Doel:
Ik wilde deze winter voor één van mijn trexen een mooie schaalromp (Belll-222)
met verlichting en intrekbaar landingsgestel gaan bouwen.
Ook wilde ik dit het liefst doen met een flybarless systeem, omdat dat er gewoon beter uit ziet op een schaalromp.
Nadat ik de AC-3X binnen kreeg, ben ik eerst aan de NL vertaling begonen.
Deze is inmiddels te downloaden op www.kristalvideo.nl wat toch wel een aardige klus is geweest.
Verleden week eindelijk de Bell-222 romp besteld,
en toen ben ik ook maar alvast begonnen met het ombouwen van het frame, staart en rotorkop.
Eventuele foto’s zullen één en ander wel duidelijk maken hoop ik.
Mocht iemand wat zien waarom dit of waarom dat,
zal ik proberen het hoe of waarom uit te leggen.
Hoop dat dit wat toe gaat voegen aan het flybarless gebeuren voor een TREX-600.
De setup en eventuele veranderingen tegenover de originele Trex-600 zijn:
Electronica:
3x BLS-451 servo’s op de tuimelschijf.
1x BLS-251 sevo voor de hekrotor.
Gyro AC-3X.
100Amp ESC.
6 Amp BEC.
Staart:
QuickUK hekrotor.
QuickUK Tail Clamp.
Torque Tube.
Frame:
Zorgen dat ik een directe aandrijving van servo naar tuimelschijf krijg.
Schuin tandwiel.
Rotorkop:
QuickUK tuimelschijf.[/font]
Aanpassen van de tuimelschijfmeenemer.
Bladhouders omdraaien.
Twee Vario 2.5mm stangen plus twee 16mm kogellinks en twee korte kogellinks voor op de tuimelschijf.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De AC-3X op de Trex-600
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De aanpassingen op de staart.
De QuickUK hekrotor.
De QuickUK Clamp.
De Torque Tube.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op het frame de aanpassingen van de direct servo to swashplate verbinding.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De aanpassing van de meenemer.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Vario dikkere stangen, van bladhouder naar tuimelschijf.
En de aangepaste omgedraaide bladhouders met Vario 16mm kogellinkjes.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier nog een totaal beeld.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wilde deze winter voor één van mijn trexen een mooie schaalromp (Belll-222)
met verlichting en intrekbaar landingsgestel gaan bouwen.
Ook wilde ik dit het liefst doen met een flybarless systeem, omdat dat er gewoon beter uit ziet op een schaalromp.
Nadat ik de AC-3X binnen kreeg, ben ik eerst aan de NL vertaling begonen.
Deze is inmiddels te downloaden op www.kristalvideo.nl wat toch wel een aardige klus is geweest.
Verleden week eindelijk de Bell-222 romp besteld,
en toen ben ik ook maar alvast begonnen met het ombouwen van het frame, staart en rotorkop.
Eventuele foto’s zullen één en ander wel duidelijk maken hoop ik.
Mocht iemand wat zien waarom dit of waarom dat,
zal ik proberen het hoe of waarom uit te leggen.
Hoop dat dit wat toe gaat voegen aan het flybarless gebeuren voor een TREX-600.
De setup en eventuele veranderingen tegenover de originele Trex-600 zijn:
Electronica:
3x BLS-451 servo’s op de tuimelschijf.
1x BLS-251 sevo voor de hekrotor.
Gyro AC-3X.
100Amp ESC.
6 Amp BEC.
Staart:
QuickUK hekrotor.
QuickUK Tail Clamp.
Torque Tube.
Frame:
Zorgen dat ik een directe aandrijving van servo naar tuimelschijf krijg.
Schuin tandwiel.
Rotorkop:
QuickUK tuimelschijf.[/font]
Aanpassen van de tuimelschijfmeenemer.
Bladhouders omdraaien.
Twee Vario 2.5mm stangen plus twee 16mm kogellinks en twee korte kogellinks voor op de tuimelschijf.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De AC-3X op de Trex-600


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De aanpassingen op de staart.

De QuickUK hekrotor.

De QuickUK Clamp.


De Torque Tube.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Op het frame de aanpassingen van de direct servo to swashplate verbinding.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De aanpassing van de meenemer.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Vario dikkere stangen, van bladhouder naar tuimelschijf.

En de aangepaste omgedraaide bladhouders met Vario 16mm kogellinkjes.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier nog een totaal beeld.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laatst bewerkt: