Mijn Hong Nor Ultra LX Pro

Sinds kort heb ik deze buggy gekocht. afgelopen weekend de boel schoongemaakt en enkele tandwielen vervangen. Motor en versnellingsbak goed geplaatst en dat soort dingen.

Motortje startte prima. 2 keer aan het koortje trekken en hij liep. Zodra ik de remde of de auto op de grond zette sloeg hij af. Na de sproeier iets verdraaid te hebben pakte het motortje goed op naar max toeren.

Zal dus nog met de stationair sproeien moeten stoeien denk ik.
Hoe kan ik uitsluiten dat het de koppeling is?
Weet iemand waar ik meer kan vinden over dit motortje? Zoals de standaard instellingen van de carburateur?
Welk type motortje is dit? Weet iemand het merk?

full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat motortje wordt ook veel los verkocht door PK Racing in Dordrecht. Het is inderdaad een Force motor en de standaard instelling van de midden- en hoge toerensproeier is 'flush' of te wel de achterkant van de sproeiers moeten gelijk aan de behuizing staan. De stationair schroef moet de gasschuif ca. 5mm openen.
Als dat motortje goed is (dus niet beschadigd of versleten) dan is hij echt eenvoudig af te stellen en loopt goed. Hij heeft een brede afstel range, en met beide sproeiers 'flush' start en loopt de motor al zeer goed.

Afgelopen zondag heb ik hem inderdaad voor het eerst gestart. Was met de buggy bij PK racing geweest en daar werd verteld dat de compressie nog heel erg goed was. 2 keer trekken en het motortje liep. Dat was boven mijn verwachting. Vroeger een auto van carson gehad. Type enzo weet ik niet meer maar deze kreeg ik met geen mogelijkheid goed rijdend. Deze was starten en lopen. Nu alleen de stationair afstelling even goed zetten. Dit ga ik vanmiddag proberen. Loop met een kapotte schouder dus kan niet lang bezig. Morgen operatie, dus dan wordt het een tijdje niks doen......

Bedankt voor de info over de standaard instelling. Hier heb ik vannacht nog naar zitten zoeken op internet.... kwam op dezelfde info.;)

Dat motortje wordt ook veel los verkocht door PK Racing in Dordrecht. Het is inderdaad een Force motor en de standaard instelling van de midden- en hoge toerensproeier is 'flush' of te wel de achterkant van de sproeiers moeten gelijk aan de behuizing staan. De stationair schroef moet de gasschuif ca. 5mm openen.
Als dat motortje goed is (dus niet beschadigd of versleten) dan is hij echt eenvoudig af te stellen en loopt goed. Hij heeft een brede afstel range, en met beide sproeiers 'flush' start en loopt de motor al zeer goed.

Hmmzz, daarstraks de standaard instellingen terug gezet, wilde ik starten trek ik de starter stuk.... Over een tijdje starter repareren en opnieuw proberen.

niet een bijzonder nuttige bijdrage van mijn kant, maar het valt mij op dat deze buggy ontzettend veel overeenkomsten heeft met mijn vintage Protech Phaser RS4 buggy.

Leuk om dit hier te zien en te lezen dat PK racing hier materiaal voor levert. Onderdelen van protech zijn namelijk erg slecht leverbaar.

Veel plezier ervan!

Of het dezelfde is dat durf ik je niet te zeggen. maar PK Racing heeft in elk geval alles voor deze auto op voorraad en ze helpen je goed!!

niet een bijzonder nuttige bijdrage van mijn kant, maar het valt mij op dat deze buggy ontzettend veel overeenkomsten heeft met mijn vintage Protech Phaser RS4 buggy.

Leuk om dit hier te zien en te lezen dat PK racing hier materiaal voor levert. Onderdelen van protech zijn namelijk erg slecht leverbaar.

Veel plezier ervan!

Back