Mijn site

• Topicstarter Topicstarter RCpowerboat
  • Startdatum Startdatum
Heb maar gelijk maar de naam veranderd in Mario's RC Models page.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :P :P :P :P :P

site

check de rest ook maar even, want daar klopt nog niet veel van. Veel van de tekst bij de foto's klopt niet. Als je copy-paste van een andere site, prima, maar doen dan de tekst er ook gelijk bij........ "Lijkt op oude wijn in nieuwe vaten" Zijn voornamelijk dingen die op andere site's ook al te vinden zijn. Doe een leuk uitgebreid stuk over je eigen Graupner boot met een bouwverslag, test resultaten en dergelijke. Daar hebben andere ook wat aan.
Marc

Als het goed moet nu alles weer kloppen bedankt dat je dat zei Mark !!
:P :P :P :P :P

Het meeste wel ik laat het verloopig zo staan.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Thanks voor het aan passen van de naam, maar ik ben er voor de rest nog niet over uit, van het copy and paste van mijn site...
Kijk dat ligt namelijk zoals marc ook al aangeeft van dat ...oké als iemand fototjes van iemands zijn page af haald...Ala (dat doen we allemaal wel eens), maar dat iemand gewoon een halve pagina kopieerd, dat is een ander verhaal dus liever heb ik gewoon dat je die pagina's verwijderd, of aanpast naar je eigen inzicht en idee, met wat fototjes die je her en der van daan hebt gehaald, als je die zelf hebt kunnen schieten, of met voor af gelegen toestemming van een ander. ( zo als die van mij )
Sorry voor dit commentaar, maar ik vind als je graag toch ook een rc boat site wilt maken doe het dan goed, en niet half gebaken met gecopiét and paste spul. Of anders gezegt half goed, maar wel origineel.
Moest dit even kwijt.

Doel?

Wat is het doel van je site, wat is het bestaansrecht? Waarom heb je besloten een site te bouwen? Want voor zover ik het kan zien bestaat je content nagenoeg volledig uit gecopieerd materiaal van anderen en kun je volstaan met een - nutteloze - verzameling links naar de oorspronkelijke informatiebronnen; dat zou in ieder geval de integriteit van die informatie bewaren.
Als het doel is: een eigen site bouwen (hartstikke leuk, zo ben ik ook begonnen) zou je er véél meer uithalen door je te verdiepen in de technieken achter web design, zoals (X)HTML, CSS e.d. i.p.v. zo'n voorgebakken site-builder-layout te gebruiken.

Sorry als ik wat zakelijk klink, maar ik doe dit - ook - voor m'n werk.

Groeten,
Ronald - Team Marios RC Models

Ik heb nu de hele tijd deze draad gevolgd en met zeggen dat jullie gelijk hebben. RCpowerboat had beter de site op zijn PC geheel in orde kunnen brengen op een manier zodat het leek als of het zijn eigen bouwsel was.

Ik ben op deze manier ook bezig met het maken van een eigen site, met veel hulp van Joost. Ook ik heb onderdelen (templates) geleend van anderen maar pas deze zodanig aan dat dit niet meer te zien is. Op dit moment staat nog alles op mijn eigen PC en is nog niks te bekijken. Zodra ik zelf van mening ben dat alles in orde is zal ik de gehele site op het net zetten. En hoop dan ook op goede of slechte kritieken zolang ze maar opbouwend zijn.

Ik ben het met RonaldB66 eens.
Als je een website bouwt, probeer er dan iets persoonlijks van te maken.
Dat doe je met je boten toch ook????

Robert.

P.s. @Ronald,

ik maak mijn site (net als jij waarschijnlijk) met een texteditor.
Niet iedereen heeft zin of tijd om zich in HTML, Javascript o.i.d. te verdiepen, maar met frontpage kom je ook al een aardig eind....
En als je het helemaal niet meer weet kun je altijd nog (moet je
wel erg desperate zijn) een word document opslaan als HTML.
(Dat ik dit nog voorstel zeg.. :oops: :oops: )

@theo

Je moet inderdaad alles gewoon op je pc laten staan en als het bijna af is gewoon ergens uploaden en aan mensen commentaar vragen en daarna pas het op forums zetten. En met zo'n site builder wordt het nou niet echt orgineel of mooi. Je ziet meestal gelijk dat het daarmee is gemaakt.. (niet altijd) maar toch. Ik gebruik zelf dreamweaver. Zo worden mijn sites wel wat herken baar :roll: maar ik heb geen zin om het een plain html proggie te doen. hehehe veelste veel werk... Ik heb nog meer hobbies :) :D (hint hint)

site bouwen

Ik heb voornamelijk voor de "huh" standaard sitebouw gekozen, omdat ik mijn fotootjes ergens wildde hosten. Wij deden dat eerst via imagestation. Helaas ging die funktie verloren, dus gezocht naar een andere mogelijkheid. Het makkelijkste was 20megsfree. Maar dat werkt nu ook niet altijd meer. Inmiddels via adsl, 5mb gratis ruimte op een server gekregen en dat werkt goed. Ging mij niet zozeer om een site te bouwen, maar van gaandeweg is er meer info op gekomen. Klakkeloos kopiëren vindt ik zinloos, tenslotte staat het al ergens op het web. Als je dan een site wilt maken, doe er dan wat zinvols mee, en zorg dat er informatie op staat die ergens anders niet te vinden is en/of waar een ander ook wat aan heeft. Of verwijs er naar met de juiste bronvermelding en controleer of de inhoud (foto/tekst/ed) klopt. Bovendien is het leuker om naar te kijken als de inhoud origineel en nieuw is. En als je dan zonodig iets moet "copy-pasten" zorg er dan wel voor dat de info die je vermeld klopt. En dat is nu zeker niet het geval bij onze website "bouwer". Vandaar mijn "opbouwende" kritiek.........
Marc

RCpowerboat, ik zie net dat je de elektro pagina van naam hebt veranderd naar Mario's Rc Model, dat was ook weer niet de bedoeling, liever heb ik gewoon, dat je die pagina gewoon helemaal weg laat van je site, aangezien ik je nog steeds geen toe stemming van mij hebt gehad, deze zo kwakeloos te kopieren, en kwakkeloos op je site te zetten.
Mijn raad is daarom ook, begin eens totaal op nieuw, en dan met wat originelers. Waar anderen ook wat aan hebben. Zo dra je dat hebt berijkt wil ik wel kijken of ik een link naar jou page op mijn site er bij zet, maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Oja en als laatste ik weet niet of je het gezien hebt, maar als je nog eens een keertje goed naar mijn site kijkt, kijk dan eens naar het onder schrift in de onder balk.

Deze site was eigenlijk ook wat dingen uitproberen ik ga nu aan andere site maken bij Geocities (yahoo)!!!!!!!!!!!
8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops: :oops: :oops: :oops: :twisted: :twisted:

verander als je wilt ook ff je avatar..... deze is onleesbaar en vreselijk groot...... enne liever ook niet meer mijn foto´s daarvoor gebruiken...
............................Peet.......................8)

les1 html programeren:

als je een kleine afbeelding wil plaatsen, plaats dan ook een kleine afbeelding, en maak geen grote kleiner m.b.v. codes!
zo download je toch een groot plaatje terwijl je alleen iets kleins ziet :?

Code:
[img]http://www.geocities.com/wouter_vanhelden/nitro_mono2.jpg[/img]

height=189 width=130 moet weg

en maak je plaatje zelf dan dus 189 pixels hoog, en 130 pixels breed.

128kb voor zo'n klein plaatje is echt te veel! :teacher:

(allemaal opbouwende kritiek ;))

o, en je links doen het niet :roll:

maak van
Code:
[url="http://Het Modelbouwforum"]<font color="#339900" face="Courier"><span style="font-size:14">modelbouw forum </span></font>[/url]

dit:

Code:
[url="http://modelbouwforum.nl"]<font color="#339900" face="Courier"><span style="font-size:14">Het Modelbouwforum </span></font>[/url]

Ditjes en datjes

@Robert,

ik kán een site bouwen met notepad, en probeersels doe ik daar ook meestal mee, maar uit oogpunt van efficiëntie en onderhoudbaarheid grijp ook ik naar een wat geavanceerder hulpmiddel; Marios RC Models (de laatste versie) is gebouwd m.b.v. Dreamweaver 4.
Het nadeel van een dergelijk Wysiwyg-tool is dat het wel erg makkelijk gemaakt wordt om "lelijke" code te bouwen, vandaar dat ik blijf kijken naar wat er wordt gegenereerd; gelukkig biedt DW4 hier prima mogelijkheden voor.
Frontpage heeft niet mijn voorkeur, zowel vanwege die "lelijke" code als het gebrek aan invloed daarop.

@Joost,

je hebt volkomen gelijk wat betreft het aanpassen van afbeeldingen aan de daadwerkelijke afmetingen waarin ze op een pagina getoond worden, maar het is wel degelijk sterk aan te raden de afmetingen expliciet op te geven: dit stelt de browser in staat nog voordat de afbeelding geladen is de juiste ruimte ervoor te reserveren waardoor de pagina veel netter rendert en geen re-rendering nodig is wanneer alles binnen is.

Al met al heeft deze thread zo onderhand niets meer met speedboats te maken...

Re: Ditjes en datjes

ronaldb66 zei:
maar het is wel degelijk sterk aan te raden de afmetingen expliciet op te geven: dit stelt de browser in staat nog voordat de afbeelding geladen is de juiste ruimte ervoor te reserveren waardoor de pagina veel netter rendert en geen re-rendering nodig is wanneer alles binnen is.

daar heb je natuurlijk gelijk in :wink:

Back