Zo. Het is zover - de Ventus 3 is ingevlogen dit weekend!
De foto is van gisteren, vandaag helaas verzuimd om te fotograferen of te filmen.
Het is een Ventus-3 van Wildflug, vorig jaar mei aangeschaft en nu afgebouwd. FES aan boord op
10S (Leopard aandrijving van Reisenauer) met flycolor X-cross regelaar. Hij heeft ook een sleephaak,
dus er gaat zeker ook mee gesleept worden.
Bekijk bijlage 573386
En hoe vliegt het? De eerste vlucht moest er duidelijk e.e.a. bijgesteld worden nog, maar nadat dat vandaag
gebeurd was: als een droom! De kist had wat meer down nodig, ailleron differentiatie en een beetje mee-mixen
van de flaps op rol. Met dat achter de rug stuurt ie precies zoals ik zou verwachten - als een echte 1:1 zwever!
Trager dan een klein model, maar betrouwbaar en voorspelbaar. En het zweeeeeeeeeeeeeeeeft....
Daar waar de landing gisteren nog een ballonnetje met een stuitertje bevatte, vandaag 2 landingen met vol flaps
en remkleppen, afgevangen met hoofd- en staartwiel min of meer tegelijk op de grond. Uitrollen en daarna pas
de tip op de grond. Wow! Ik ben van de weeromstuit de wielrem helemaal vergeten.
Dit gaat nog een hoop oefening meebrengen, maar ik ben 200% tevreden en best wel een beetje trots!
Op naar de eerste thermische dag.