mijn TL01 doet raar

Discussie in 'Electro onroad' gestart door billy, 16 jul 2004.

  1. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ten eerste zijn het geen weerstanden. (kan ik een heel verhaal over houden doe ik niet) het zijn Condensatoren die zorgen dat je motor minder vonkt. deze vonken worden pulsstoringen genoemd (toch :roll: )
    deze storingen kunnen er voor zorgen dat je auto vreemd gaat doen. maar storing is het moeilijkste wat er is. Het zou kunnen dat het iets heel anders is. maar ontstoor je motor dat is het beste!

    je stekkers veranderen, aangezien je met een snellere motor gaat rijden ga je ook met hogere stromen werken, deze zorgen er voor dat alles warmer word. je stekkers ook. de Tamiya stekkers zijn van plastic en die willen nog wel eens aan elkaar smelten, dus neem goud stekkers. ook willen de tamiya stekkers nog wel eens vonken onder het rijden. En dat zijn weer pulsstoringen.

    uit je verhaal haal ik dat je motor ontstoort is. maar nog niet goed genoeg. mij is geleerd (verbeter me als het fout is want het is al een tijdje geleden) dat je van plus naar min 17uF (nano Fahrad) moet hebben en van min naar 0 (huls van je motor) en van plus naar 0 (huls van je motor) 10uF moet hebben.

    Groet Robo
     
  2. billy

    billy Guest

    maar als ik er al 2 condensatoren tussen heb zitten kan ik er toch niet zomaar nog een paar tussen leggen ofwel ?
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    het kan heel makkelijk, aangezien de dingen zo zwak zijn zal het niet je regelaar of motor kapot maken. maar je moet het wel goed doen!.... er zijn kant en klare setje voor (ik dacht van Robbe) maar anders voeg me toe op msn help ik je via de Cam.
    stel nu dat je het fout doet (wat haast onmogelijk is) dan zal er niks gebeuren. de ontstoorcondensatoren hebben geen polarieteit (plus of min) dus opblazen kun je niet, hoog uit de verkeerder waarde monteren, maar dat is niet funest voor iets, het zou gewoon werken.

    Groet Robo
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dan ben ik het met je eens !
    (iedereen wil toch de beste spullen of niet dan :lol:)

    :eek:ntopic:
     
  5. easy2

    easy2 Guest

    hou maar op, koop een andere regelaar en je problemen zijn voorbij. op rc-racingcars was ook al een discussie over die k*t dingen, iedereen heeft hetzelfde probleem als jouw. een vriend van mij heeft ook zo'n ding en heeft ook dezelfde ellende.

    gr easy
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    tja dat kan natuurlijk ook, dat kunnen wij niet uit de verhalen halen. dit is puur iets op ervarings gebied.

    Groet Robo
     
  7. billy

    billy Guest

    :evil: dus ik kan gewoon 50,- weg gooien :cry:
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    daar ziet het wel naar uit als we easy2 moeten geloven. ik zou zo snel ook geen andere optie weten. hooguit wat wij gezegd hebben...

    een andere regelaar kopen kan altijd nog

    Groet Robo
     
  9. billy

    billy Guest

    @ roboscan

    ik heb je al toegevoegt op msn maar ik moet nu eerst werken.
     
  10. billy

    billy Guest

    kan ik die regelaar niet aanpassen met condensator ofzoow dat hij dan niet meer stoort ?
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    dat kun je altijd proberen, maar of het werkt is nog maar de vraag... probeer eerst je motor te ontstoren. en dan kun je altijd nog overwegen om een nieuwe ESC te kopen

    Groet Robo
     
  12. easy2

    easy2 Guest

  13. Blade_3

    Blade_3 Guest

    volgens mij hoef je de motors van teamorion helemaal niet te bezaaien met condensatoren... elke een beetje goede motor van orion heeft een printplaatje bovenop de endbell met de nodige condensatoren en volgens mij ook een diode maar dat hoeft niet perce...
    en ja als je auto opeens achteruit rijd is er echt iets mis met je regelaar. en als je na een paar keer volgas niet meer vooruit komt is er zeker iets mis met je regelaar of je accu... koop 1 keer een wat betere regelaar en je hoeft bijna nooit meer een nieuwe te kopen. koop dan meteen 1tje die niet achteruit gaat want hier heb je nauwelijks wat aan, het zorgt alleen maar vool meer interneweerstand in je regelaar...
     
  14. billy

    billy Guest

    het probleem is opgelost, hij deed alleen raar als ik vooruit ging rijden. dus nu heb ik de draden tussen de regelaar en de motor om gedraait en nu rijd hij wel goed vooruit *niet achteruit maar dat doe ik toch niet* en toch een 3300 mah nimh gekocht.

    bedankt voor jullie hulp :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina