billy zei:ik probeer de heletijd een foto te uploaden van mijn motor. maar op 1 of andere manier wil het niet. ik heb alles al ge probeerd *dus neem nooit zonnet adsl* maar ik heb 2 weerstanden*denk ik* op mijn motor zitten die lopen bij 1 naar de behuizing waar ze vast ge soldeert zitten. de 1ne weerstand komt van + en de andere van -
is dat het toevallig niet ?
en waarom kan ik het beste mijn tamiya stekkers vervangen door gold stekkers ?
Ten eerste zijn het geen weerstanden. (kan ik een heel verhaal over houden doe ik niet) het zijn Condensatoren die zorgen dat je motor minder vonkt. deze vonken worden pulsstoringen genoemd (toch :roll: )
deze storingen kunnen er voor zorgen dat je auto vreemd gaat doen. maar storing is het moeilijkste wat er is. Het zou kunnen dat het iets heel anders is. maar ontstoor je motor dat is het beste!
je stekkers veranderen, aangezien je met een snellere motor gaat rijden ga je ook met hogere stromen werken, deze zorgen er voor dat alles warmer word. je stekkers ook. de Tamiya stekkers zijn van plastic en die willen nog wel eens aan elkaar smelten, dus neem goud stekkers. ook willen de tamiya stekkers nog wel eens vonken onder het rijden. En dat zijn weer pulsstoringen.
uit je verhaal haal ik dat je motor ontstoort is. maar nog niet goed genoeg. mij is geleerd (verbeter me als het fout is want het is al een tijdje geleden) dat je van plus naar min 17uF (nano Fahrad) moet hebben en van min naar 0 (huls van je motor) en van plus naar 0 (huls van je motor) 10uF moet hebben.
Groet Robo