Mijn veel te dure (DeAgostini) Kyosho PureTen Alpha II

Discussie in 'Foto-Album' gestart door ph0b0s, 8 jan 2006.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Die krijgen ze later pas, Spacessj. :) De grote reso pijp krijgen ze als "tuning part".
     
  2. phreak

    phreak Guest

    Kunnen we aannemen dat ie rijdt of is ie naar de sloop gebracht :p
     
  3. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Rijdt bijna ;)

    Donderdag zitten de bevestsigingen voord de wielen bij het boekje.

    Ik heb dan enkel nog de body nodig, maar als ik me dit weekend verveel ga ik al eentje
    kopen in de winkel want heb geen zin meer om te wachten ;)
     
  4. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    nou maar hopen dat hij een gouden spoor op het asfalt legt ipv een zwarte.... :lol: :lol: :lol:
     
  5. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Hij start :lol:

    Gisteren lang aan "t proberen geweest en m wou niet... maar het was de gloeiplugstarter
    die niet genoeg was opgeladen want vanavond was hij direct weg... (typische beginners-
    fout zeker?)

    Hij heeft dus nu al een tankje stationair gedraaid op 3x open, en als 't morgen droog is
    ga ik m al wat beginnen inrijden volgens de WOT-methode. Wat me wel opvalt is dat
    de gloeiplugstarter er vrij lang moet opblijven want anders valt hij stil, is dat normaal?

    Of is dit mss omdat ik een warmere plug nodig heb? En welke nummer heb ik dan nodig
    voor rond deze temperaturen (rond de 5°c)?

    Nu enkel nog de kap ontvangen en afwerken maar ben toch al blij dat m start :p
     
  6. arthur

    arthur

    Lid geworden:
    4 dec 2005
    Berichten:
    133
    Locatie:
    dordrecht
    Ik zie dat ik niet de enige bent die het deakotsini project heb gedaan,achteraf veels te duur maarja,als je alles van te voren weet!
    Het is best een leuk wagentje,alleen moet je wel zelf verbeteringen aanbrengen,waar ik nu mee bezig ben.
    Mijn volgende auto haal ik mooi bij PK racing,voor een betere prijs uiteraard!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. arthur

    arthur

    Lid geworden:
    4 dec 2005
    Berichten:
    133
    Locatie:
    dordrecht
    Ik heb net nieuwe schokbrekers besteld en er komt ook nog een 2de versnelling bij,er zitten al andere servo's in en een failsafe,want met de kyosho zender lijdt ie zn eigen leven,ik heb nu een andere zender en ontvanger die beter werkt.
    Ik heb een alfa romeo body van HPI gekocht bij PKracing die mooier is dan de astra body vind ik zelf.
    Het was mijn eerste body die ik moest spuiten en vind m zelf aardig gelukt.
    Als je de auto draait verandert de kleur mooi mee van zilver naar blauw.
    [​IMG]
     
  8. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Idd veel te duur, maar alles wordt zo mooi voorgesteld en zoals je zegt... als je alles van
    tevoren weet :)

    Ik zie dat je de voorbumper hebt vervangen, is deze van Kyosho zelf? Mijne was ook al
    stuk van traag (nog aan 't inrijden he) met een hoekje de muur te raken... Gelijmd met
    secondenlijm en op 't werk dezelfde vorm uitgefreesd in aluminium met de cnc, en er-
    bovenop bevestigd met klinknagels... ziet er ook wel stoer uit nu ;)
     
  9. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Mooie body!!!

    Ik ben nog op de mijne aan 't wachten (komt via de post) maar als het nog lang gaat duren
    koop ik wel eentje in de winkel want mijn geduld begint op te raken... auto is klaar om te
    rijden en das nogal frustrerend als je de body niet hebt... Ik ben al wel begonnen met inrijden
    maar 't zou toch leuker zijn als m er als seen auto uitziet ipv als een chassis ;)

    Ik heb de Kyosho zender nooit besteld, ttz wel besteld maar door een fout bij DeAgostini
    is de bestelling nooit doorgekomen... ik heb dan maar een Hitec Ranger 2N gekocht
    in de modelbouwwinkel. Niet van de duurste maar lijkt wel goed te werken.

    Failsafe moet ik ook nog aanschhaffen... das voor 't volgende modelbouwshopbezoek :)
     
  10. arthur

    arthur

    Lid geworden:
    4 dec 2005
    Berichten:
    133
    Locatie:
    dordrecht
    Ben je nu nog aan t bouwen dan of loopt het project nog steeds??
    Ik ben namelijk gestopt toen ik mijn uitlaat binnen had.
    De bumper die er op zit, zat gewoon bij het blad en ik heb m op de plastic bumper gelijmd en de hoeken van de plastic bumper heb ik afgezaagd.
    De velgjes komen van het bmw project,van ook zo'n blad,deel 1 was 1euro95 met een gratis compleet velgje met band en inlay,
    dus ik had voor 8 euro een mooi setje banden.
     
  11. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Deze vraag wordt vaker gesteld op het forum. Als de motor koud is wil die nog wel eens afslaan, dus als het helpt de gloeiplug-driver er wat langer op te laten staan, is dat geen probleem...

    Lees wel het topic over het afstellen van nitro-motoren door, staan nuttige tips in, zou zonde zijn als je na enkele weken al een nieuwe motor nodig hebt vanwege verkeerde afstelling!
     
  12. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hey Arthur,
    toch nog wat geworden met dat hele spaargedoe?

    Mocht je nog een tank, bodemplaat of ophangingen, schokbrekerveren etc nodig hebben, die heb ik nog liggen voor deze auto. Hebben een keer een partij gekocht waarin dit zat, waarschijnlijk grote opkoop. 200 tankjes 40 bodemplaten etc etc etc..

    Groeten Vincent
     
  13. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Het project loopt nog, ik wacht nu nog op de body dan is m compleet en ga ik nog verder
    voor de porsche... kost mss wel allemaal iets meer dan het waard is maar ik zou de
    serie gewoon graag tot het einde volgen... Die bumper heb ik dus niet gekregen, enkel
    dat plastic ding... bij welk nummer zat die bumper dan?
     
  14. arthur

    arthur

    Lid geworden:
    4 dec 2005
    Berichten:
    133
    Locatie:
    dordrecht
    De bumper zat bij nummer 62,maar ik begrijp dat je uit belgie komt en misschien is de serie daar wel anders als hier.Heb je de andere uitlaat wel al binnen?1 goede tip!!gewoon stoppen als je auto compleet is,de rest van de reserve onderdelen zijn in de rc shop veeel goedkoper,of via marktplaats,ik heb daar 4 oliegevulde schokbrekers gekocht voor 20 euro,dus dat is geen geld.
     
  15. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Nee de uitlaat heb ik nog niet...

    Wel spijtig van de bumper want heb de mijne al bekleed met een stukje aluminium om
    hem te versstevigen ;)

    Geeft die uitlaat veel verschil qua prestaties trouwens?
     
  16. arthur

    arthur

    Lid geworden:
    4 dec 2005
    Berichten:
    133
    Locatie:
    dordrecht
    Ik heb nog niet gereden met mn nieuwe uitlaat,vooral vanwege het slechte weer.De auto moet eerst nog uitelkaar om schoongemaakt te worden,maar sinds ik op deze site zit begint het wel weer te jeuken,dus ik ga binnenkort wel weer even scheuren,dan hoor je t wel.
    Wat vind je trouwens van de blauwe body??dat is de originele body van deakotsini.
     
  17. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    In't blauw is alvast een pak beter dan dat rood dat ze voorstellen... Ik ben er gewoon nog
    ni uit qua kleur hoor, zwart of blauw zie ik wel zitten... of donkergrijs ofzo...
     
  18. arthur

    arthur

    Lid geworden:
    4 dec 2005
    Berichten:
    133
    Locatie:
    dordrecht
    Als je op deze link kijkt kunt je leuke ideeen op doen,er staan een paar leuke foto's bij,ik heb eerst getwijfeld om hem geel te spuiten wat ook heel mooi is.Mijn alfa body heeft eerst een transparante zilvere laag,toen een laag zilver,en de laatste laag met blauw dicht gemaakt,wat een heel mooi effect geeft.

    http://www.rcuniverse.com/forum/m_2721490/tm.htm
     
  19. ph0b0s

    ph0b0s Guest

    Nieuwe foto's... ik was het wachten op de Astra body beu, en heb een Lexus GS400
    body gekregen van mijn vriendin :) 't Is de eerste body die ik zelf gespoten heb, dus
    zeker niet perfect, maar ik ben toch zeer tevreden over het resultaat :) Vandaag is er
    ook nog verlichting ingebouwd, die foto's komen later :)

    Aja let niet de HPI stickers, de body is van HPI en stickers zaten
    erbij, maar auto is een Kyosho maar daar heb ik nog geen stickers van en zonder
    leek het nogal kaal... ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Enkel spijtig dat ik morgen wss ni ga kunnen rijden, achterste diff maakt raar geluid en
    blokkeert soms als ik de auto achteruit duw... de boel moet morgen dus open om
    te kijken wat er mis is... :s
     
  20. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    waarom heb je nou het hele voorglas eruit gehaald , een cirkel was voldoende geweest.
    dit is toch zonde van de body.

    je zal er wel een reden voor hebben.
     

Deel Deze Pagina