T
tigermoth
Guest
nou mensen
ik heb sinds 5 jaar oid weer is een <1h modelletje gebouwd..
met men klasgenoten op de middelbare school deed ik altijd een leuk spellletje.. (plankje balsa en sec. lijm mee naar school)
het zogehete <1h modelvliegen
de truuk was: in de 1e pauze (15 min.) ontwerp je een vliegtuigje..
in de 2e pauze (45 min.) bouw en trim je het vliegtuigje..
in de laatste pauze (15 minuten deden we dan 2 wedstijden: wie het langst kon vliegen en wie het langst in de lucht kon blijven
(het is begonnen als het 1h modelvliegen, maar op sommige dagen als we vroeg uit waren moesten we ontwerpen, bouwen en vliegen binnen 60 min.
)
ik lag vanmiddag ziek op de bank. en besloot weer eens zo'n <1h modelletje te bouwen
sommige zullen denken.. nou. wat leuk hoor
maar als je er wedstijden mee doet. kan het echt spannend zijn
wat eigenlijk nog veel belangrijker is.. je krijgt met dit soort dingetjes heel veel inzicht in aerodynamica!
just a story..
mvg
Rico.
ik heb sinds 5 jaar oid weer is een <1h modelletje gebouwd..
met men klasgenoten op de middelbare school deed ik altijd een leuk spellletje.. (plankje balsa en sec. lijm mee naar school)
het zogehete <1h modelvliegen

de truuk was: in de 1e pauze (15 min.) ontwerp je een vliegtuigje..
in de 2e pauze (45 min.) bouw en trim je het vliegtuigje..
in de laatste pauze (15 minuten deden we dan 2 wedstijden: wie het langst kon vliegen en wie het langst in de lucht kon blijven
(het is begonnen als het 1h modelvliegen, maar op sommige dagen als we vroeg uit waren moesten we ontwerpen, bouwen en vliegen binnen 60 min.

ik lag vanmiddag ziek op de bank. en besloot weer eens zo'n <1h modelletje te bouwen

sommige zullen denken.. nou. wat leuk hoor

maar als je er wedstijden mee doet. kan het echt spannend zijn

wat eigenlijk nog veel belangrijker is.. je krijgt met dit soort dingetjes heel veel inzicht in aerodynamica!
just a story..
mvg
Rico.