Mijn TREX-600 Flybarless AC-3X project

Nee, die spullen heb ik helaas niet meer, nooit gedag dat ik het nog nodig zou hebben.
Maar zo kan het ook.

Ondertussen is het af en werkt perfect, heb wel de print in twee helfde gedaan om ze uiteindelijk boven elkaar te plaatsen.
De 3 Watt LEDS voor de beacon voor boven en onder ga je echt wel zien op de dag met zonlicht.
Heb nu al lasogen, dat is echt een hoop licht.
Wanneer ik weer het fototoestel beschikbaar hebt maak ik wel weer wat foto's.

Heb ook de zijplaten opnieuw uitgefreest zodat de servostangen nu zo recht mogelijk naar de swashplate komen te staan.
Dat zat me in princippe nog niet zo lekker.
En dan maar weer hopen op wat warmer weer, zodat ik de AC-3X optimaal kan afstellen.


PS. Zondag gaan we de flybarless van Martin in elkaar zetten, dus die zal binnenkort ook wel vliegen.
 
Laatst bewerkt:
Zo dat wordt al wat! mooi hoor om te zien! van de zomer vliegend te zien bij ons in dordrecht:cool:??!
Ben echt errug benieuwd hoe die eruit komt te zien uiteindelijk:cool:succes ermee en houd ons op de hoogte,,,

Gave foto's ook van je ESP,, ik kom je binnenkort op Dordt vergezellen met 'just another' ESP.. hij is inmiddels vliegend en heeft er zo'n ruim 30 vluchtjes op zitten!


PS: ga jij vandaag nog ergens vliegen!?

Groetjes JErre
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry ben wat laat,

Momenteel even druk met werk, dus ben wat minder actief met vliegen,
ook vond ik het erg koud de laatste tijd.

En uiteraard komt deze ook in Dordrecht en Barendrecht te vliegen.
 
Hier nog wat foto's van het bouwen.

Bell_Gewichten.jpg

Dit is het drogen van de voorste bodem latjes.


Bell_Staart-beacon.jpg

Dit is de 3Watt ingebouwde staart Beacon. Deze zie je nog met felzonlicht. En komt er ook zo één bovenop.


Het testframe ingebouwd (ik heb hiervoor een frame van onderdelen die ik nog had in elkaar gezet, zodat ik niet steeds mijn Flybarless in en uit hoef te bouwen).
Bell_Test-Frame 1.jpg


Bell_Test-Frame 2.jpg



Hieronder nog wat foto's van het dremelen en pas maken van de heckrotor.
Bell_Staart-schuin achter.jpg


Bell_Staart -zij rechts.jpg


Bell_Staart-achter.jpg


Bell_Staart-onder.jpg


Bell_Achter kapje.jpg



En het kapje uigedremeld
Bell_Uitgedremeld kapje.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar die gewichten van de sportschool breng je braaf terug:P? ;)

Nou die zijn niet van de sportschool, die zijn van echt van mij.
Zo heb ik er nog wel een paar, maar die gebruik ik niet waarvoor ze zijn bedoeld hoor, is ook wel aan mijn figuur te zien.......:D

Ik gebruik ze voor mijn camera-crane in de filmwereld ;)
 
Zo het is weer even tijd voor een update,
aangezien ik de originele retracts niet erg mooi vond,
hebben we maar besloten om dat ook maar te veranderen.
Zie de foto's hieronder.

Bell222_retract-1a.jpg

Ingetroken landingsgestel.

Bell222_retract-2a.jpg

Uitgeklapt landingsgestel.

Bell222_retract-3a.jpg

Landingsgestel op de grond.

Bell222_retract-4a.jpg


Bell222_retract-5a.jpg


Bell222_retract-6a.jpg


Bell222_retract-7a.jpg
 
Dank je Mario,

Momenteel ook al de servo's erin en alles werkt naar behoren.
Duurt allemaal wel wat langer dan gepland, maar doe er dan ook gelijk twee,
die van mijzelf en die van Martin.

PS, De Camera Mount (PAN / TILT / ROLL) is ook binnen, dus nog heel wat te doen.
 
Prachtig John !, echt mooi schaal he ? doe je me een berichtje als je ermee de lucht in gaat?, ik kom zeker kijken!

gr,

Frans
 
Zo de eerste maiden was helaas geen succes.
Toen de heli los kwam ging de kap enorm resoneren en moest hem helaas te hard aan de grond zetten
waardoor de achterste retracts beschadigd waren.

Na twee beugels ook aan de voorzijde van het frame te hebben gemaakt,
en even voor nood de tweeachterste originele retracts gemonteerd te hebben,
nog maar eens een tweede poging proberen.
het is nu zo wanneer ik rond de 1500 rpm vliegt hangt hij netjes,
maar boven de 1600 rpm komt er een trilling in.

Zonder schaalromp vliegt de heli zonder problemen met hogere rpm,
maar op de één of andere manier is het met schaalromp toch erg gevoelig qua trillingen.
Voorlopig even geen idee meer wat er aan te doen.
Ik neem hem zaterdag wel mee naar de heli-meeting in Venlo en 9 mei in Genk,
mogelijk dat er nog iemand een ander idee heeft wat hoop ik de oplossing kan bieden.

Uiteraard is alles uitgewogen statisch, maar dynamisch kan ik het helaas niet.

Hier nog een filmpje van de tweede test.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit!

Over de resonantie, als je het gewicht van de kap in het geheel of de stijfheid nog kunt aanpassen verander je de resonantiefrequentie. Komt er bijv ook bij 1750 een trilling in? Of alleen rond de 1600?
 
Volgens mij komt er rond de 1600 rpm een trilling goed te zien aan de zij vleugels,
Het wordt erger wanneer het toerental hoger wordt.
 
Ja ik neem hem ook mee naar Genk.

Heb net nog een paar beugels aan het frame gemaakt, zal morgen zien of dat wat gaat helpen.
Nu met dat warnme weer vindt mijn regelaar het niet zo leuk meer om op 70% te vliegen
 
Laatst bewerkt:
Back
Top