Mijn nieuw F3C machien

Ajaj Jos,

Dat doet pijn om te vernemen. Helaas is de ex3 gewoon een akelig dure machine. Maar je hebt wel de allermooiste F3c machine daarmee. Jammer dat je er zo kort van hebt mogen genieten.

Steven.

Hoi Wim,

Het vermoeden gaat zeer sterk naar de 5volt regelaar. Alles nogmaals afgespeeld in mijn visueel geheugen en het is duidelijk dat ik op een bepaald moment geen spanning meer had. De heli is dan beginnen te piroetten en naar alle kanten te sturen door spanningsloze servo's. Gevolg weer de grond in. Dat is de 4X op 8 maanden tijd. Maar we blijven lachen. Tijd voor een nieuwe upgrade.

mvg

Jos

Jos,
wat een pech, het lijkt je niet gegund ...
Kan het zijn dat je vergeten was de externe ontvanger-accu op te laden ? Heb je die gecontroleerd na je "vlucht" ?
Welke 5V regelaar had je in gebruik ?

Ik heb zelf zeer goede ervaring met die van hobbyking: turnigy ubec 15A, ik vlieg er al een jaar probleemloos mee, evenals Michiel. Ik weet dat het Chinese troep lijkt maar Gerd Giese heeft hem ook getest en zeer goed bevonden. zie deze pagina, bijna onderaan :      BEC + SBEC Mesungen

Bas

Hoi Bas,

het is een Emcotec 5V die er op zat toen ik vorig jaar de heli over nam. De lipo batterij heb ik vervangen. De nieuwe lipo is een 2S/ 7.4V/ 4700mA/ 30C. Iets wat over kill maar nooit problemen mee gehad. Zelf nu niet, de batterij aan de ladder op ontlaadfunctie en 5A blijft ie goed houden. Ik heb het vermoeden dat de regelaar een losse soldering heeft overgehouden van een vorige crach. Dus weg er mee. Alles opnieuw nakijken, dubbel stresse test en vervangen wat mij niet aanstaat. En we zien ze weer vliegen.

groeten

Jos

Back