Hallo allemaal,
Ik heb sinds vandaag mijn eigen "mobiele" laadstation.
De 2x Graupner voedingen + 2x ThunderPower 1010 laders.
Beide laders op vol vermogen, 6s laden met 8,25 ampere
Mijn laatste aanwinst.
Dit wilde ik even met jullie delen, het bestaat uit:
2x 20ampere Graupner voedingen
2x ThunderPower 1010 laders + 210 balancers
1x 1,75kwadraat zelfgemaakt verlengsnoer
1x Koffertje van de Formido waar ik het ingebouwd heb
1x Kipor 1300TC generator
Al deze dingen zitten dus netjes weggebouwd in het koffertje, het deksel is afneembaar dus daar kan ik netjes mijn accu's in leggen tijdens het laden. Zo hoeven ze nooit in nat gras te liggen.
Nu hoor ik sommige al denken; Maakt dat niet veel herrie??
Nou deze Kipor 4-takt generator maakt zo'n 54-59 dB(a) op 7 meter afstand en regelt zelf het gas, dus is lekker stil en verbruikt ook niet (te)veel. Ik heb hem gekocht bij www.toolplus.nl en dat is best aan te raden, 2 jaar garantie en ik kon goed met hem onderhandelen over de prijs :wink:
Ik had ook een "zware" loodaccu kunnen kopen, maar dat was ook redelijk duur en veel gedoe... en leeg = leeg, als je veel wil vliegen met maar 2 accu's zul je best veel moeten laden dus accu's voldoen vaak niet. Ook op de meeste clubs waar ik geweest ben is de 12v stroomvoorziening niet berekend op meerdere laders die 20 ampere trekken
Ook kan ik fijn mijn laptop met de generator voeden.
Fijne feestdagen!
Richard
Ik heb sinds vandaag mijn eigen "mobiele" laadstation.
De 2x Graupner voedingen + 2x ThunderPower 1010 laders.
Beide laders op vol vermogen, 6s laden met 8,25 ampere
Mijn laatste aanwinst.
Dit wilde ik even met jullie delen, het bestaat uit:
2x 20ampere Graupner voedingen
2x ThunderPower 1010 laders + 210 balancers
1x 1,75kwadraat zelfgemaakt verlengsnoer
1x Koffertje van de Formido waar ik het ingebouwd heb
1x Kipor 1300TC generator
Al deze dingen zitten dus netjes weggebouwd in het koffertje, het deksel is afneembaar dus daar kan ik netjes mijn accu's in leggen tijdens het laden. Zo hoeven ze nooit in nat gras te liggen.
Nu hoor ik sommige al denken; Maakt dat niet veel herrie??
Nou deze Kipor 4-takt generator maakt zo'n 54-59 dB(a) op 7 meter afstand en regelt zelf het gas, dus is lekker stil en verbruikt ook niet (te)veel. Ik heb hem gekocht bij www.toolplus.nl en dat is best aan te raden, 2 jaar garantie en ik kon goed met hem onderhandelen over de prijs :wink:
Ik had ook een "zware" loodaccu kunnen kopen, maar dat was ook redelijk duur en veel gedoe... en leeg = leeg, als je veel wil vliegen met maar 2 accu's zul je best veel moeten laden dus accu's voldoen vaak niet. Ook op de meeste clubs waar ik geweest ben is de 12v stroomvoorziening niet berekend op meerdere laders die 20 ampere trekken

Ook kan ik fijn mijn laptop met de generator voeden.
Fijne feestdagen!
Richard