Mijn nieuwe setup voor easystar (I)

Ok, begrijp het al een stukje beter nu... Thanx!

Kan wel niet volgen hoe het eigenlijk echt komt dat de elco's dan door warmte stuk gaan? Ik ken de theorie die verklaard dat door zelfinductie een magnetisch veld wordt opgewekt wanneer stroom door een geleider loopt. En dan is het ook logisch dat die elkaar gedeeltelijk opheffen indien je de geleiders naast elkaar legt (of twist). Maar hoe wekt dit dan warmte op in die elco's? Daarbij heft je dan nog eens de electromagnetische werking gedeeltelijk op door te twisten...

Zou warmte eerder linken aan stroom en draaddoorsnede, maar dat is het in dit geval dus niet :)
Nu ja, niet dat ik me er super in wil verdiepen hoor, maar die vraag kwam gewoon in me op...

Als ik het goed heb wordt een deel wordt iig gebufferd in de condensator en pieken worden afgevlakt.
En deel sluiten die condensatoren de wisselspanning op de lijnen kort?

En dat is dus vermogen wat je opstookt en zo worden ze warm.

Low ESR condensatoren hebben een lagere weerstand en zo worden ze dus minder warm.

Heb er nu een gewone bij gesoldeerd maar low ESR is beter. Deze dus besteld op Ebay.

bv
New 10 x Nippon NCC 35V 330uF 105°C 10x16 KME Motherboard Low ESR Caps Capacitor | eBay

Laatst bewerkt:
Even tussendoor: Mijn oudste zoontje van 6 wil volgend jaar ook leren vliegen. Waarschijnlijk zal dat met een EasyStar I zijn. Bij de ARF versie zit de Permax 400 motor en schroef, geen snelheidsregelaar, geen accu en geen servo's.

De RTF versie kwam met regelaar, servo's en NiCd accu als ik het goed voor heb (tenminste zo heb ik er ooit wel ns een gezien, met blauwe vleugels). Ik zou eerder voor een Lipo willen gaan. Moet dat dan een 3s zijn of is 2s voldoende? Ik heb ergens gelezen dat net iets minder dan 200 gr perfect is ivm CG.

Welke regelaar is geschikt? 9 grams budgetservo's lijken me ook voldoende.

Back