Mijn T-rex 500 plannen (Nijmegen, e.o.)

• Topicstarter Topicstarter Frans
  • Startdatum Startdatum
Hallo iedereen!

Inmiddels is de Trex binnen EN gebouwd. Er was een zaterdag nacht en de gehele zondag erna voor nodig, maar hij zit volgens mij best goed in elkaar. Ik heb slechts twee foutjes gemaakt bij de flybar cage en de tail rotor. Bij beide heb ik de schroefjes kapot gedraaid. De onderdelen zijn al onderweg, maar jammer is het natuurlijk wel. Gezien mijn Ikea verleden ben ik in z'n geheel totaal niet ontevreden!

Nu heb ik de kop zo goed als ik kan afgesteld. Ik zal nog wat kleine aanpassingen maken wanneer ik mijn pitch gauge en swash leveler binnen krijg.

Ik kan wel hulp gebruiken bij het instellen van de Spartan 760 gyro en de afstandsbediening. Wie ooh wie heeft zin om een keer op een zaterdag een middagje te klussen aan mijn heli en mij te begeleiden bij de eerste vlucht van mijn Trex 500?

He Frans,

Goed om te horen dat de jouw ESP inmiddels gebouwd is, de mijne is ook bijna af (mocht je niet meer weten wie ik ben, we hebben elkaar ontmoet op Pitch Play in Venlo, ik had een 450 bij me). Ik gebruik zelf een inbus setje van Align, daarmee draai je de schroefjes niet kapot, echt een aanrader. Ik heb vandaag mijn 500ESP gebouwd en had geen last van de schroeven.

Hey Vin! Ik heb een Esky setje die perfect past. Ik ken blijkbaar mijn eigen kracht niet want ik heb letterlijk de kopjes van die schroeven gedraaid. Hoe dat mogelijk is, geen idee eigenlijk!

EDIT: Ik heb vandaag nogmaals kritisch naar de afstelling gekeken en ben redelijk tevreden. Ik heb hem vandaag in de tuin van mijn ouders voor het eerst een paar keer opgestart totdat de voetjes licht werden. Er is een klein beetje tracking in de bladen, dus dat moet ik nog zien op te lossen. In vergelijk met die Lama V4 is dit ding ietsje imponerender :P. Ik durfde nog niet te hoveren. Dat lijkt me nog niet een goed idee totdat er iemand met ervaring er eens naar gekeken heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back