Mijn nieuwe Shockie

Na de diverse mid-airs de afgelopen keer in Alphen ben ik maar begonnen aan een nieuwe Shockflyer:

afb16712.jpg

afb16713.jpg

Vliegklaar gewicht 157 gram.

Hopen dat deze wat langer meegaat :D

Groeten,
Marcel

Kijk zo gaat ie goed ja, veel leuker dan allemaal dezelfde schockies van ikarus. Kijken of we morgen nog wat verder kunnen komen met die Knuffel van je :wink:

Groeten Jeroen

Hehe, eindelijk standaard versteviging van de staart ipv naar tig vluchten/crashes.
Alleen nu nog proberen om bij de volgende het spul ook een beetje symmetrisch aan te brengen :lol:

Rick

Helaas voor Marcel was de Fokker DR1 ook op oorlogspad in Alphen.....
Een geruststelling.. Wij zijn er niet zondag a.s. ;)

Peter

dit is mijn nieuwste
afb17051.jpg

afb17052.jpg

Technische Daten
Spannweite ca. 600 mm
Länge ü.a. ca. 590 mm
Tragflächeninhalt ca. 7,83 dm²
Höhenleitwerksinhalt ca. 2,28 dm²
Gesamtflächeninhalt ca. 10,11 dm²
Fluggewicht ca. 145 g
Gesamtflächenbelastung ca. 14,3 g/dm²

Welke aandrijving die ik ga gebruiken weet ik nog niet, maar ik denk zo in de richting van een typhoon 5 3 D. Ik heb hem nog niet in mijn bezit , hopelijk komt hij volgende week thuis, ( gekocht in duitsland voor verschiet niet 13,95 euro , wat het zal zijn weet ik niet hopelijk word het wat ) er is wel geen richtingsroer voorzien, normale aandrijving is inderdaad met sp 300.

@Simendewulf
Aangezien de spanwijdte maar 60 cm is denk ik dat je het model op ongeveer 100 gram vliegklaar moet houden. Dit wanneer je dezelfde vliegeigenschappen wilt behouden als een normale shock.

Ziet er inderdaad wel erg leuk uit en niet duur!!

Groeten Jeroen.

de turboraven is altijd al een van mijn favorieten geweest. Ga hem denk ik ook eens op het verlanglijstje zetten 14.95 is geen geld.

maar aandrijving met een speed 300 en gunther... iemand al een idee voor een vertraagde uitvoering?

groet,

vinze

ps mischien knipje en verdergaan in een nieuw draadje?

misschien iets voor mij, waar geen aandrijving van 100 euro ophoeft, en dan vind ik het misschien nog wel leuk ook :D

ergens filmpjes van dat ding met speed 300 aandrijving ?

@Dick of Simen,

haha Graupner gaat de strijd dus aan met Ikarus :D

Kun je me iets vertellen over de beslag set? Hoe zit het met de koolstof strips en de aansturing? (Deze is net zo duur als alleen de 'koolstof' set van Ikarus).

Alvast dank,

Cpt. Ed

de koolstof strip zit erbij alleen de roerhoorntjes zijn van plastic.

voor 39.95 heb je trouwens de set inclusief motor en regelaar.!

groet,

vinze

met de std sp300/7.2 en gunther alleen geschikt voor het betere ragwerk, niet voor de rondhangjeugd..

Eindelijk zijn ze er, de nieuwe van ZN LINES, stukken groter of een normale schokkie. ik heb al betere konstruktie's gezien , en voor die prijs mochten de rudderaansturingen, toch wel anders zijn

afb17267.jpg

afb17268.jpg

Back