Zaterdag was een mooie dag, ik heb na een paar dagen wachten mijn rovan baja gekregen. Ik verwachte een grote auto maar dit was toch wel heel speciaal, de foto's doen het allemaal geen eer aan.
Waarom een rovan en geen hpi? Omdat ik er zeker van ben dat ik van de rovan een goed ding kan maken, als de motor heel blijft zijn we al goed vetrokken.
Uit enthousiasme heb ik weinig en slechte foto's genomen van voor het rijden.
De ervaringen:
- de draad op het motorblok is ronduit slecht, ze gebruiken ook rode loctite wat ik persoonlijk niet goed vind.
- de motor zelf is tot nu toe perfect, ik smeer 1/25 met goede olie van castrol, heb de motor 5 minuten laten warmdraaien, een paar keer heen en weer, en tegen de 2e tank zat ik vol gas te knallen, nu 2 tanken verder werkt het nog goed.
- gisteren heb ik in gras gereden dat net gemaaid was, er zat aardig veel gras rond de dogbones, bij het poetsen merkte ik dat de pinnen voor de hubs geborgd worden met een schroef, enkel was eentje hiervan krom erin gedraaid, en precies met een vijl bewerkt zodat het paste. DIK minpunt.
- ik heb nog GEEN jumps genomen maar toch zijn de drive axles al krom, deze ga ik dus vervangen voor die van hpi. http://www.toemen.nl/drive-axle-22x68mm-2pcs-hpi86488-p-12592.html
- de passing van sommige onderdelen is op zen minst slecht te noemen.
- Al bij al is het een top ding qua geld - kwaliteit verhouding, er zijn zeker een paar upgrades nodig, die ga ik dus ook doen en meteen HPI gebruiken.
- met het sturen is ook iets mis sinds vandaag, de servosaver staat gespannen, maar toch draaien de velgen zelf met weinig kracht en veel speling, terwijl de servo gewoon goed werkt.
Verdere ervaringen zullen nog komen naargelang de tijd vordert. Hierbij een paar crappy foto's. Ik heb ook een super bee killswitch erop, noodzakelijk vind ik persoonlijk voor zo'n "gevaarte"
Waarom een rovan en geen hpi? Omdat ik er zeker van ben dat ik van de rovan een goed ding kan maken, als de motor heel blijft zijn we al goed vetrokken.
Uit enthousiasme heb ik weinig en slechte foto's genomen van voor het rijden.
De ervaringen:
- de draad op het motorblok is ronduit slecht, ze gebruiken ook rode loctite wat ik persoonlijk niet goed vind.
- de motor zelf is tot nu toe perfect, ik smeer 1/25 met goede olie van castrol, heb de motor 5 minuten laten warmdraaien, een paar keer heen en weer, en tegen de 2e tank zat ik vol gas te knallen, nu 2 tanken verder werkt het nog goed.
- gisteren heb ik in gras gereden dat net gemaaid was, er zat aardig veel gras rond de dogbones, bij het poetsen merkte ik dat de pinnen voor de hubs geborgd worden met een schroef, enkel was eentje hiervan krom erin gedraaid, en precies met een vijl bewerkt zodat het paste. DIK minpunt.
- ik heb nog GEEN jumps genomen maar toch zijn de drive axles al krom, deze ga ik dus vervangen voor die van hpi. http://www.toemen.nl/drive-axle-22x68mm-2pcs-hpi86488-p-12592.html
- de passing van sommige onderdelen is op zen minst slecht te noemen.
- Al bij al is het een top ding qua geld - kwaliteit verhouding, er zijn zeker een paar upgrades nodig, die ga ik dus ook doen en meteen HPI gebruiken.
- met het sturen is ook iets mis sinds vandaag, de servosaver staat gespannen, maar toch draaien de velgen zelf met weinig kracht en veel speling, terwijl de servo gewoon goed werkt.
Verdere ervaringen zullen nog komen naargelang de tijd vordert. Hierbij een paar crappy foto's. Ik heb ook een super bee killswitch erop, noodzakelijk vind ik persoonlijk voor zo'n "gevaarte"



