mijn model met branstof motor heeft toch het laagste gewicht

  • Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Dat is idd wel errug klein, maar ik vond dit tog ook al aan de kleine kant;
afb1729.jpg
 
Brandstof vliegen met micro-mag :D

In artikel staat als vervanging voor notebook batterijen ed..
Denk dat het in een kantoor toch lastig wordt als de notobook's 2 takt lawaai staan te maken..
De harddiske en ventilatoren van tegenwoordig zijn al lawaaierig genoeg!
En bij de benzinepomp: 1 drupje benzine voor mijn notebook graag... :lol:
 
hmmm het geheel aan een klein generatortje bouwen.... dan wordt het wel een hele rare combi... toestel vliegt met electromotor die voorzien wordt van stroom door een aan een brandstofmotor gekoppelde generator...

groet,

vinze
 
Robin Melchior zei:
Dat is idd wel errug klein, maar ik vond dit tog ook al aan de kleine kant
Een Webra Record? 1,5 cc is toch niet zo klein?
Een Cox Tee Dee .010 is nog ~10x kleiner...
 
Nog kleiner met CO2.
http://www.samsmodels.demon.co.uk/gasparin.html

Even over oorspronkelijk artikel.
Kijk ook eens naar persbericht van University of Birmingham waar thesun.co.uk het verhaar vandaan heeft.
http://www.newscentre.bham.ac.uk/release.htm?releaseId=580&latest=6

Daar staat: Fabrikage van een batterij kost 2000 keer zoveel energie als het ding kan leveren.
En ook: laden van je telefoon met een "shot of lighter flued"

In thesun.co.uk beschreven als:
At present, charging an ordinary battery to deliver one unit of energy involves putting 2,000 units into it
Hier praten ze over dat laden 2000 keer de energie kost.

Ook beweren ze dat het motortje 2 jaar loopt op een "single squirt" aansteker vloeistof. Dat wordt in het persbericht dus ook nergens beweert.

In
Kortom. bij thesun.co.uk hebben ze er dus geen moer van het persbericht begrepen. Fraai stukje journalistiek.

Neemt niet weg dat dit motortje mogelijkheiden bied.
 
Back
Top