mijn hpi heeft geen compressie meer

• Topicstarter Topicstarter M3 SMGII
  • Startdatum Startdatum
M

M3 SMGII

Guest
Help!!
Mijn hpi heeft geen compressie meer, als ik aan het vliegwiel draai, dan zit er geen weerstand meer in :evil:
Is mijn motortje nu dan klaar voor de vuilbak??
Als ik de wagen start, met de rotorstart, dan spuit er ergens nitro uit, waar vind ik niet en weet ik niet. :cry:

Hoe zou dit allemaal komen??
Krijg hem niet meer gestart

een liter of 3
Ik weet al waar de nitro uitkomt, ze komt uit de backplate van mijn rotostart. De meenemer zit vol met nitro en daarnet wat afterrun oil erin gedaan en kwam er weer langs achter eruit

zit heeeeeel vast.
Krijg hem toch maar niet gestart.
De motor klinkt ook anders als ik de rotostart erin steek. Dat zou wsl komen door geen compressie in de motor
motor reviseren??

ik dnek dat je hem heb verzopen dna moet je ven wahcten en dan nog een keer proberen anders weet ik het ook niet meer

ja dat is hem ook. Maar een verzopen motor is kapot of toch niet?
Iik ben 99% zeker dat hij verzopen is, wat moet je dan doen??

Gloeiplug eruit, auto ondersteboven en een paar keer aan de trekstarter trekken (bij jou eventjes de rotostart erop houden), gloeiplug er weer in en opnieuw proberen.
Maar een verzopen motor is niet kapot of versleten. Volgens mij kan het ook niet zo zijn dat je door een verzopen motor opeens geen compressie meer hebt [correct me if I'm wrong ;))

ltr

dat heb ik al gedaan, bougie eraf en dan starten, maar wil nog steeds nie starten.
Hoe komt dat ik geen compressie meer heb, heb wel heel klein beetje compressie, maar tis nie zo veel als vroeger

tja na loop van tijd verslijt een motor wel, maar zeker nog niet na 3 liter.

Heb je de motor goed ingelopen ?
alle schroeven goed vast (koelkop, backplate enz...)
trekstarter of roto die doorslipt ?

Het lijk we inderdaad de one way lager die achter de trekstarter,die te vet is,waardoor ie over de as gijd,omf de lager is misschien wel brak.

Maar,mak ehm eerst goed schoon,dt de motor bijna geen compressie heeft,lijkt me sterk :D

Kijk ook eventjes of de schroeven van de cilinderkop wel goed vast zitten,die willen nog wel eens los zitten,waardoor de compressie ook weg valt.

ok thx voor de info
ik heb nog niet naar de one way lager gekeken, daar zal wsl het probleem zitten.
Laat jullie nog allemaal iets weten hoe et gegaan is

Als je geen compressie meer hebt, kan het zijn dat je een gat in je zuiger hebt doordat de motor te heet is geweest. Of zand/viezigheid door bijv. rijden zonder liuchtfilter of via de gloeiplug, dan slijt de zuiger/cilinderwand nogal snel.

Als je de gloeiplug eruit hebt, zie je dan de zuiger op en neer gaan als je start? (kijk uit voor nitro dat er uit kan spatten als de motor wat verzopen is). Is dat niet het geval, dan bestaat de kans dat de meenemer (een klein pennetje) tussen de krukas en startwieltje weg is (mijn was versleten). Het eenrichtingslager krijg je alleen stuk met veel zand en/of behandelen met remmenreiniger (grondig ontvetten). Als dat pennetje los is, bestaat de kans dat deze ook vrolijk door je blok/zuiger/lager is gegaan en de nodige schade heeft aangericht.

Wanneer de zuiger wel beweegt, zou ik de cilinderkop en compressie/verbrandingskamer er even afhalen. Controleer of de zuiger niet beschadigd is. Controleer ook de cilinderwand op vertikale streepjes (ingesleten door zand/vuil) en of er zo'n 2 mm onder de bovenkant geen voelbaar randje is ontstaan (cilinderbus versleten). Denk er wel aan dat je bij het in elkaar zetten absoluut vuilvrij werkt. Elk vuiltje kan desastreuze gevolgen hebben...

Controleer ook de schroefjes van je back plate. Deze willen nog wel eens los komen. Zorg ook dat de boutjes van je koelkop goed vast zitten. Verder niet in paniek raken en rustig kijken waar het fout gaat. Vragen kan je hier altijd stellen, wordt altijd op geantwoord.

Sleurhutje zei:
Als je geen compressie meer hebt, kan het zijn dat je een gat in je zuiger hebt doordat de motor te heet is geweest. Of zand/viezigheid door bijv. rijden zonder liuchtfilter of via de gloeiplug, dan slijt de zuiger/cilinderwand nogal snel.

Als je de gloeiplug eruit hebt, zie je dan de zuiger op en neer gaan als je start? (kijk uit voor nitro dat er uit kan spatten als de motor wat verzopen is). Is dat niet het geval, dan bestaat de kans dat de meenemer (een klein pennetje) tussen de krukas en startwieltje weg is (mijn was versleten). Het eenrichtingslager krijg je alleen stuk met veel zand en/of behandelen met remmenreiniger (grondig ontvetten). Als dat pennetje los is, bestaat de kans dat deze ook vrolijk door je blok/zuiger/lager is gegaan en de nodige schade heeft aangericht.

Wanneer de zuiger wel beweegt, zou ik de cilinderkop en compressie/verbrandingskamer er even afhalen. Controleer of de zuiger niet beschadigd is. Controleer ook de cilinderwand op vertikale streepjes (ingesleten door zand/vuil) en of er zo'n 2 mm onder de bovenkant geen voelbaar randje is ontstaan (cilinderbus versleten). Denk er wel aan dat je bij het in elkaar zetten absoluut vuilvrij werkt. Elk vuiltje kan desastreuze gevolgen hebben...
de zuiger werkt nog perfect. Hij gaat op en neer
ik zal eens kijke als ik tijd heb naar de cilinder en zuiger.

hoeveel liter kan zo een motor eigenlijk zuipen voor hij kapot is?

gumball3000 zei:
hoeveel liter kan zo een motor eigenlijk zuipen voor hij kapot is?

dat verschilt. hangt van je afstelling af, hoe je hem onderhoud, hoeveel procent nitro(hoe meer nitro, hoe meer toeren, hoe meer slijtage) e.d.
sommige motore kunnen wel 25 tot 30 liter mee(x gehoord/gelezen) terwijl miss andere motortjes bij 15 liter de geest al geven. kortom, hangt geheel van je afstelling af, en hoe je met je spullen omgaat.

Groeten,

Ruben

Back