Mijn vlieg ervaring van vandaag

:nooo: Niet mee eens natuurlijk. Mijn vliegkunsten zijn helemaal niet geschikt voor een echte mannenbak.
Er over praten mag toch wel ;)

Er over praten mag toch wel ;)

Haha, graag zelfs, Leon. Maar jij onderschat toch echt je eigen vliegkunsten. Het wordt hoog tijd dat je ook iets hebt wat op echte woeidagen kans heeft om voor de helling te blijven. Een echte mannenbak dus...

Het wordt hoog tijd dat je ook iets hebt wat op echte woeidagen kans heeft om voor de helling te blijven.
Dat kan deze prima:
full

Je moet het gewoon doen. Inderdaad durfde ik hiermee niet te vliegen, de laatste WaKu trip. En dat was gewoon onzin. :hammer:

Ik ga nog ballast-pakketjes maken en dan kan ik ook bij windkracht 7 vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
... Het wordt hoog tijd dat je ook iets hebt wat op echte woeidagen kans heeft om voor de helling te blijven. Een echte mannenbak dus...

Ik ben het niet met je eens dat alleen bij harde wind de mannen van de jongens worden onderscheiden!

Als ik met windkracht heel erg weinig elke meeuwenscheet moeten gebruiken om boven het duin te blijven voel ik mij ook een hele bink hoor! ;)

Ook al is dit anders dan je kistje met veel wind tussen het helmgras door jagen.

Dat kan deze prima:
full

Je moet het gewoon doen. Inderdaad durfde ik hiermee niet te vliegen, de laatste WaKu trip. En dat was gewoon onzin. :hammer:

Ik ga nog ballast-pakketjes maken en dan kan ik ook bij windkracht 7 vliegen.

Klopt, de Sniff vindt veel wind heerlijk, hij mag tot 2400 gram geballast worden.

Terence

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat staat er niet :teacher:

Er staat:

En dat is iets anders :)

De Sniff (mijn Sniff) weegt 1650 gram. Er kan dus 2400 - 1650 = 750 gram ballast bij.

Bij mij hetzelfde, nog twee blokjes van 125 gram.

Ik heb hem vorige week gevlogen met 500 gram ballast.

Samen vliegen heel gauw????

Vandaag weer even lekker een ruim uurtje op Langevelderslag gehangen in een heerlijk rustig windje. Mijn buurman heeft zijn eerste lekkere hellingvluchten gemaakt en ik heb een tijd mogen sturen met een 5,5m Graupner Ventus die ondanks de niet te sterke wind toch zeer makkelijk hoog kwam. Grote bakken sturen vrijwel altijd heerlijk makkelijk, deze was geen uitzondering.

Back