Mikado Logo 700

De grote maat is toch wel héél aantrekkelijk (voor het foto's maken). De lage discload (wat hij hoogst waarschijnlijk heeft), en veel ruimte, erg prettig.
Als 3D machine lijkt het me een "lompe bak", maar daarvoor heeft Mikado ook de 6003D, dat is een snelle duivel.

Ja, maar deze heli is niet voor camera werk ontworpen. Lees maar de commentaar van Kyle Dahl en ook op de Mikado website

"Extrem 3D Helicopter für 700 - 800 mm Rotorblätter"

Dit is eigenlijk de eerste 800 heli bedacht speciaal voor 3D. Voor camerawerk kan je gemakkelijk een bestaande 700 verlengen. Align/Henseleit/RJX, ... bieden hiervoor wel een kit aan.
14mm as, 12mm spindle dat is echt wel voor het harde 3D werk bedacht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt zeker gelijk Jurrien, hij kan de mishandeling van het zware 3D werk goed aan. Maar daarmee blijft hij groot! Aanmerkelijk groter dan een Align/Henseleit/RJX met ombouwkit.
Hij kan de power aan, maar voor 3D werk ziet hij er gewoon "lomp" uit. Ongetwijfeld doet hij dat goed, toch gezien de vliegfilmpjes ziet hij er niet flitsend snel uit.
Ik kan er naast zitten, niemand heeft nog ervaring met de machine, het is maar een gedachtegang. Misschien is hij voor fotowerk helemaal niet geschikt ;) , de tijd en ervaring zal het ons leren.

Met een paar upgrades is de Logo 600SE zo een ware 700 size heli. Als er niets geupgrade mag worden, zijn wel meer heli's geen 700 size waardig;-)

Wat je ook kan doen is bladbouten uitboren tot 5mm, dan is de kop wel geschikt lijkt me.

Wat je ook kan doen is bladbouten uitboren tot 5mm, dan is de kop wel geschikt lijkt me.

Zoals anko indirect aangaf is dat niet de enige beperking. 8mm feathering shaft met bijbehorende maat lagers zou ook problemen kunnen geven.

Maar dat zou niet onoverkomelijk zijn.

Als je een 700 grip gaat uitboren op diverse plekken...
Dan verzwak je deze aanzienlijk, A de grip is er niet voor gemaakt en B ga je het nog erger maken door materiaal weg te nemen.
Ik zou het persoonlijk niet aandurven.

Geschikt voor de kliko ja... doe dat nooit ! Grote kans dat het blad inclusief bout uit de bladhouder scheurt. En bij zo`n formaat heli moet je daar toch niet aan denken.

Uitboren lijkt me niet echt verstandig...

Zet er dan een Kasama 10 mm 90 size FBL cyber head op, of een RJX 10 mm 90 size FBL head.

En misschien het Mikado carbo frame met derde hoofdas lager??

Tim

helaas vergat de cameraman om eens goed in te zoomen ....
En de interviewster (vrouw van mark ryder?) moet "de woorden bijna uit de monden van de mikado mannen trekken". Helaas wordt er vrij weinig verteld over de techniek, waar we juist in geinteresseerd zijn natuurlijk.
Maar goed, het blijft een beest van een heli natuurlijk !

Bas

Waarschijnlijk filmt Mark zelf, en zijn dochter (yocelin heet ze geloof ik) doet de interviews.
Hij zal wel instructies hebben van Ralph dat hij niet MAG inzoomen Bas ;) :D

ha ha ha, nou je het zegt, ; hij doet me denken aan Herrr Flick .... " Helga , you may kiss me " of neen "Joceline, you may kiss me now" moehahaha !! :rolling:

ralph likes wild : [media=youtube]SBharndqLNA[/media]

"se good news is , sere is no bad news"

Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ook niet, ik zie wel 3 ventilatoren, een YGE regelaar dus (Geen) kontronik, een ontvanger accu (YGE heeft gen bec) en HV servo's. Verder een ruitvormig carbon plaatje achter de accu, waar zou dit voor bedoelt zijn ?
Wel lekker veel ruimte om alles te plaatsen !

Bas

Klopt Dan,
Is gewoon een Carbon box constructie met bestaande "Mikado" benadering van geometrie en aandrijving.
Het meeste tijd gaat dan zitten in testen van de trillingen, zwaartepunt, stijfheid, tandwielverhoudingen e.d.
I.i.g. geen echte noviteiten die spraakmakend of vernieuwend zijn in mijn ogen, hij is inderdaad wat groter.

De twee ventilatoren zijn voor de YGE. Deze zullen in ons land niet gebruikt worden, daar waar hij nu getest word is het behoorlijk warmer. Maar ook zonder die ventilatoren gaat het nog goed met de YGE160.
De keuze van de ventilatoren op de ESC was vooral omdat er slecht plek is voor bijvoorbeeld een koellichaampje. Bovendien zijn ze begonnen met een dichte canopy, maar de produktieversie van de canopy zal de (inmiddels in de testmodellen aangebrachte) koelopeningen wel hebben. Ventilator is dan volledig overbodig.

De ventilator bij de motor word alleen gebruikt als hij stilstaat. Tijdens draaien voegt deze ventilator niets toe, en koelt de motor beter door zijn eigen fan. Maar het is een zware motor, en blijft best lang warm door zijn grotere massa. Om die reden zit die ventilator daar, zodat de motor sneller afgekoeld is tussen de vluchten door.

Het stuk carbon achter de akku, onder de mainshaft is daar geplaatst omdat het frame aan de andere kant juist een "stuk carbon/frame" mist. Het frame is daar open vanwege het makkelijk akkuwisselen. Het stuk zichtbare carbon aan de linkerkant van het frame is puur om de stijfheid te behouden vanwege de open andere kant van het frame.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Back