MikroKopter L4-ME: Wat luchtfoto's...

De lumix bevalt prima.
Maar ik geloof dat die van mij met maar 25fps in hd filmt.
Misschien dat de nieuwere wel sneller zijn?

Is er iemand die weet of je ook de telematrie kan gebruiken van de DX8 op de MK?
En zoja waar moet ik die dan aansluiten?

Heeft de MK altijd zijn Home positie wanneer je ergens vandaan vertrekt?
Of moet je daarvoor eerst iets doen?

Laatst bewerkt:
Dat ligt er geloof ik aan of je alleen de satelliet wilt gebruiken of dat je de ontvanger gebruikt met omvormer van het signaal.

Met alleen de satelliet kan het (misschien nog?) niet.
Zou je de ontvanger gebruiken, dan kun je wel dingen toevoegen.

Een ontvanger sluit je aan zoals iedere ontvanger, en je plaatst b.v. deze telemetriemodule aan je Spectrum ontvanger die daarvoor geschikt is. Zie: Spektrum RC .

In de download staat een manual, waar je kan zien welke ontvangers hiervoor geschikt zijn.

Het zou me (net als PIR3lly) overigens niets verbazen als MK snel met een (software ??) update komt waarbij ook Spectrum telemetrie word ondersteund. Je zal dan wederom niet meer een spectrum ontvanger nodig hebben, een statelliet is dan voldoende.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ja, je kunt de sateliet gewoon gebruiken van de DX8, maar vroeg me af of ook de telematrie modul daarbij te gebruiken is.
Maar dat is momenteel dus nog niet zo.

Ik heb vandaag voor het eerst gevlogen met mn Hexa2.

Koude vingers en tenen maar het was het waard.

Ik gebruik een DX7(12ch expander) en heb een Xbee zender voor de telemetrie. Dan kun je alle gegevens op je laptop scherm zien. net als je jetibox.

Arie

Mooi, zeker wel mooi in de sneeuw?
Had je wel genoeg satalieten met die dikke sneeuw lucht laag?
Weet jij hoe je kan zien of de altitude schakelaar werkt b.v. in de display,
Is uit 0 en aan b.v. 125 of iets?

Mooi, zeker wel mooi in de sneeuw?
Had je wel genoeg satalieten met die dikke sneeuw lucht laag?
Weet jij hoe je kan zien of de altitude schakelaar werkt b.v. in de display,
Is uit 0 en aan b.v. 125 of iets?

Was zeker mooi in de sneeuw, ik had alleen niemand om foto's te maken dus dat moest ik zelf doen. Smaakt naar meer!

Via settings en dan channels kun je je channel zien, ik heb een schakelaar benoemd voor de altitude hold en dat werkt goed. Die is uit op 0 en aan maximaal, is dat 125?
Heb ook gelijk zo'n schuimpje om de druksensor gedaan met krimpkous.

Succes

Arie

hallo, op de 2de foto van de openingspost zie ik dat je de flightctrl hebt omgekeerd, interessant om te weten dat dit kan. Ik heb echter een vraag: die vrije aansluiting op de flightctrl is de servo 2 als ik me niet vergis, heb je die niet in gebruik dan ?

Heb je toevallig foto's van elke zijde van het 'boardtorentje" waarbij ook alles in aangesloten ? Ik zou nu willen beslissen hoe ik alles ga inbouwen en ik wil de centerplaat zo klein mogelijk houden. Ik zie dat die stekers wel redelijk ver uit het board steken namelijk.

De Flight ctrl zit bij mij niet omgekeerd hoor. Zo hoort ie en hij mag absoluut niet op z'n kop zitten. Dat werkt niet.

Ik heb niet altijd de camera mount eronder. Dan zijn de servo's ook niet aangesloten.
Foto's van de andere kanten van het torentje heb ik niet zo liggen.
Maar die kun je wel op de mikrokopter site vinden.
Als het niet lukt, wil ik best even wat foto's schieten.

Hier heb je een linkje met foto's:
http://www.mikrokopter.de/ucwiki/FlightCtrl_ME_2_0

De bovenkant van de flightctrl is de kant met het gouden pijltje.

Laatst bewerkt:
ok, bedankt, die foto's had ik nog niet gezien. De schakelaar is dacht ook enkel nodig als je geen stroomverdeler gebruikt ?

Ook dan is ie niet echt nodig, maar wel makkelijk.
Standaard ziet ie er bij de hexa en okto niet bij geloof ik.

Sterker nog je mag hem bij de hexa en/of octo zelfs niet gebruiken,
bij meer dan vier motoren wordt dat afgeraden.

Beste Per3lly,
Volgens mij ben jij al een hele ervaren MikroKopter-gebruiker.
Zou jij me kunnen vertellen of je de verschillende bouwpakketten ook enigszins afgebouwd kan bestellen? Aangezien ik geen techneut ben, maar wel erg onder de indruk van de prestaties, ben ik benieuwd of dit mogelijk is.
Hoor graag je reactie.
Succes met de Kopter!!!

Over het algemeen is dit niet mogelijk, of je betaald de hoofdprijs ervoor.
Er zijn echter op het duitse mikrokopter forum een aantal leden die tegen betaling voor jou zo'n mk in elkaar zetten. Reken op zo rond de 200 euro voor de basis.

Maar zelf in elkaar zetten is best leuk om te doen hoor. Zo heel moeilijk is het niet, als je er maar de tijd voor neemt.
Ik kon zelf ook niet zo goed solderen, maar na het in elkaar zetten van de mk is het een fluitje van een cent.

Dan hou ik mij aanbevolen pardoez.:p
Vandaag de cameramount binnen gekregen voor de hexa.
Even in elkaar zetten dan mag jij het volgende week afmaken.
Ben.

Ps: in elkaar laten zetten door pardoez is een aanrader.
Hij heeft die van mij ook gedaan en alles functioneert probleemloos.
Ben ook niet zo'n techneut nl. :D

Back