Mijn vlieg ervaring van vandaag

Pffffff,dat lachen heb ik vandaag al weer gedaan.Op het moment dat hij onbereikbaar in de bomen hangt,ja dan heb ik de pest erin.Maar we hebben tenslotte allemaal wel eens een model verloren.Dat hoort er een beetje bij.Maar moet liever niet te vaak gebeuren.En we hadden weer een leermomentje- buiten bereik van de bomen blijven-.En ik ga ervanuit dat hij dit weekend(als het droog blijft) zijn vluchtjes weer maakt.
@SRS :je hoeft geen sorry te zeggen.Er is geen mooier vermaak dan leedvermaak.Tenslotte is de schade erg gering.
 
@SRS :je hoeft geen sorry te zeggen.Er is geen mooier vermaak dan leedvermaak.Tenslotte is de schade erg gering.

Ik moest meer lachen op de manier waarop jij jouw verhaal schreef. Met humor, wat ik weer wel kan waarderen.
 
Laatst bewerkt:
Joaaaaaaa..Ik word vaker beticht van het bezitten van humor.........en dat voor een Duitser!
 
Kijk Paul,dat was nou net het drieletterig woord wat mijn moeder mij vroeger probeerde af te leren.overigens zonder resultaat!
 
Eigenlijk zou dus iedere vlieger een rolletje nylon en een tennisbal in z'n uitrusting moeten hebben zitten.
Tipje van de oosterburen (forum).
 
bij ons zijn de bomen middels legale regels aardig uitgedund ,zodat het geen vliegtuigmeppers meer zijn . simpelst hulpmiddel is zichtbare lucht tussen de boom en vliegtuig houden (behalve als je aan de lijn ,net die start maakt waardoor je hartkleppen tegen je fontanelletje tikken)
 
Serge, je bent toch hopelijk wel bekend met het magnetisch effect van bomen? :-)

Hoe vaak lees je niet van die ene boom op het of bij veld waar men toch weet in te vliegen. Net als vroeger op je fietsje. Stoeprand ==> niet naar toe sturen, NIET NAAR TOE STUREN!! Helaas mijn ontveld knietje gehad door magnetische stoeprandjes.

Ok >>>> oude-zak-modus off ;)
 
tsja dat werkt heel simpel ,omdat je zo geconcentreerd bent op die stoeprand ,stuur je er dus naar toe . dat is ook exact de reden waarom je in een slip in de auto net die ene paal weet te raken .tipje van deze kant kijk dus altijd waar je heen wilt , en dus nooit naar de kant waar je niet heen wilt in deze situaties .(ja ook door ervaring geleerd)

maar dat bomen magnetisch waren :D
 
In mijn VV tijd vlogen mijn A2 's regelmatig tegen dat ene paaltje op de hei.
Rara.
Nu met RB weer....... Of in een sloot.:confused:

Groet, JH
 
Dat magnetisch veld is inderdaad een fenomeen wat nader onderzoek vereist.Eigenlijk alles wat van hout is.Heb in de beginperiode eens gevlogen op een weiland van een hectare of 2.Geen hekken,geen bomen.Niks Nada Noppes.Alleen op driekwart van de wei stond een paal waar ooit eens een weidedrinker heeft gestaan.Drie maal raden waar ik dus vol plof.Begin jaren tachtig had ik een Curare 60 (gelukkig heb ik er nu weer eentje).Even volgas soepel voor een bomenrij langs.Tenminste dat stond in mijn vluchtplan.Helaas was mijn ruimtelijk inzicht dusdanig dat ik dus volgas in de bomenrij vloog in plaats van er voor langs.Het gaf hetzelfde beeld zoals de vliegtuigen die destijds in de Twin Towers verdwenen.Zo zie je een compleet vliegtuig en zo is het ineens weg.Begeleid door een vermeende stofwolk en een zielig wurgend klinkend hikje van de motor.De Curare was weer terug getransformeerd in zijn atomaire bestanddelen.Het bergen van de wrakstukken bestond uit het oprapen van de motor,tank.ontvanger ,retracts en vier servo's.Het vliegtuig zelf was het gemakkelijkst te verwijderen met een kruimeldief.De overige servo en het accupakket zijn nooit meer opgedoken.Is overigens van Serge wel een gouden tip,om steeds zichtbare lucht te houden tussen het vliegtuig en de bomen.Dat ik daar niet eerder opgekomen ben!
 
@ Serge:tipje van deze kant kijk dus altijd waar je heen wilt , en dus nooit naar de kant waar je niet heen wilt in deze situaties ....Dat ga ik eens proberen.Moet morgen naar mijn schoonouders.Ik zal mijn schoonmoeder de hele avond niet aankijken.Eens kijken of het werkt!
 
@ Serge:tipje van deze kant kijk dus altijd waar je heen wilt , en dus nooit naar de kant waar je niet heen wilt in deze situaties ....Dat ga ik eens proberen.Moet morgen naar mijn schoonouders.Ik zal mijn schoonmoeder de hele avond niet aankijken.Eens kijken of het werkt!

icon_rotfl5.gif
 
Hahaha, das wel een goeie.... Gelukkig heb ik een lieve schoonmoeder. Kijk waar je heen wil gaan, een gouden regel op de motorfiets. De tip met de bomen en blauwe lucht neem ik serieus, had daar moeie mee tijdensde maiden van de Elipsiod...
 
hoera hoera

Na heel veel problemen met mijn ogen en nog meer problemen om de juiste (zonne) bril te bemachtigen was het vandaag dan eindelijk zover. Na, bijna 3 jaar, tijdens het vliegen nooit echt goed "beeld" gehad te hebben was mijn langverwachte bril er eindelijk (Zeiss Skypol Fun glazen met Lotutec) en ik ben zeer zeker niet teleurgesteld :D:D
Super gevlogen vandaag en zelfs 500 meter + was geen probleem meer; zegt iemand die nooit verder kon als max 300 meter :confused:

071011.gif

verschilende vluchten langer als een 1/2 uur en een max hoogte van 508 meter; volgende keer gaan we nog langer, nog verder en nog hoger; ik kan het weer :D
 
Laatst bewerkt:
NA heel veel problemen met mijn ogen en nog meer problemen om de juiste (zonne) bril te bemachtigen was het vandaag dan eindelijk zover.
Na, bijna 3 jaar, tijdens het vliegen nooit echt goed "beeld" gehad te hebben was mijn langverwachte bril er eindelijk (Zeiss Skypol Fun glazen met Lotutec)
en ik ben zeer zeker niet teleurgesteld :D:D
Super gevlogen vandaag en zelfs 500 meter + was geen probleem meer; zegt iemand die nooit verder kon als max 300 meter :confused:

071011.gif

verschilende vluchten langer als een 1/2 uur en een max hoogte van 508 meter; volgende keer gaan we nog langer, nog verder en nog hoger; ik kan weer :D
Hee wat ontzettend gaaf!! Ik kan me er wel iets bij voorstellen, zelf heb ik ook last van mijn ogen. Gelukkig haast geen beperking met het vliegen.
Echt super voor je dat die nieuwe bril goed werkt!
Succes met de volgende vluchten!
 
oppassen met hoogtes te posten.... je zou niet de eerste zijn die teruggefloten wordt hierop.
 
@Fireforx309 Is er een wettelijke maximum vlieghoogte voor modelvliegtuigen?
(dan heb ik het niet over mijn door bomen bepaalde maximumstarthoogte van 10 meter)
 
Back
Top