Mijn ontvanger geeft rare signalen

• Topicstarter Topicstarter Jon van Dijk
  • Startdatum Startdatum
J

Jon van Dijk

Guest
Ik ben 2 weken achter elkaar gaan varen en heb v5 keer megemaakt dat mijn ontvanger signalen door geeft terwijl ik niks doe. Bijvoorbeeld vaar ik half gas over het gooimeer, sprinkt hij ineens op volgas en als ik probeer te remmen doet hij niks hij vaart maar door. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen :?:

Er is hierdoor al een stuk van mn boot afgebroken als hij volgas weggat maakt hij een paar seconden heel langzaam een bocht en knalt dan overal tegen aan

Allereerst: als de problemen ontstaan je zender zo hoog mogelijk houden met de antenne dwars op het model; je hebt dan de meeste kans, dat het model nog wat signaal van je zender oppikt.

Om vast te stellen, wat de meest waarschijnlijke oorzaak is van de problemen, moet je toch wat meer info geven. Met wat je nu opgeeft, lijkt het er op dat Markw al de juiste conclusie heeft getrokken: een andere zender op het zelfde kanaal. Toch is het nuttig nog de volgende gegevens te vermelden:
- is de storing altijd het zelfde, dus vol gas en een kleine bocht?
- hoe lang heb je gevaren als de problemen zich voordoen?
- heb je ook wel dagen, dat je zonder problemen hebt gevaren?
- heb je een elektronische regelaar of een mechanische?
- heb je een 'gewone' zender-set of eentje met pcm of ipd (oftewel heb je failsave-instellingen in zender of ontvanger?).

Die storing als altijd het zelfde altijd volgas en een flauwe bocht naar links. De meeste keren als ik hem net in het water leg en soms ook gewoon als ik 5 minuten aan het varen ben dat is wel verschilend. In het begin had ik het nooit maar nu gebeurt het wel vaker vooral de laatste maand :( . Owjah ik heb een elektronsche regelaar. Ik weet niet of er pcm of ipd in zit want de zender is niet een van de nieuwste het is de
futaba attack SR

Tja, het is dus geen lege accu, geen reikwijdte-probleem, geen foutief ingestelde failsave, geen defekte servo, het lijkt nog steeds uitsluitend op een andere zender op het zelfde kanaal.
Je krijgt een pb'tje van me met een trucje ....

ik heb het geprobeert maar hij is bij het weerwater in
almere weer het land opgekomen :( gelukkig niet zo
heel veel schade alleen mn waterkoeling zit vol zand
en een hond geraakt. Iemand nog een idee :(

Hoe is het met de hond??????

Als je op een andere frequentie de zelfde storing krijgt, wordt het raadselachtig. Misschien moet je dan toch eerst met de volgende modelbouw-faqs aan het werk en mankeert er toch echt wat aan je installatie:
eerst deze
en dan deze

Met de hond is het gelukkig goed hij
niks. Maar ik schrok me wel rot. :)

Bedankt voor het testje mn als ik mn zender bij de tl buis hou
zie je een grote licht bol, maar die test met mn ontvanger ging
minder dan 7 meter vol gas met het roertje naar links dus licht
het aan mijn ontvanger. Ga dus een nieuwe kopen :D

Jon

Nieuw kopen op 27 MHz kan wel eens een probleem worden. Lever 'm maar in bij de winkelier voor reparatie, dan zie ik 'm vanzelf wel verschijnen...(reparatiekosten zijn in ieder geval maximaal 20 euro).

is goed :D want ik ben bezig met een andere boot een rigger en die is van balsa hout maar als ik dat probleem blijf houden dan hoef ik maar een keer ergens tegen aan te komen en hij ligt uitelkaar :(

bedankt voor alles,

Jon

Rc_Freak_123:
shhh.gif
, laat ze maar raden...
whisper.gif
whisper.gif

ik heb de test gedaan met mijn vlieger. ik heb een Multiplex cockpit MM. mijn zender batterij stond op 7.3V.

Ik heb de afstand gemeten die mijn zus heeft gestapt vooralleer mijn servos begonnen te flippen en mijn vlieger geen signaal meer ontvangde.
dit alles met de antenne niet uitgestrekt. 75meter!!

dat is dus zeker niet slecht veronderstel ik?

ik heb eens gehoord dat een zender met de antenne helemaal uitgeschoven tot 3Km kan zenden?? klopt dit of niet?

mvg,

Matthieu

Back