Mijn vlieg ervaring van vandaag

Ik heb verder niks meegenomen behalve mijn A1/A3 brevet en knvvl verzekeringsbewijs, kisten
gelabeld met registratienummer. Er is verder nergens naar gevraagd, maar controleer vooral even
online voor oostenrijk.

Belangrijkste is om daar ter plaatse even met de heer des huizes kort te sluiten wat wel en niet te
doen, ook om je eigen kisten heel te houden bij de landing.
 
Ik heb met mijn mini-airfish gevlogen. Vlieggewicht 1.137 gram met 3S 2500 batterij, spanwijdte 1,8 m.

IMG_20230825_184254.jpg


IMG_20230825_184231.jpg
 
Zo. Het is zover - de Ventus 3 is ingevlogen dit weekend!

De foto is van gisteren, vandaag helaas verzuimd om te fotograferen of te filmen.
Het is een Ventus-3 van Wildflug, vorig jaar mei aangeschaft en nu afgebouwd. FES aan boord op
10S (Leopard aandrijving van Reisenauer) met flycolor X-cross regelaar. Hij heeft ook een sleephaak,
dus er gaat zeker ook mee gesleept worden.

image.jpeg


En hoe vliegt het? De eerste vlucht moest er duidelijk e.e.a. bijgesteld worden nog, maar nadat dat vandaag
gebeurd was: als een droom! De kist had wat meer down nodig, ailleron differentiatie en een beetje mee-mixen
van de flaps op rol. Met dat achter de rug stuurt ie precies zoals ik zou verwachten - als een echte 1:1 zwever!
Trager dan een klein model, maar betrouwbaar en voorspelbaar. En het zweeeeeeeeeeeeeeeeft.... :-)

Daar waar de landing gisteren nog een ballonnetje met een stuitertje bevatte, vandaag 2 landingen met vol flaps
en remkleppen, afgevangen met hoofd- en staartwiel min of meer tegelijk op de grond. Uitrollen en daarna pas
de tip op de grond. Wow! Ik ben van de weeromstuit de wielrem helemaal vergeten.

Dit gaat nog een hoop oefening meebrengen, maar ik ben 200% tevreden en best wel een beetje trots!
Op naar de eerste thermische dag.
 
Vandaag erg weinig wind en dus niet te weerstaan om even dichtbij huis te vliegen.
Het model: 205 gram. En dus geen eisen voor een brevet etc. Ook veilig model.
Geen foto buiten gemaakt dus zojuist achteraf.

Zelfs met weinig wind drijft hij af, dat zal door de vlakke zijkant komen.

Accu 460 mAh gaat nauwelijks leeg, meer dat ik denk dat de tijd op is. Vliegt ook op <1/2 gas.
32d13043e6f1308847a25a4af833a674.jpg
e062a396dcca32101e6336bfed15bf6a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo. Het is zover - de Ventus 3 is ingevlogen dit weekend!

De foto is van gisteren, vandaag helaas verzuimd om te fotograferen of te filmen.
Het is een Ventus-3 van Wildflug, vorig jaar mei aangeschaft en nu afgebouwd. FES aan boord op
10S (Leopard aandrijving van Reisenauer) met flycolor X-cross regelaar. Hij heeft ook een sleephaak,
dus er gaat zeker ook mee gesleept worden.

Bekijk bijlage 573386

En hoe vliegt het? De eerste vlucht moest er duidelijk e.e.a. bijgesteld worden nog, maar nadat dat vandaag
gebeurd was: als een droom! De kist had wat meer down nodig, ailleron differentiatie en een beetje mee-mixen
van de flaps op rol. Met dat achter de rug stuurt ie precies zoals ik zou verwachten - als een echte 1:1 zwever!
Trager dan een klein model, maar betrouwbaar en voorspelbaar. En het zweeeeeeeeeeeeeeeeft.... :)

Daar waar de landing gisteren nog een ballonnetje met een stuitertje bevatte, vandaag 2 landingen met vol flaps
en remkleppen, afgevangen met hoofd- en staartwiel min of meer tegelijk op de grond. Uitrollen en daarna pas
de tip op de grond. Wow! Ik ben van de weeromstuit de wielrem helemaal vergeten.

Dit gaat nog een hoop oefening meebrengen, maar ik ben 200% tevreden en best wel een beetje trots!
Op naar de eerste thermische dag.
Schitterend!
 
Zo. Het is zover - de Ventus 3 is ingevlogen dit weekend!

De foto is van gisteren, vandaag helaas verzuimd om te fotograferen of te filmen.
Het is een Ventus-3 van Wildflug, vorig jaar mei aangeschaft en nu afgebouwd. FES aan boord op
10S (Leopard aandrijving van Reisenauer) met flycolor X-cross regelaar. Hij heeft ook een sleephaak,
dus er gaat zeker ook mee gesleept worden.

Bekijk bijlage 573386

En hoe vliegt het? De eerste vlucht moest er duidelijk e.e.a. bijgesteld worden nog, maar nadat dat vandaag
gebeurd was: als een droom! De kist had wat meer down nodig, ailleron differentiatie en een beetje mee-mixen
van de flaps op rol. Met dat achter de rug stuurt ie precies zoals ik zou verwachten - als een echte 1:1 zwever!
Trager dan een klein model, maar betrouwbaar en voorspelbaar. En het zweeeeeeeeeeeeeeeeft.... :)

Daar waar de landing gisteren nog een ballonnetje met een stuitertje bevatte, vandaag 2 landingen met vol flaps
en remkleppen, afgevangen met hoofd- en staartwiel min of meer tegelijk op de grond. Uitrollen en daarna pas
de tip op de grond. Wow! Ik ben van de weeromstuit de wielrem helemaal vergeten.

Dit gaat nog een hoop oefening meebrengen, maar ik ben 200% tevreden en best wel een beetje trots!
Op naar de eerste thermische dag.


jij dacht groot vliegtuig grote foto.... :banana:
 
Back
Top