 1 cel al kapot is waardoor die zowiezo minder kracht heeft.

en tot hoeveer laat je je lipo altijd leeg lopen ? op het moment dat je merkt dat ie minder kracht krijgt is die eigenlijk al te ver leeg.
 
Ik denk ook dat het aan je lipo ligt, wat voor een lader heb je erbij ?
en heb je hem al eens gebalanceerd ? anders kan het zijn dat 1 cel al kapot is waardoor die zowiezo minder kracht heeft.

en tot hoeveer laat je je lipo altijd leeg lopen ? op het moment dat je merkt dat ie minder kracht krijgt is die eigenlijk al te ver leeg.

Ik vlieg mijn lipo altijd leeg totdat mijn Honeybee niet meer van de grond komt. Dan is de spanning nog boven de 3,3V per cel. Dat is toch ruim genoeg?
 
Een voltmeter is altijd handig om in de buurt te hebben. Een simpele kost nog geen 10 euro ;)

Wat gebeurt er precies als je opstijgt? Geef je gas, hij stijgt, en hoor je daarna het toerental afnemen en zakt hij dan naar beneden?

Hoeveel gas moet je geven om op te stijgen?

Wat ook handig is om je woonplaats te vermelden. Misschien woont er wel iemand in de buurt die je wel even wilt helpen...

Groet,

Ludo

rond de 3 kwart om op te stijgen maar gaat erg moeizaam
ja hij gaat ong een meter hoog dangaat i langzaam weer naar beneden

In woon in amsterdam west in de buurt van westerpark
 
Ik denk ook dat het aan je lipo ligt, wat voor een lader heb je erbij ?
en heb je hem al eens gebalanceerd ? anders kan het zijn dat 1 cel al kapot is waardoor die zowiezo minder kracht heeft.

en tot hoeveer laat je je lipo altijd leeg lopen ? op het moment dat je merkt dat ie minder kracht krijgt is die eigenlijk al te ver leeg.


gebalanceerd weet eerlijk gezegt niet wat dat inhoudt
Ik heb de E Sky ek2-0851 lader die heb ik er standaard bijgekregen
ik vlieg totdat ik merk dat hij helemaal niet meer opstijgt dan laad ik hem weer op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
balanceren bij een fp wil zeggen, de rotorbladen goed buigen en je paddles recht en goed horizontaal zetten.

of je motortje is kapot, zijn flutmotortjes

groet
 
Laatst bewerkt:
Balanceren van je lipo en meer:

Een LiPo wordt met een constante spanning geladen. Het laadproces begint met een lagere stroom tot de spanning 3.6 volt per cel is. Bij een lage spanning mag de stroom niet hoger zijn dan 0.1 A. De laadspanning mag niet hoger zijn dan 4.235 volt per cel, dit wordt continue in de gaten gehouden door de ballencer. Aan het eind van het laadproces zakt de stroom weer terug naar 0.1A om rustig naar de maximale spanning te komen. Tijdens het laad proces kan het voorkomen dat de een cel voller raakt dan één van de andere cellen. Tijdens het laden willen we niet dat er in één cel bijvoorbeeld. 3.7 volt zit en een andere 4 volt. Dit omdat de lader de legere cel nog steeds wil laden. Het gevolg is dat de volle cel overladen word. Om dit te voorkomen moet er altijd een ballencer geplaatst worden tussen alle in serie geschakelde cellen van de accu.

o Gebruik alleen een speciaal voor LiPo accu's ontwikkelde lader. Het gebruik van een ander type lader kan resulteren in brand en/of explosies;
o Laad altijd in combinatie met bijbehorende ballencer en leg de accu daarbij altijd op een onbrandbare, hittebestendige en niet geleidende ondergrond en niet in de buurt van een object wat warmte afgeeft. Houd brandbare of licht ontvlambare voorwerpen uit de buurt. Op het moment dat de ballencer ziet dat er verschil in spanning is tussen de verschillende cellen gaat hij bepaalde cellen minder belasten, net zolang tot alle cellen allemaal even vol zijn;
o Laat de accu altijd afkoelen voor je hem weer oplaad;
o Laad de accucellen nooit met een verkeerde polariteit. Wanneer de accu's foutief gepoold worden geladen, ontstaan er abnormale chemische reacties en wordt de accu onbruikbaar;
o De temperatuur van een LiPo mag nooit lager dan 0 en niet hoger dan 45 graden zijn tijdens het laden;
o Zorg ervoor dat de temperatuur van LiPo cellen in geen geval boven de 60°C komt. LiPo cellen die warmer worden dan 60°C kunnen stuk gaan en zelfs in brand vliegen;
o Haal de accu altijd eerst uit de helikopter;
o LiPo's zijn niet bestand tegen overladen, ook niet als de laadstroom klein is. Een overladen LiPo verandert in een levensgevaarlijke brandbom.
 
Balanceren van je lipo en meer:

Een LiPo wordt met een constante spanning geladen. Het laadproces begint met een lagere stroom tot de spanning 3.6 volt per cel is. Bij een lage spanning mag de stroom niet hoger zijn dan 0.1 A. De laadspanning mag niet hoger zijn dan 4.235 volt per cel, dit wordt continue in de gaten gehouden door de ballencer. Aan het eind van het laadproces zakt de stroom weer terug naar 0.1A om rustig naar de maximale spanning te komen. Tijdens het laad proces kan het voorkomen dat de een cel voller raakt dan één van de andere cellen. Tijdens het laden willen we niet dat er in één cel bijvoorbeeld. 3.7 volt zit en een andere 4 volt. Dit omdat de lader de legere cel nog steeds wil laden. Het gevolg is dat de volle cel overladen word. Om dit te voorkomen moet er altijd een ballencer geplaatst worden tussen alle in serie geschakelde cellen van de accu.

o Gebruik alleen een speciaal voor LiPo accu's ontwikkelde lader. Het gebruik van een ander type lader kan resulteren in brand en/of explosies;
o Laad altijd in combinatie met bijbehorende ballencer en leg de accu daarbij altijd op een onbrandbare, hittebestendige en niet geleidende ondergrond en niet in de buurt van een object wat warmte afgeeft. Houd brandbare of licht ontvlambare voorwerpen uit de buurt. Op het moment dat de ballencer ziet dat er verschil in spanning is tussen de verschillende cellen gaat hij bepaalde cellen minder belasten, net zolang tot alle cellen allemaal even vol zijn;
o Laat de accu altijd afkoelen voor je hem weer oplaad;
o Laad de accucellen nooit met een verkeerde polariteit. Wanneer de accu's foutief gepoold worden geladen, ontstaan er abnormale chemische reacties en wordt de accu onbruikbaar;
o De temperatuur van een LiPo mag nooit lager dan 0 en niet hoger dan 45 graden zijn tijdens het laden;
o Zorg ervoor dat de temperatuur van LiPo cellen in geen geval boven de 60°C komt. LiPo cellen die warmer worden dan 60°C kunnen stuk gaan en zelfs in brand vliegen;
o Haal de accu altijd eerst uit de helikopter;
o LiPo's zijn niet bestand tegen overladen, ook niet als de laadstroom klein is. Een overladen LiPo verandert in een levensgevaarlijke brandbom.

Ik gebruik gwn de orgineel lader
kga de lipo morgen ff testen met een voltage-meter, jullie horen nog van me:)
 
heej Jongens

Heb de batt getest en hij zat op 8.5 terwijl het een 7.5 maar dat zit wel goed. Nu zal het de moter zijn denk moet ik ff een nieuwe bestellen,
ga alleen zaterdag 17 dagen naar mallorca dus dat komt erna wel.

jullie horen na de vankantie van mij

Bedankt:)
 
Jep, lipo lijkt goed te zijn!

Ik ben benieuwd! Waar woon je in de buurt? Misschien heb ik nog wel een motortje voor jouw om te testen...
 
Jep, lipo lijkt goed te zijn!

Ik ben benieuwd! Waar woon je in de buurt? Misschien heb ik nog wel een motortje voor jouw om te testen...

Woon in amsterdam west in de buurt van westerpark

Je hoort over twee weken van mijn ga morgen naar mallorca

:-D
 
Back
Top